W202 ongelmakasa
W202 ongelmakasa
Eli -97 1,8 farkku kyseessä.
Kylmäkäynnistys ongelmallinen, pitää pumpata kaasua, että pysyy käynnissä. Onko vikatesterin paikka, vai onko suoraan jolain vastaus mikä hajalla ?
Vikaa myös lämpöisellä koneella, kaasuun vastaavuus olematonta, parhaan tuloksen saa painamalla pedaalia hiljakseen alaspäin.
Leimattu ja päästöt ok.
Kierroksia ei mielestäni ota " tappiin", vaan alkaa hyytymään jossain 5500 rpm vaiheilla.
Muuten kulkee ja vetää kyllä.
Kuinkas vaihdekeppi lähtee irti ? (man)
Radio ei tahdo kuulua, eikös tässä ole antennivahvistin jemmattu johonkin ja antenni takalasissa ?
Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Samoin, onko valoja tuuletiräppänissä (kuten W124) ja valokatkaisijassa ? Ei ainakaan pala.
Autossa vain yksi avain (auto on tuotu jostain muusta maasta)
mistä toinen ? Onko hintatietoa ? Kuskinpuolen lukko jumissa, onko apuja ?
Kylmäkäynnistys ongelmallinen, pitää pumpata kaasua, että pysyy käynnissä. Onko vikatesterin paikka, vai onko suoraan jolain vastaus mikä hajalla ?
Vikaa myös lämpöisellä koneella, kaasuun vastaavuus olematonta, parhaan tuloksen saa painamalla pedaalia hiljakseen alaspäin.
Leimattu ja päästöt ok.
Kierroksia ei mielestäni ota " tappiin", vaan alkaa hyytymään jossain 5500 rpm vaiheilla.
Muuten kulkee ja vetää kyllä.
Kuinkas vaihdekeppi lähtee irti ? (man)
Radio ei tahdo kuulua, eikös tässä ole antennivahvistin jemmattu johonkin ja antenni takalasissa ?
Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Samoin, onko valoja tuuletiräppänissä (kuten W124) ja valokatkaisijassa ? Ei ainakaan pala.
Autossa vain yksi avain (auto on tuotu jostain muusta maasta)
mistä toinen ? Onko hintatietoa ? Kuskinpuolen lukko jumissa, onko apuja ?
Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valotAri89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH?

No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kulkupuoleen ja noihin käynti häiriöihin voi varmasti olla monta syytä. Yksi mikä nyt on helppo tarkistaa ja monesti on rikki niin MAF eli ilmamassamittari. Siitä vois nypätä liittimen irti niin jos sitten tasaantu käynnit ja pysyis vaikka kylmänä käynnissä niin siinä sitten vika.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
No perhana, ei kai auta kun alkaa tutkiin miten ne vaihdetaan.. Vinkitkin sopii, ettei menis mitään särki poikki..Aku P kirjoitti:Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valotAri89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH?![]()
No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä
Pääsiskö tällä alkuun:Ari89 kirjoitti:No perhana, ei kai auta kun alkaa tutkiin miten ne vaihdetaan.. Vinkitkin sopii, ettei menis mitään särki poikki..Aku P kirjoitti:Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valotAri89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH?![]()
No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... mien+valot
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Re: W202 ongelmakasa
Antenni on kyllä takasivulasissa, mutta en tiedä löytyykö sieltä verhouksen alta vahvistinta.t10ojt kirjoitti:
Radio ei tahdo kuulua, eikös tässä ole antennivahvistin jemmattu johonkin ja antenni takalasissa ?
Ei tarvi rattia irrottaa. Mittariston voi irrottaa siihen tarkoitetuilla koukuilla, tai toinen tapa, mitä minä käytän on ottaa polkimien yläpuolella oleva "potkumuovi" irti ja työntää mittaristoa ulospäin takapuolelta.t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
saattaa olla kovassa, mutta nitkuttelemalla irtoaa kyllä. Rattia sopivasti kääntelemällä sopii mittaristo tulemaan pois.
Ei ole valoja räppänien säätimissä eikä valokatkaisijassa.t10ojt kirjoitti: Samoin, onko valoja tuuletiräppänissä (kuten W124) ja valokatkaisijassa ? Ei ainakaan pala.
tässäkin ilmeisesti säästetty...
Avaimista kannattaa kysellä veholta.t10ojt kirjoitti: Autossa vain yksi avain (auto on tuotu jostain muusta maasta)
mistä toinen ? Onko hintatietoa ?
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: W202 ongelmakasa
Ei tarvi rattia irrottaa. Mittariston voi irrottaa siihen tarkoitetuilla koukuilla, tai toinen tapa, mitä minä käytän on ottaa polkimien yläpuolella oleva "potkumuovi" irti ja työntää mittaristoa ulospäin takapuolelta.t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
saattaa olla kovassa, mutta nitkuttelemalla irtoaa kyllä. Rattia sopivasti kääntelemällä sopii mittaristo tulemaan pois.
Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...
Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani...

--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: W202 ongelmakasa
huonotuurinen kirjoitti:t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...
Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani...
Eikös tuo postu kun rullaa ratin päästä päähän muutaman kerran kun moottori käynnissä?
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
Re: W202 ongelmakasa
joa pelkkää vaihdekepin nuppia oot irrottamassa niin se suojapussi pitää nostaa ylös ja sitten siellä on joko 13mm kannalla oleva mutteri tai sitten semmonen muovinen jota pyöräytetään vähän, muovisessa saatto olla vasenkätinen "kierre"
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02
Re: W202 ongelmakasa
Hakkapeliitta kirjoitti:huonotuurinen kirjoitti:t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...
Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani...
Eikös tuo postu kun rullaa ratin päästä päähän muutaman kerran kun moottori käynnissä?
vastaus ois kiva jos vaikka itte sattuu epähuomiossa saman virheen tekemään
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91