No ei..mutta jos tietokoneella sittenkin.
No joo, mutta asiaan, kävin nimittäin äsken yli 20km koeajolla...ja kohta perkele menee hermot. Jäähdytykset ja muut toimii hienosti. Aluksi lämpötila nousee nopeasti 75 asteeseen, ilmeisesti se anturi on niin paljon kiinni kannen metalleissa, kuten siis onkin, että veden lämpötila on luultavasti se 80...83 ja kannen metallin lämpötila on tuo 75. Ajelin matkan ja lämmöt pysyi paikallaan ja sisätilan lämmitys toimi juuri niin hienosti kuin mersussa...siis esikammiomersussa...nyt toimiikin. Pihalla jätin auton tyhjäkäynnille ja katsoin oliko savutus hävinnyt, kun otin morkoolin pois ja laitoin kaasuvipuun rajoitusruuvin. No oli kyllä hävinnyt, savua ei tullut yhtään, mitä nyt pimeässä taskulampun valossa näin, hyvä noin sillä auton huippunopeus oli aika kehno, meniköhän se just reilun sataa, eli teho oli rajoitettu varmaankin johonkin 50...60 hp kohdalla. Lämmöt nousi sitten siinä paikallaan ollessa siihen 80 asteeseen, joka lienee ihan normaalia kun ropelli ei pyörinyt.
No otin sitten vähän syötön rajoittimia pois. Se muuten ahtaa tosin hyvin vaikka tehoa ei ole, semmonen 1 bar tai ainakin 0,8 toteutui ihan helposti noillakin syötöillä

Ahtaa vähän liiankin kanssa, noin pintakaasulla ajellessa. Sen verran pieni litratilavuus nykyään
No joo sitten piti nostaa kotona konepelti ylös, ja paskat auennut, vaijeri jotenkin jumissa ja taas alkoi se ***tun askartelu. Nyt osaan jo avata konepellin iolman tunnin askartelua mutta silti...ei ollut eka kerta kun noin kävi.
No niin, sitten vuotaa öljyä siitä jakopään puolen stefan kohdalta tai vaihtoehtoisesti öljypohjasta. Stefasta ei pitäisi niin kuin ei pitäisi öljypohjastakaan, mutta olihan se öljypohja varsinkin haastava laitettava. Täytyy tutkia. Ainakin 200d ja Viton stefa on just sama, tuossahan on 200d tiivistesarja mutta Viton limppu. (tai sitten se vain huohottaa niin paljon, että puskee öljyt ehjistä tiivisteistä läpi

)
Vähän koitin ropata kanssa sitä kaasuvivustoa siten, että loota ein hötkyilisi, se ei aina nosta kaasuvipua ihan sinne lepoasentoon, on se sellainen viritys. Ajovalot näytti kanssa ihan liian alas, koitin säätää ylemmäs mutta jos se ei nyt onnistunut niin sitten lähtee tilaus uusista umpioista...maksoi mitä maksoi...siis korkeussäädettävistä.
Kyllähän se vähän seisoneelta autolta tuntuu, jossain välissä syttyi sisätilan valo itsestään, hyvässä kuosissa nuo luotettavat espanjalaiset kytkimet kun on seisotettu vuositolkulla.
Jarruja pitää vähän vielä katsoa onko niissä hitunen ilmaa vai kuvittelenko vain. 300 tdt:n jälkeen tuo tuntui pitävän melkoista meteliä, varsinkin se ilmanotto, mutta kai siihen sitten taas tottuu. Ei se kyllä vakioVitolta kuulosta
