OM603 turbo nokka-akseli

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
st126
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.07.2009 11:07
Paikkakunta: Haapajärvi

OM603 turbo nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja st126 »

Sanokaapa tietävät onko noilla nokilla eroa tdt:ssä
ja vaparimyllyssä.Jos on niin mitä ja kumpi pelaisi
paremmin st käytössä :roll:
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

"OM603 Nokka-akseli, Veholla 496, KL:ssä 250 €.

Sama nokka turbossa ja vaparissa."

Tämä lainattu Mauri H. kirjoituksesta.
st126
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.07.2009 11:07
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja st126 »

noniin selvispä tämäkin.. peräkylän villeimmät tornarit
kerto että vaparissa enemmän nostoa. kkiitän
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jos haluat lisää nostoa niin esim R-Koneistus Keravalla on yksi hyvä vaihtoehto :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

st126 kirjoitti:noniin selvispä tämäkin.. peräkylän villeimmät tornarit
kerto että vaparissa enemmän nostoa. kkiitän
Vanhassa OM617:ssa on vaparissa enemmän nostoa.
st126
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.07.2009 11:07
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja st126 »

No se luulo oli sitte sitä peruja.Pitää melkein vaihtaa vaparin
nokka tuohon pikkuveljen manne rojektiin jota pitäs yrittää
käydä asemalle tänään tai huomenna tarjoamassa jo toisen
kerran. :D
____________________
W126 OM606 holset mynä
W123td veronkierto
W123 200d ikiliikkuja(eipä liikkukkaan..)
W123 hautausmaa/varaosalaani/paskaa/kaikkee pitää olla
OFF hilux
"ratkaisu on vain hetki jolloin väsyt ajattelemiseen"
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mika.T kirjoitti:
st126 kirjoitti:noniin selvispä tämäkin.. peräkylän villeimmät tornarit
kerto että vaparissa enemmän nostoa. kkiitän
Vanhassa OM617:ssa on vaparissa enemmän nostoa.
Jaa Jaa, Onko kuinka paljon enemmän? Ajoitukset kumminin samat?

Pitäisköhän itsekkin kokeilla vaihtaa, ja testata miten vaikuttaa :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hmm... yleensä kai turboissa venttiilit ovat pitkään ristiin auki, jota
pakoventtiilit jäähtyisivät. Vaparissa tähän ei ole tarvetta ja ajoitukset
ovat erilaiset.

Onko se nyt tosiaan niin, että OM 603:ssa on sama nokka-akseli
turbossa ja vaparissa? Täytynee tarkistaa.

Venäläisten varustesivu antoi saman varaosanumeron 6030500701 molemmille, joten kai se on sitten sama.

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Ja jos hiotutatte niitä akseleita, niin varmistakaa ettei ota mäntään kiinni. Mulla otti hiotulla nokalla imuventtiilit mäntiin, en huomannut muuten kuin kansi oli pois ja männissä venttiilin kohdat kiilteli. Nokantekijä epäili moottorijarrutuksessa ottaneen kiinni. Tyhjäkäynnillä ei huomannut mitään.
Ja kaikki imu venttiilit piti silti.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Pari milliä pitäisi muistaakseni turbossa jättää väliä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

PTracing kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
st126 kirjoitti:noniin selvispä tämäkin.. peräkylän villeimmät tornarit
kerto että vaparissa enemmän nostoa. kkiitän
Vanhassa OM617:ssa on vaparissa enemmän nostoa.
Jaa Jaa, Onko kuinka paljon enemmän? Ajoitukset kumminin samat?

Pitäisköhän itsekkin kokeilla vaihtaa, ja testata miten vaikuttaa :lol:
2mm enemmän on nostoa uudemman mallin om617 vaparin nokassa.Vanhanmallin vaparissa samat nostot kuin turbossa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin