Vito CDI hehkun vaihto
Vito CDI hehkun vaihto
Do dii, nyt vissin meni hehkutulppa kun hehkuvalo palaa käynnistyksen jälkeen n 30sek. Tilasin jo uudet hehkut mutta pari kyssäriä mihin ei suoraan löytynyt haulla vastausta:
- Minkä kokoinen/pituinen avain käy, pitääkö olla nivel?
- Pitääkö Vitossa purkaa paljon ylimääräistä pois tieltä että pääsee käsiksi?
- Pitääkö hommata erikoisrasvaa Veholta, vai löytyykö muualta?
Esukki
- Minkä kokoinen/pituinen avain käy, pitääkö olla nivel?
- Pitääkö Vitossa purkaa paljon ylimääräistä pois tieltä että pääsee käsiksi?
- Pitääkö hommata erikoisrasvaa Veholta, vai löytyykö muualta?
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Se rasva mitä sinne tulee laittaa on keraamista rasvaa. Kyseistä ainetta saa ostaa kovaan rahaan Vehosta tahi KL:stä. Kuitenkin kannattaa käydä motonetistä hakemassa samaa rasvaa halvemmalla...
CDI koneissa hehkut saattavat olla enemmän kuin kiinni... Tämä taitaa olla enempi sääntö kuin poikkeus... Hyvänä itse kokeiltuna konstina suosittelen pulttipyssyn käyttöä hehkun irroitukseen. Pienellä momentilla nitkuttaa hehkua edes takas liikkeellä. Jos Räikkäavaimella väkisin menet avamaan hehkua niin takuulla se poikii kanteen...
Onnea yritykseen..
CDI koneissa hehkut saattavat olla enemmän kuin kiinni... Tämä taitaa olla enempi sääntö kuin poikkeus... Hyvänä itse kokeiltuna konstina suosittelen pulttipyssyn käyttöä hehkun irroitukseen. Pienellä momentilla nitkuttaa hehkua edes takas liikkeellä. Jos Räikkäavaimella väkisin menet avamaan hehkua niin takuulla se poikii kanteen...
Onnea yritykseen..
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Tänään purin tavaraa pois tieltä senverran että pääsin mittaamaan hehkut. 2-pytyn hehku oli poikki, muut näytti 1.2ohm. Lorottelin myös tulppien juuren kupin täyteen CRC 5-56:ta.
Kannattaako riskeerata katkeamisen uhalla vaihtaa kaikki, vaiko vain se rikkinäinen?
Esukki
Kannattaako riskeerata katkeamisen uhalla vaihtaa kaikki, vaiko vain se rikkinäinen?
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
3 lähti irti eikä ollut edes tiukassa mutta 4. liikahti ehkä asteen verran.
Yritin nitkutella eestaas mutta ei tuntunut löystyvän. Jäi sitten yksi vaihtamatta, prkl.
Yritin nitkutella eestaas mutta ei tuntunut löystyvän. Jäi sitten yksi vaihtamatta, prkl.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Omastani nitkutin jumittunutta hehkua ainakin päälle vartin. Joten malttia hommaan...
Aukaise hehkua aina enemmän mitä laitat kiinni... Sillä tavalla se luovuttaa...
Hehku ei tunnu löysältä eikä pyöri edes silloin kun jenka on loppu.
Karsta siellä välissä on kun liimaa... lopuksi se on vain nypättävä sieltä ulos. tonkeilla tai vastaavalla. Tehin itselleni latasta sellaisen nyppäys vehkeen jonka toisen pään saa hehkun ympärille ja toiseen pääsee lyömään vasaralla.
Kyllä se sieltä lähtee kun taistelet vaan.
Aukaise hehkua aina enemmän mitä laitat kiinni... Sillä tavalla se luovuttaa...
Hehku ei tunnu löysältä eikä pyöri edes silloin kun jenka on loppu.
Karsta siellä välissä on kun liimaa... lopuksi se on vain nypättävä sieltä ulos. tonkeilla tai vastaavalla. Tehin itselleni latasta sellaisen nyppäys vehkeen jonka toisen pään saa hehkun ympärille ja toiseen pääsee lyömään vasaralla.
Kyllä se sieltä lähtee kun taistelet vaan.
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Ei uskaltanut vääntää lujempaa eikä liikerata kasvanut turvallisella momentilla. Sitten jos/kun se hajoo niin voi yrittää lisätä momenttia.
Hehkuvalo jäi palamaan vielä 2 seuraavan käynnistyksen jälkeen, sitten sammui, onko normaalia?
Hehkuvalo jäi palamaan vielä 2 seuraavan käynnistyksen jälkeen, sitten sammui, onko normaalia?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Vastatkaa pikana, eli ostin uudet boschin hehkut ja on sentin lyhyemmät kuin mitkä oli koneessa?
Muutenkin esim näissä boschin hehkuissa on kierre mihin tulisi mutteri ja cdi:n hehkuissa tulppa painetaan hehkuun kiinni, eli ei kierrettä.
Onkohan oikeat hehkut?
Kuva hehkuista.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6691016.jpg
Muutenkin esim näissä boschin hehkuissa on kierre mihin tulisi mutteri ja cdi:n hehkuissa tulppa painetaan hehkuun kiinni, eli ei kierrettä.
Onkohan oikeat hehkut?
Kuva hehkuista.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6691016.jpg
No ei taida olla oikeat, ainakaan itse en moisia laittaisi. Toihan jää ihan liian kauas, ja siellä muuttuu jo palotilan tilavuuskin jonkin verran.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo on aika turhauttava tilanne kun on väärät osat ja alat miettimään mistä ja koska saa ne oikeat osat...mutta semmosta se elämä välillä on. Hyvä että lähti kivuttomasti irti, loppuremonttihan on silkkaa iloa ja riemua. Oikeanlaiset tahnat vain asennukseen niin sujuu sitten 10 vuoden päästä yhtä iloisissa merkeissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi