w202 lämppärinkenno ja paha haju
w202 lämppärinkenno ja paha haju
Miten pääsis helpoiten käsiksi lämppärinkennon "ulkopuolelle" tuossa w202:ssa? Ongelma on se että kun puhaltaa lämmintä niin tulee semmonen märän puun tai vastaavan haju sisälle autoon. Epäilen että olis niin paljo moskaa siellä kennon etupuolella että se haisis. Puhaltimen alapuolelta otin sen suojakannen auki ja sielläkin oli jonkuverran tavaraa mutta ne on puhdistettu jo pois ja siltikin haisee.
Viimeksi muokannut petrikar, Ke 02.09.2009 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mercedes-Benz s211
Ei ilmeisesti tietoa?
Samassa autossa vikana että kun aamulla "viileän" aikaan lähtee liikenteeseen niin vetää lasit huuruun heti kun alkaa puhaltaa lämmintä. Lämmönsäätimet kylmä asennossa ei huurruta. Sitten kun auto on seissyt päivän niin ei taas huurruta vaikka kuinka kuumaa puhaltais. Aamuisinkin se yrittää puhaltaa huuruja pois eli siitä sivulasin etukulmasta on huuruton. Autossa ei ilmastointia. Tehnyt tätä noin viikon verran ja on tosi v**tumainen ajella lasit huurussa. Toki on kosteat aamutkin olleet mutta vaikuttaisko se noin paljoa

Samassa autossa vikana että kun aamulla "viileän" aikaan lähtee liikenteeseen niin vetää lasit huuruun heti kun alkaa puhaltaa lämmintä. Lämmönsäätimet kylmä asennossa ei huurruta. Sitten kun auto on seissyt päivän niin ei taas huurruta vaikka kuinka kuumaa puhaltais. Aamuisinkin se yrittää puhaltaa huuruja pois eli siitä sivulasin etukulmasta on huuruton. Autossa ei ilmastointia. Tehnyt tätä noin viikon verran ja on tosi v**tumainen ajella lasit huurussa. Toki on kosteat aamutkin olleet mutta vaikuttaisko se noin paljoa


-Mercedes-Benz s211
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
ex autossa (ei ilmastointia) jouduin myös joskus (syksyllä ja talvella) aamulla jättämään "lämmöt pois" lähtiessä. Kun kone oli lämmennyt (mersuissa onneksi nopeaa), sit lämmöt täysille. Ikkuna kävi alareunasta huurussa, mutta lähti samantien pois, koska puhallettava ilma oli silloin jo tosi kuumaa. Päivä lähdöissä ei ollut minullakaan ongelmaa.
Mutta onko sulla ulkopuolinen ritilä puhdas ja veden poisto kanavat auki??
Mutta onko sulla ulkopuolinen ritilä puhdas ja veden poisto kanavat auki??
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Viime keväänä käytin ulkopuoliset ritilät pois tuulilasin alta ja puhaltelin paineilmalla / imuroin. Voihan se toki olla että jostain olis vieläkin tukossa. Pitää viikonloppuna tutkia tarkemmin. Mutta kiitoksia näistä alustavista neuvoista ja ohjeista.huonotuurinen kirjoitti:ex autossa (ei ilmastointia) jouduin myös joskus (syksyllä ja talvella) aamulla jättämään "lämmöt pois" lähtiessä. Kun kone oli lämmennyt (mersuissa onneksi nopeaa), sit lämmöt täysille. Ikkuna kävi alareunasta huurussa, mutta lähti samantien pois, koska puhallettava ilma oli silloin jo tosi kuumaa. Päivä lähdöissä ei ollut minullakaan ongelmaa.
Mutta onko sulla ulkopuolinen ritilä puhdas ja veden poisto kanavat auki??
-Mercedes-Benz s211
Re: w202 lämppärinkenno
Tarkoitat vissiin samaa luukkuapetrikar kirjoitti:Puhaltimen alapuolelta otin sen suojakannen auki ja sielläkin oli jonkuverran tavaraa mutta ne on puhdistettu jo pois ja siltikin haisee.

-Mercedes-Benz s211
Re: w202 lämppärinkenno
Mulla oli aikaisemmin MB250 ja vaihdoin siihen raitisilmasuodattimen. Luukun kun avasi niin vähintään kilo moskaa putosi jalkatilaan ja itse suiodatin oli saastainen ja homeinen sekä täysin tukossa. Uuden suodattimen ansiosta autokin raikastui melkoisesti. Raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa aina 50 tuh km välein.petrikar kirjoitti:Tarkoitat vissiin samaa luukkuapetrikar kirjoitti:Puhaltimen alapuolelta otin sen suojakannen auki ja sielläkin oli jonkuverran tavaraa mutta ne on puhdistettu jo pois ja siltikin haisee.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kyllä sun autossa pitäisi olla raitisilmasuodatin. Käyppä kurkkaamassa repsikan jalkatilan yläpuolelle niin siellä pitäisi olla luukku minkä takana suodatin on. Se homeen haju oli mullakin niin kauan kun vaidoin suodattimen. Mun auto oli vm 1995 MB250petrikar kirjoitti:Sepäse...tässä sitä ei vaan ole. Semmonen homeinen puu tms. siellä autossa vaan haisee.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Eikös se jo tästä viestistä ilmenny ettei tässä ole ilmeisesti sitä suodatinta kun ei ole sisäilmankiertoa eikä ilmastointia...lämppärinmoottorin alapuolella ei ole mitään suodattimia, pelkkä luukku vainAki P kirjoitti:Jos lämmönsäätöpanelin keskellä on sisäkierron nappi niin löytyy myös Ri-suodatin sieltä tunnelin luukusta.
-Mercedes-Benz s211
Re: w202 lämppärinkenno
Sorry, luin huonosti aiemmat viestit.petrikar kirjoitti: Tarkoitat vissiin samaa luukkua

Ilmastointilaitteisiin on olemassa joku puhdistusvaahto, jonka pitäisi raikastaa kenno. Saman aineen luulisi käyvän myös lämppärinkennoon. Mutta toki jos siellä on paljon moskaa ei tommonen aine kauaa vaikuta.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Tutkin vielä uudestaan sen kopan alusen ja sieltä ei tosiaankaan löydy raitisilmasuodatinta. Puhdistin vielä sen puhaltimen kotelon alakautta ja yläkautta sieltä ritilöiden alta. Purin siitä edestä kaiken pois mitä irti sain ja imuroin melkoisen määrän märkää moskaa (lehtiä, neulasia yms.) Saapa nähdä auttoiko tuo toimenpide mitään. Tämä moska oli siis siinä kotelossa missä on "närhenmunat" ynnämuut roippeet.
-Mercedes-Benz s211
Täsmälleen samansuuntaista ongelmaa auto on -93 W 202 250 D, ja raitisilmasuodatinta ei ole. Auto on ekoja koekaniini versioita, ollut MB:n tehtaan käytössä.
Heräsi jo epäily josko lämmityslaitteen kenno vuotaa, koska jouduin lisäämään paisuntasäiliöön nestettä. Tämä tapahtui kesän jälkeen kun käänsi lämmöt päälle, olisiko sieltä voinut haihtua n. 1 litra kesällä ?
Jos kennon joutuu vaihtamaan, pitää kuulemma purkaa puoli autoa.
Sen alapuolen olen putsannut viime talvena. Miten se yläpuoli puretaan.
Heräsi jo epäily josko lämmityslaitteen kenno vuotaa, koska jouduin lisäämään paisuntasäiliöön nestettä. Tämä tapahtui kesän jälkeen kun käänsi lämmöt päälle, olisiko sieltä voinut haihtua n. 1 litra kesällä ?
Jos kennon joutuu vaihtamaan, pitää kuulemma purkaa puoli autoa.
Sen alapuolen olen putsannut viime talvena. Miten se yläpuoli puretaan.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen