
w123 avo
Sun pitää sitten varautua laittamaan turvakaari autoon jos lähtökohtana on perus-sedani.
Uskon ettei Aken sedille kelpaa mikään muu ratkaisu tuohon turvallisuus kysymykseen. Maailmalla tehtaassa tehdyissä avoissa on A-pilaria, korikehikkoa ja auton takaosan korirakennetta vahvistettu.
Moinen ratkaisu on hankalahko toteutttaa, muttei mahdoton. Lisäksi uudet korinlujuutta lisäävät tekijät pitää perustella jotenkin katsastus-insseille. Perusajatuksena tälle rumballehan on että uustuotanto avoauto olisi yhä turvallinen roll-over tilanteissa.
Jos ei halua alkaa korirakenteiden alle väsäämään vahvistuskehikkoja niin ainoa ratkaisu on turvakaari jotta avosta tulee liikennekelpoinen.
Avomelleja on kyllä tehny joku paja aikoinaan lähinnä Coupe mallista (C123). Kaipa tänne joku laittaa kuvia jossain vaiheessa.
Harrastelijoiden tekemissä häiritsevä tekijä on ollut yleensä sufletin / katon istuminen koriin. En tiedä onko niihin lainattu rättikatto jostain muusta kulkupelistä mutta ei sellainen ryppyinen katonreuhka oikein istu noihin. Lieneekö kyseessä kustannussäästöt koska ammattilaisen tekemänä rättikatto on sikakallis. Väistämättä kaupanpäälle tulee "kaksivärimaalaus" jos rätti on musta (yleensä) ja auto esim. punainen. Tummaan aihio autoon sopivan siistin rätin saa toki huomaamattomaksi jos siten haluaa.
Uskon ettei Aken sedille kelpaa mikään muu ratkaisu tuohon turvallisuus kysymykseen. Maailmalla tehtaassa tehdyissä avoissa on A-pilaria, korikehikkoa ja auton takaosan korirakennetta vahvistettu.
Moinen ratkaisu on hankalahko toteutttaa, muttei mahdoton. Lisäksi uudet korinlujuutta lisäävät tekijät pitää perustella jotenkin katsastus-insseille. Perusajatuksena tälle rumballehan on että uustuotanto avoauto olisi yhä turvallinen roll-over tilanteissa.
Jos ei halua alkaa korirakenteiden alle väsäämään vahvistuskehikkoja niin ainoa ratkaisu on turvakaari jotta avosta tulee liikennekelpoinen.
Avomelleja on kyllä tehny joku paja aikoinaan lähinnä Coupe mallista (C123). Kaipa tänne joku laittaa kuvia jossain vaiheessa.
Harrastelijoiden tekemissä häiritsevä tekijä on ollut yleensä sufletin / katon istuminen koriin. En tiedä onko niihin lainattu rättikatto jostain muusta kulkupelistä mutta ei sellainen ryppyinen katonreuhka oikein istu noihin. Lieneekö kyseessä kustannussäästöt koska ammattilaisen tekemänä rättikatto on sikakallis. Väistämättä kaupanpäälle tulee "kaksivärimaalaus" jos rätti on musta (yleensä) ja auto esim. punainen. Tummaan aihio autoon sopivan siistin rätin saa toki huomaamattomaksi jos siten haluaa.
Viimeksi muokannut Kipsu, Ti 31.05.2005 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://mitglied.lycos.de/snast/W123-Cab ... -Crayford/
Cabriota on tehnyt ainakin englantilainen Crayford, taisi olla joku muukin paja. Mallin nimi on linkissä mainittu St. Tropez.
Edit:
http://www.autotitre.com/forum/up/0bf947acd3.jpg
http://www.autotitre.com/forum/up/ef17dea24f.jpg
http://www.autotitre.com/forum/up/96f1c9c77f.jpg
http://www.cabrionews.de/inter/forum/sh ... hp?id=2969
http://www.van.at/flame/gall/set02/gall85.htm
Katso myös Mersutuningin muotoilun kukkaset 1980-luvulta: vasemmalla on pajojen nimiä, sieltä klikkailemalla varmasti löytyy jotain:
http://groups.msn.com/1980extremetuning/shoebox.msnw
Cabriota on tehnyt ainakin englantilainen Crayford, taisi olla joku muukin paja. Mallin nimi on linkissä mainittu St. Tropez.
Edit:
http://www.autotitre.com/forum/up/0bf947acd3.jpg
http://www.autotitre.com/forum/up/ef17dea24f.jpg
http://www.autotitre.com/forum/up/96f1c9c77f.jpg
http://www.cabrionews.de/inter/forum/sh ... hp?id=2969
http://www.van.at/flame/gall/set02/gall85.htm
Katso myös Mersutuningin muotoilun kukkaset 1980-luvulta: vasemmalla on pajojen nimiä, sieltä klikkailemalla varmasti löytyy jotain:
http://groups.msn.com/1980extremetuning/shoebox.msnw
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noitahan ei ole siis Tehtaalla tehty eikä hyväksytty. Näin ollen omaa tyyppinumeroakaan (tyyliin WDB123.xxx jne.) ei ole olemassa. Jos tätä tarkoitit? Suomessa noita tuskin on kenelläkään, joten lienee parasta, että otat yhteyttä ulkomaisiin foorumeihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ei kun tarkoitin aken tyyppihyväksyntänumeroa eli sitä rekisteriotteessa muistaakseni nimellä tyyppikoodi lukevaa. jos vaikka joku olisi tälläisen joskus suomeen tuonut. kaveri muisteli että olisi joskus nähnyt tälläisen myynnissä mobilistissa, mutta ei ollut varma oliko se suomikilpinen vai jokin tuontipeli. eli jos en löydä tuota numeroa tarvitsee tähän anoa akelta lupa ja hintahan ei ole mikään kovin halpa niinkuin ei mikään autoihin liittyvä koskaan olekkaan
Jatkaa etuovia 20 senttiä ja hitsaa taka ovet kiinteiksi, aivan kuten Pätsikän Marko teki. Säästyy 1 koupe, mahdolliselta piluuksille menolta. Vielä kun ottaa aihioksi jonkun oikein ruosteisen paalikunnossa olevan sedanin, kun pohjia pitää kuitenkin jäykentää vaikkahan oli priimakuntoinen.Sivonen kirjoitti:Koupestahan tuo kannattaa ehdottomasti tehdä, neliovisesta tulee rumempi. Ja luultavasti kaksiovisen kori on jo valmiiksi jäykempi. (?)
So long and thanks for all the fish
Eikun vanhasta lang-mallisesta ambulanssista, niin siihen saa sitten uima-altaan sinne peräosaan.Sivonen kirjoitti:Koupestahan tuo kannattaa ehdottomasti tehdä, neliovisesta tulee rumempi. Ja luultavasti kaksiovisen kori on jo valmiiksi jäykempi. (?)
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
joo eiköhän tämäkin tehdä sedanista ja putkikehikko rakentamalla kun olisi noita hyviä aihioita useampikin ja varmaankin bensasta kun kesäkäyttöön tulee kuitenkin. ellei sitten ilmaannu sopivaa coupea tarkoitusta varten
ja kun luvan taitaa joutua hakemaan niin täytyy pienentää budjettia ja ottaa aihioksi sedan. mutta jos löydetään jostain suomikilpinen avon tyyppikoodi niin sitten melko varmaan muuttuu joku coupe avoksi, vaikkei silloinkaan ole ovien määrällä merkitystä, sedanista muokattukin voidaan katsoa inssin silmissä alkuperäistä coupeavoa vastaavaksi
täälläpäin pyörii jopa rakennettu avomallin fiat 127 joten eiköhän mersustakin saa avon kilpiin.
Ei tähdenlennolla sattuisi olemaan kuvaa lähettää tuosta laikka-avosta, lähinnä mahdollisen "tukirungon" osalta? tai kyllähän sitä voitaisiin lähteä paikanpäällekkin ihmettelemään?

täälläpäin pyörii jopa rakennettu avomallin fiat 127 joten eiköhän mersustakin saa avon kilpiin.
Ei tähdenlennolla sattuisi olemaan kuvaa lähettää tuosta laikka-avosta, lähinnä mahdollisen "tukirungon" osalta? tai kyllähän sitä voitaisiin lähteä paikanpäällekkin ihmettelemään?
itse rakensin , ihan omin jaloin volvo 164 avon joskus 90 luvun alkupuolella. muutin kaksi oviseksi 142 ovin, tein rätin ja mekanismin. ja sen turvakaaren!
tuo oli se helppo osuus..... paperisota taas ei ollut niin helppo....
tein itse kuvat vahvikkeista, kaarista ja muusta. laitoin hakemuksen vetämään ja sain vastauksen.........
vaadittiin lujuuslaskrelma korista katon poiston jälkeen verraten alkuperäiseen, lujuus EI saa heikentyä maksimi kuormalla ja rasituksella. lisäksi rutkasti valokuvia tekovaiheesta jotta leimalla autoa ei tarvi purkaa atomeiksi. turvakaari, lasin kehyksen vahvistus, ovipahvien korvaus pellillä(hitsaten) sekä vahvikepalkit kotelon sisään/kylkeen vaadittiin........ ja se lujuuslaskelma, olin niin onnekas että insinöörimme töistä laski tuon ja se riitti..... eivät tainneet ymmärtää siitä konttorilla mitään? auto edelleen liikenteessä jossain lahden seudulla(viimeisen tiedon mukaan). projekti oli kaikin puolin muuten helppo töiden puolesta mutta tuo paperisota oli kaikkea muuta.... myöhemmin kuulin ettei ole enään noin HELPPO juttu, mutta onnea yritykselle.........
tuo oli se helppo osuus..... paperisota taas ei ollut niin helppo....
tein itse kuvat vahvikkeista, kaarista ja muusta. laitoin hakemuksen vetämään ja sain vastauksen.........
vaadittiin lujuuslaskrelma korista katon poiston jälkeen verraten alkuperäiseen, lujuus EI saa heikentyä maksimi kuormalla ja rasituksella. lisäksi rutkasti valokuvia tekovaiheesta jotta leimalla autoa ei tarvi purkaa atomeiksi. turvakaari, lasin kehyksen vahvistus, ovipahvien korvaus pellillä(hitsaten) sekä vahvikepalkit kotelon sisään/kylkeen vaadittiin........ ja se lujuuslaskelma, olin niin onnekas että insinöörimme töistä laski tuon ja se riitti..... eivät tainneet ymmärtää siitä konttorilla mitään? auto edelleen liikenteessä jossain lahden seudulla(viimeisen tiedon mukaan). projekti oli kaikin puolin muuten helppo töiden puolesta mutta tuo paperisota oli kaikkea muuta.... myöhemmin kuulin ettei ole enään noin HELPPO juttu, mutta onnea yritykselle.........
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Eikös ainakin yksi coupe-avo mahda suomessakin liikkua? Olis joskus näkevinäni kuvan moisesta suomen kilvillä ja muistaakseni oli aito koripajan tekele...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Kuvaa mulla ei oo, ja autohan on kännispäiten rälläköity kopastaan laho vehje. Voinut jo mennä paaliinkin?kuitsi kirjoitti:joo eiköhän tämäkin tehdä sedanista ja putkikehikko rakentamalla kun olisi noita hyviä aihioita useampikin ja varmaankin bensasta kun kesäkäyttöön tulee kuitenkin. ellei sitten ilmaannu sopivaa coupea tarkoitusta vartenja kun luvan taitaa joutua hakemaan niin täytyy pienentää budjettia ja ottaa aihioksi sedan. mutta jos löydetään jostain suomikilpinen avon tyyppikoodi niin sitten melko varmaan muuttuu joku coupe avoksi, vaikkei silloinkaan ole ovien määrällä merkitystä, sedanista muokattukin voidaan katsoa inssin silmissä alkuperäistä coupeavoa vastaavaksi
täälläpäin pyörii jopa rakennettu avomallin fiat 127 joten eiköhän mersustakin saa avon kilpiin.
Ei tähdenlennolla sattuisi olemaan kuvaa lähettää tuosta laikka-avosta, lähinnä mahdollisen "tukirungon" osalta? tai kyllähän sitä voitaisiin lähteä paikanpäällekkin ihmettelemään?
w202 c180 esprit 97- (käyttis)
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
Olisikohan tämä juuri se yksilö jonka kaveri oli nähnyt mobilistissa. tietäneekö kukaan missäpäin se nykyisin onJani Haataja kirjoitti:Eikös ainakin yksi coupe-avo mahda suomessakin liikkua? Olis joskus näkevinäni kuvan moisesta suomen kilvillä ja muistaakseni oli aito koripajan tekele...


Onko tässä kuvassa nyt lavetti, m*nnelavetti ja maxilavetti



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Ite bongasin n.10v sitten muistaakseni mintunvihreän 123 avon vantaan bilteman tienoilla olleessa autokaupassa, oli siistiä tekoa rättikatolla.
Mielestäni tommoset laikka-avot on perseestä, näyttää kauheelta se turvakaari ja umpeen hitsattu ikkunankaari, puhumattakaan siitä kliseisestä mattamustasta ja lieskoista jolla on jokatoinen lintta koristettu.
Mielestäni tommoset laikka-avot on perseestä, näyttää kauheelta se turvakaari ja umpeen hitsattu ikkunankaari, puhumattakaan siitä kliseisestä mattamustasta ja lieskoista jolla on jokatoinen lintta koristettu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
bongasin garagetista kolean pelin... ei oo mattamusta eikä lieskoja
http://www.garaget.org/?car=149416
http://www.garaget.org/?car=149416
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sergey kirjoitti:bongasin garagetista kolean pelin... ei oo mattamusta eikä lieskoja
http://www.garaget.org/?car=149416
Iha kieli poskella jo

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Minä kävin jopa sitä ajamassa silloinAapo.T kirjoitti:Ite bongasin n.10v sitten muistaakseni mintunvihreän 123 avon vantaan bilteman tienoilla olleessa autokaupassa, oli siistiä tekoa rättikatolla.
Mielestäni tommoset laikka-avot on perseestä, näyttää kauheelta se turvakaari ja umpeen hitsattu ikkunankaari, puhumattakaan siitä kliseisestä mattamustasta ja lieskoista jolla on jokatoinen lintta koristettu.

Helmapalkit olivat reilustu vahvistettu ja muutenkin alkuperäinen muutostuö oli hyvin tehty.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tuo garagetin musta avo on myös myynnissä. Liekkö tuota sais rekisteriin suomessa.
http://www.blocket.se/varmland/Snygg_me ... w=3&last=1
http://www.blocket.se/varmland/Snygg_me ... w=3&last=1
toyota starlet(jokkis projekti)
EX: w202
w124
volvo 240 gle
EX: w202
w124
volvo 240 gle