Mistä kannattaisi hankkia Moottorin Kompressori C200?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ironshoe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 18.09.2009 19:33

Mistä kannattaisi hankkia Moottorin Kompressori C200?

Viesti Kirjoittaja ironshoe »

Elikkä mistä löytyisi edukkaimmin kompressori C200 myllyyn kun tiivisteet vuotaa öljyä kompurassa ja kastelee ilmamäärämittaria pikkuhiljaa :( Jos hyviä käytettyjä jostain vain löytyisi kun uudet aikas hinoissa & toi tiivisteitteitten vaihto varmaankin työlästä....Hyvistä neuvoista/vihjeistä kiitosta jo etukäteen :)
ironshoe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 18.09.2009 19:33

Viesti Kirjoittaja ironshoe »

Niin & Vm.oli 1998 & ehkä tuon ilmamassa mittarinkin joutuu piakkoin uusimaan" Öljysateen "vuoksi
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

Superchargertech saattais olla yks jollei kuljetus ym. kustannukset tuu liian isoiks vanhasta saa hyvityksen kun palauttaa sen siinä samassa laatikossa. korjaaminenhan tulis tietenkin halvemmaks näkyy vaan ne korjaus setit kadonneen tuolta mut kai niitä nyt jostain saa. itelle korjaamo tilas uuden vissiin virosta. merteilistä/turun tarviketuonnista olis saanu samaan hintaan muistaakseni n.1500€ halvemmalla kuin veholta mut pidemmällä toimitusajalla. voin laittaa sen hinnan kun löydän kuitin jostain. :wink:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
ironshoe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 18.09.2009 19:33

Viesti Kirjoittaja ironshoe »

Näyttävät kiven alla olevan käytetytkin :( Uudet siinä 2000e hujakoilla
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

ironshoe kirjoitti:Näyttävät kiven alla olevan käytetytkin :( Uudet siinä 2000e hujakoilla
jep kallista on. näyttäis noita käytettyjä ruottin puolelta löytyvän mut missäkähän ne niitä oikeen säilyttää kun ovat yleensä yltäpäältä ruosteessa :shock: ja muutenkin kun käytetyn ostaa niin ei ikinä tiedä mitä saa. tossa yks esimerkki siisteimmästä päästä n.600€ http://www.bildelsbasen.se/36-W543341.html
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miks sitä ei vois korjata? kysees stefat jotka vuotaa.

Täydellinen korjaussatsi ei myöskään kallis ole. koko setti laakereinen 250$ luokkaa suomeen toimitettuna, ilman hihnapyörän akselin laakereita 190$ ja pelkästään stefa ja öljyt 40$ (Stefan saa tavallisesta alan nippelikaupasta ja öljyy US partsilta). Huom USD koska ite maksoin setistä 300€ ja sillon dollari oli arvokaampi ku euro, nyt päinvastoin.

250$ setti...
Kuva
Samat laakerit ku ylläolevassa kuvassa + stefa + "kytkin" tai liitin tms (Coupler englanniksi):
Kuva

Ahtimen purku on pirun helppo homma. Ensikertalaiselta hommaan menee vajaa tunti ilman erikoisempia työkaluja. Niin enemmän aikaahan vie sen purkaminen autosta. Mikähän siinä on ettei korjaajia näille ole, ilmiselvä markkinarako sellaiselle joka vain viitsisi.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 25.09.2009 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

miks sitä ei vois korjata? kysees stefat jotka vuotaa.
kyllä munkin mielestä kannattais korjata kun kerran korjattavissa on.
Ahtimen purku on pirun helppo homma. Ensikertalaiselta hommaan menee vajaa tunti ilman erikoisempia työkaluja. Niin enemmän aikaahan vie sen purkaminen autosta. Mikähän siinä on ettei korjaajia näille ole, ilmiselvä markkinarako sellaiselle joka vain viitsisi.
samaa ihmettelen.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ite soitin aikoinaan suomes monelle turbospesialisti firmalle ja jokaikinen sano vaa että "ei oo ei kiinnosta". Ääliöt. Ei nää kompuramersut tästä nuorene ja varmaa alkaa olee satoja ellei tuhansia kompuroita lähellä tiensä päätä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

saattaa olla et jos joku ilmoittais noita korjaavansa niin niitä alkais tulemaan ympäri eurooppaa siihen tahtiin ettei muuta kerkeis enää tekemään :lol:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaikki oman arvon tuntevat ahdinpajat esim ruottissa korjaa näitä ihan tuosta vaan kuten turbojakin. Ahdin ku ahdin, ei välii tyypistä.

Minä veikkaan niin kin surullista juttua kuin se, että ei viitsitä ja vieläpä sen takia kun se "turbo on nii ketun paljo parempi ku remmi." eli ollaa normaaliin suomalaiseen tapaan ylimielisiä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin