PP-Diesel ja rasitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

PP-Diesel ja rasitus

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Jeppis, mieli tekisi lähettää kyseiseen puljuun allekirjoituksessa olevan autoni pumppu, mutta väkisinkin tulee mieleen virityksen tuoma rasitus. Eli miten kestää vanha yli 600tkm ajettu kone virityksen rasituksia, miten reagoi laatikko ym. Eli onko siitä käytännössä haittaa? En tietenkään joka risteyksestä lähde kaasu pohjassa, mutta toisihan se jokapäiväiseen ajoon pientä pirteyttä. Kiitokset etukäteen!

- Valo
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: PP-Diesel ja rasitus

Viesti Kirjoittaja h3ba »

ViliDaa kirjoitti:Jeppis, mieli tekisi lähettää kyseiseen puljuun allekirjoituksessa olevan autoni pumppu, mutta väkisinkin tulee mieleen virityksen tuoma rasitus. Eli miten kestää vanha yli 600tkm ajettu kone virityksen rasituksia, miten reagoi laatikko ym. Eli onko siitä käytännössä haittaa? En tietenkään joka risteyksestä lähde kaasu pohjassa, mutta toisihan se jokapäiväiseen ajoon pientä pirteyttä. Kiitokset etukäteen!

- Valo
Itteä haluttanu tehdä samasta aiheesta kysymys!! Kiitollisia myös täältä suunnalta vastauksesta 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

tuo mun farkku on siellä tehostettu vastaamaan vastaavaa 300:sta.
ajettu on kohta 600 tkm autolla ja hyvin on kestänyt. kulutus pieneni litralla.
tietenkin järki käteen. saahan auton rikki heikommillakin tehoilla jos niin haluaa. n.100 tkm ajettu säädön jälkeen
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tekniikka kyllä kestää sen tehon minkä vakioelementeillä pumpusta irti saa.

Laatikon vaihtoja kannattaa vähän jämäköittää nostamalla laatikon öljynpaineita.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Se pelkkä piristys ei kai vielä hajota mitään.
Jos jotain hajoaa, niin ajamalla hajoaa. Ei kannata
sulattaa kuumaa moottoria eikä käskeä kylmää moottoria.

300 TDT:n vakiomoottorin on ajateltu kestävän 2100 kg:n kuorman vetoa
vuoristossa ja Death Valleyssa. Siinä on siis hiukan pelivaraa
kevyempään käyttöön. Jos autossa on vetokoukku ja ilmastointi,
siinv on myös erilliset jäähdyttimet moottorin ja laatikon öljyille.

Jos tyytyy herrasmiessäätöön (alle +20%), niin ei tarvitse
edes vaihteistoa säätää. Sen verran mukavampi autosta tulee ajaa,
että hyväksyn mahdollisesti aikaisemmin vastaan tulevat korjaukset.
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Kiitoksia kaikille vastauksista, helpotti kummasti!
Mika.T kirjoitti:Tekniikka kyllä kestää sen tehon minkä vakioelementeillä pumpusta irti saa.

Laatikon vaihtoja kannattaa vähän jämäköittää nostamalla laatikon öljynpaineita.
Jäi vaivaamaan, että miten käytännössä laatikon paineita nostetaan? Ammattilaiselle suoraan vai onnistuuko itse?
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

ViliDaa kirjoitti:Jäi vaivaamaan, että miten käytännössä laatikon paineita nostetaan? Ammattilaiselle suoraan vai onnistuuko itse?
Helppo säätää ite, vaihdelaatikon kyljestä löytyy (kuskin puolelta) semmonen sormenpään kokonen tappi, semmonen muovitulppa, jonka poistamalla tulee esiin semmonen T-muotonen osa, jota vääntämällä myötäpäivään paineet suurenee, ja vastapäivään pienenee. Ei hirveästi niitä kuitenkaan kannata ruuvata, 3/4-1/2 kiekkaa.. Kokeilemalla löytyy oikea säätö 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla oli ex-200 TDssä raakasti viritetty pumppu ja hyvin kesti 200 000 kilsaa, tosin kansipahvee meni mutta olis varmaan mennyt muutenkin.

Näyttää auto olevan vieläkin liikenteessä, tuli nääs viime viikolla Äänekoskella vastaan..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Omasta farkusta otettiin, tosin koneremontin yhteydessä, Mynällä pumpusta kuulemma kaikki irti. Samalla kunnostettiin vaihteisto vaan ei vahvistettu. Tuolloin kilsoja oli jotain 570 tkm, nyt mittarissa 606 tkm ja matka ainakin toistaiseksi jatkuu mukavasti...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Vuosi sitten pp-diesel sääti pumpun,lähtiessä paikanpäältä laatikko luisti niin että ei voinut täysiä kiihdyttää.
Kierros laatikkoon paineita lisää poisti ongelman.
Pumpusta otettiin käytönnössä turbon arvot,vaikka auto onkin vapari 300d w124.
Autolla ajettu ennen säätöä 790 tkm nyt 872 tkm,hyvin on kestäny.
Kulutus laski,ja voimaa on ihan erilailla.
Suosittelen. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

300tdt, 616 tkm, pp-säädetty pumppu. En ole säälinyt kylmää konetta enkä kuumaakaan. Käsketty on sen minkä irti saa. Hienosti toimii tekniikka liittyen laakerointeihin ja öljynpaineisiin. Myös loota toimii ihan ok, paineita on nostettu.

Ainoa vika on kannentiivisteen vuotaminen ja jäähdytysnesteen häviäminen, mutta sillä ei ole juuri mitään tekemistä pumpun kanssa vaan huolimattoman kannentiivisteen vaihdon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
nehe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 27.08.2009 05:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

oman koslan käytin kyseises puljus vuosi sitte(W201 2.5)
laatikko rupes luistaan kyseisen souvin jälkeen eli vaikutusta on 8)
appiukol samanlaine vakiotällissä ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
työmatkaajoo revitään joka päivä 50km ja hyvi o pelittäny.
herrasmiessädöl menee savutestistäki mukisematta läpi,ja kellonpäältä saa vaivatta ruuvattuu lisää syöttöä ja ainaki oman saa savuaan nii paljo,että hirvittää :?
turbo ois meininki laittaa vielä kylkeen tässä talvella jahka kerkee.
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Kiitos hyvistä ja selventävistä vastauksista! Mitenhän tosiaan päästöjen käy virityksessä? :D
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
nehe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 27.08.2009 05:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ViliDaa kirjoitti:Kiitos hyvistä ja selventävistä vastauksista! Mitenhän tosiaan päästöjen käy virityksessä? :D
ei vaikuta muutenku siinä tapaukses,et itte ruuvaat lisää syöttöö :wink:
pasin säävöl päästöt siinä yhden molemmin puolin
:wink:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hyvin on mennyt katsastuksesta noilla PP-Dieselin herrasmiessäädöillä.
Ei ollut huomauttamista, kun toissapäivänä katsastin matikin. 1,42 oli
savuarvo.

Kun saan turbon joskus suuremmaksi, niin otetaan ehkä loputkin
irti pumpusta. Vakioturbo ahdistaa sen verran, että ajattelin säästää
konetta ja tyytyä kohtuulliseen piristykseen. Hyvin se on riittänyt toistaiseksi.
Avatar
A-j-P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ti 27.04.2010 22:51
Paikkakunta: Pyhäsalmi

Viesti Kirjoittaja A-j-P »

Tänään käväsin PP-dieselillä, oli tosi asiallista ja mukavaa palvelua, muutama tunti siinä meni ja kahvitkin tarjos. Selvä ero säätämisen jälkeen.
Volvo 945 D24TIC -95
Golf 1.9GTD -92

EX Audi A4 1.8T quattro -01
EX Vw golf 3 1.4 -94
EX Opel Corsa 1.4 -86
Ex Mb W124 200D 92-Vm *12.1.2011 lunastukseen menî :(*
Vastaa Viestiin