W202 ongelmakasa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
t10ojt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 06.06.2009 11:42

W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja t10ojt »

Eli -97 1,8 farkku kyseessä.

Kylmäkäynnistys ongelmallinen, pitää pumpata kaasua, että pysyy käynnissä. Onko vikatesterin paikka, vai onko suoraan jolain vastaus mikä hajalla ?

Vikaa myös lämpöisellä koneella, kaasuun vastaavuus olematonta, parhaan tuloksen saa painamalla pedaalia hiljakseen alaspäin.

Leimattu ja päästöt ok.

Kierroksia ei mielestäni ota " tappiin", vaan alkaa hyytymään jossain 5500 rpm vaiheilla.

Muuten kulkee ja vetää kyllä.

Kuinkas vaihdekeppi lähtee irti ? (man)

Radio ei tahdo kuulua, eikös tässä ole antennivahvistin jemmattu johonkin ja antenni takalasissa ?

Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?

Samoin, onko valoja tuuletiräppänissä (kuten W124) ja valokatkaisijassa ? Ei ainakaan pala.

Autossa vain yksi avain (auto on tuotu jostain muusta maasta)
mistä toinen ? Onko hintatietoa ? Kuskinpuolen lukko jumissa, onko apuja ?
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Tuuletusräppänöissä ei ole valoja. Valokatkaisijaa en muista.
Mittariston irroituksesta taisi olla kuvalliset ohjeet jossakin. Haku?
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH? :shock:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH? :shock:
Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valot 8)

No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kulkupuoleen ja noihin käynti häiriöihin voi varmasti olla monta syytä. Yksi mikä nyt on helppo tarkistaa ja monesti on rikki niin MAF eli ilmamassamittari. Siitä vois nypätä liittimen irti niin jos sitten tasaantu käynnit ja pysyis vaikka kylmänä käynnissä niin siinä sitten vika.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Aku P kirjoitti:
Ari89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH? :shock:
Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valot 8)

No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä :oops:
No perhana, ei kai auta kun alkaa tutkiin miten ne vaihdetaan.. Vinkitkin sopii, ettei menis mitään särki poikki..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari89 kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Ari89 kirjoitti:Pisti silmään ja offtopiciks menee.. Mitä tässä tarkoitetaan tuuletusräppänillä? Meinaan vaan että onko 124:ssa jotku valot niissä? TÄH? :shock:
Niissä kojetaulussa olevien ritilöiden säätörullissa. On kuin onkin valot 8)

No, aika monessa autossa lie polttimot palaneet, itsellä palaa parhaillaan enää kuskinpuoleisessa säätimessä :oops:
No perhana, ei kai auta kun alkaa tutkiin miten ne vaihdetaan.. Vinkitkin sopii, ettei menis mitään särki poikki..
Pääsiskö tällä alkuun:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... mien+valot
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Re: W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

t10ojt kirjoitti:
Radio ei tahdo kuulua, eikös tässä ole antennivahvistin jemmattu johonkin ja antenni takalasissa ?
Antenni on kyllä takasivulasissa, mutta en tiedä löytyykö sieltä verhouksen alta vahvistinta.
t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Ei tarvi rattia irrottaa. Mittariston voi irrottaa siihen tarkoitetuilla koukuilla, tai toinen tapa, mitä minä käytän on ottaa polkimien yläpuolella oleva "potkumuovi" irti ja työntää mittaristoa ulospäin takapuolelta.
saattaa olla kovassa, mutta nitkuttelemalla irtoaa kyllä. Rattia sopivasti kääntelemällä sopii mittaristo tulemaan pois.
t10ojt kirjoitti: Samoin, onko valoja tuuletiräppänissä (kuten W124) ja valokatkaisijassa ? Ei ainakaan pala.
Ei ole valoja räppänien säätimissä eikä valokatkaisijassa.
tässäkin ilmeisesti säästetty...
t10ojt kirjoitti: Autossa vain yksi avain (auto on tuotu jostain muusta maasta)
mistä toinen ? Onko hintatietoa ?
Avaimista kannattaa kysellä veholta.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Re: W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?
Ei tarvi rattia irrottaa. Mittariston voi irrottaa siihen tarkoitetuilla koukuilla, tai toinen tapa, mitä minä käytän on ottaa polkimien yläpuolella oleva "potkumuovi" irti ja työntää mittaristoa ulospäin takapuolelta.
saattaa olla kovassa, mutta nitkuttelemalla irtoaa kyllä. Rattia sopivasti kääntelemällä sopii mittaristo tulemaan pois.






Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...

Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani... :oops:
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

huonotuurinen kirjoitti:
t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?





Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...

Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani... :oops:

Eikös tuo postu kun rullaa ratin päästä päähän muutaman kerran kun moottori käynnissä?
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Re: W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja matias_ »

joa pelkkää vaihdekepin nuppia oot irrottamassa niin se suojapussi pitää nostaa ylös ja sitten siellä on joko 13mm kannalla oleva mutteri tai sitten semmonen muovinen jota pyöräytetään vähän, muovisessa saatto olla vasenkätinen "kierre"
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W202 ongelmakasa

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Hakkapeliitta kirjoitti:
huonotuurinen kirjoitti:
t10ojt kirjoitti: Mittarivaloja pimeänä, pitääkö ratti poistaa, että saa mittariston esille ?





Älä sitten laita virtoja päälle siinä rattia pyöritellessä, jos mittariston liittimet on irti!!! Jää SRS valo palamaan muutamaksi minuutiksi aina startin jälkeen...

Kaksi tuntia sitten tein juuri tuon virheen huolimattomuuttani... :oops:

Eikös tuo postu kun rullaa ratin päästä päähän muutaman kerran kun moottori käynnissä?

vastaus ois kiva jos vaikka itte sattuu epähuomiossa saman virheen tekemään
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Vastaa Viestiin