amg 50:seen moottori lämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petri79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 15.01.2006 21:44
Paikkakunta: Keminmaa

amg 50:seen moottori lämmitin

Viesti Kirjoittaja petri79 »

Oisko kellään tietoa, saisko -96 E mallin amg 50:seen moottorilämmitintä?
Varaosa liikkeiden listalta löytyy vain 55:seen. käviskö mistään muusta mallista lämmitin? :?
- w202 c 180 esprit -98
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Eikös tuo E50:n moottori ole M119 :?:
Ainakin defa myy lämppäriä M119 koneeseen (joutuu vaan hakemaan eri mersun mallin kautta)
lämmittimen malli näyttäisi olevan 411265 joka on todella monen mersun mallin lämmitin.
Tuolta kun katsoo esim. S 500 (W140)

411265 mallin asennusohje

En sitten tiedä onko moottorissasi semmoinen AMG-lisä ettei sieltä löydy sitä tulppaa jonka paikalle se vastus tulee :roll:
(kannattaa kurkkia sinne moottorin kuskin puoleiselle kyljelle ennen kuin tilaa mitään)

Ja ainahan on letkulämmittimet :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomia :cry: luulis nyt tyhjää parempi olevan :lol: kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha :(
petri79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 15.01.2006 21:44
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja petri79 »

Kiitoksia tiedosta, pitääpä alkaa tutkimaan asiaa :D
- w202 c 180 esprit -98
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

itsellä on juurikin e50 amg ja lämppärinä siellä on calixin sarja.
Sama moottorin lohko on juurikin sl500 (m119) mihin se sarja on tarkoitettu.
kuskinpuolella on lohkossa paikka johon menee 23-24mm hylsy.( on muuten tiukassa) uutta nestettä vaan sisään ja johdot kiinni -> kovaa ajoa
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

JACKHAMMER kirjoitti:kuskinpuolella on lohkossa paikka johon menee 23-24mm hylsy.( on muuten tiukassa) uutta nestettä vaan sisään ja johdot kiinni -> kovaa ajoa
Tuon tulpan avaamiseen on olemassa oma hylsy joka löytyy merkkiliikkeistä. Voi olle sen varran tiukassa että joutuu hitsaamaan tulppaan vartta kiinni jos hylsyä ei ole ja E-koppasissa saattaa tulla ahdasta.

Omaan E420:een lämppärin laittoi Teiton Hanski täältä kyliltä ja hänellä on se avaamiseen tarkoitetu hylsy jotta ei tule turhia hampaiden kiristelyjä jos homma alkaa kusta... :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomia :cry: luulis nyt tyhjää parempi olevan :lol: kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha :(
:shock: siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422

Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen. :roll:

Itselläni on Defa ollut omassa laatikossaan takakontissa odottamassa asennusta jo kohta vuoden :oops: no tämähän onkin kesäauto :roll:

Edit: ainiin ne letkulämppärit, se ihan pelkkä perus letkun väliin asennettava lämmitys elementti on turha. Mutta on kuulemma sellaisiakin malleja joissa on pieni vesipumppu joka kierrättää sitä lämmitettyä vettä sinne koneeseen. Ne ovat kuulemma ihan päteviä laitteita.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JeremyH kirjoitti:Mutta on kuulemma sellaisiakin malleja joissa on pieni vesipumppu joka kierrättää sitä lämmitettyä vettä sinne koneeseen. Ne ovat kuulemma ihan päteviä laitteita.
Eiköhän tuohon saisi valjastettua Mersun oman kiertovesipumpunkin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ainakin M112 koneen defan letkulämppäri oli aivan turha. En suosittele...
Kyllä lohkolämmitin on ihan erilaite. Miten sitten on nämä säteilylämmittimet? Tekeekö niilläkään mitään?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

JeremyH kirjoitti:
aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomia :cry: luulis nyt tyhjää parempi olevan :lol: kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha :(
:shock: siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422

Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen. :roll:



http://www.defa.com/doc/400/422.pdf

nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitin :roll: :roll:
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein :oops:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

aadolf kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomia :cry: luulis nyt tyhjää parempi olevan :lol: kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha :(
:shock: siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422

Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen. :roll:



http://www.defa.com/doc/400/422.pdf

nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitin :roll: :roll:
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein :oops:
Siihen 4,3 bensakasiin Defan letkulämmitin kyllä juu. Sellaisen laitoin itsekin. On siitä nyt taatusti hyötyä enempi kuin jos ilman kokonaan on, mutta tosiaan häviääpi ilmeisesti lämmitystehokkuudessa lohkomalleille (enkä tarkoita tietenkään wattimääriä...). Toki tuossa koneessa on nestettäkin aikalailla enempi kuin perusautojen perusneloskoneissa. On muuten helpohko asennettava. Jotain hyvääkin siis kuitenkin.

Eli anna paahtaa vaan riittävästi, niin hyötyä tulee taatusti. Itse viime talvena töissä annoin paahtaa aina puoli päivää ja kyllä siinä selvästi jo lämmöt oli koholla käynnistäessä. Muistaakseni siinä on termarikin, joten ei paahda koko aikaa, jos alkaa olla liikaa pistelämpöä.

Ajotietokoneesta oli helppo seurailla millaisilla kulutuslukemilla liikkeelle revittiin kylmänä tai sitten vain letkulämppärillä lämmitettynä. Kun kylmä kone yskäisi liikkeelle talvikelillä sellaisilla 22-24 after start-lukemilla, niin hyvin esikuumennettuna liikkeelle lähtö tapahtui vain 17-18 af-lukemilla, jonka jälkeen kulutuslukemat alkoivat heti kaunistua. Kylmänä taas sai ajella pienen matkaa katsellen nousevia kulutuslukemia.

Ja kotipihalle päästessä keskikulutuslukemat samantapaisella ajosuoritteella oli hyvinkin myös sen pari kolme litraa kauniimmat. ja työmatkaa mulla on sellanen nafti 30km.

Ja kylkiäisiksi tuohon väykkään on sairaan helppo tuoda läpijohdotus sisälämmittimelle.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

aadolf kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomia :cry: luulis nyt tyhjää parempi olevan :lol: kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha :(
:shock: siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422

Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen. :roll:



http://www.defa.com/doc/400/422.pdf
nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitin :roll: :roll:
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein :oops:
Oho :oops: olisi näköjään pitänyt lukeakkin sitä ohjetta, eikä vain linkittää se tänne :roll: Juu letkumallihan tuo näyttää olevan, tulkitsit ihan oikein...
No tuo petri79:lle tarjoamani defa on ainakin ihan oikea lohkolämppäri eikä mikään letkulelu. onneksi edes se meni oikein...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

varmaan sit laitetaan tommonen LETKULELU :wink:
kuulostaa aikas pornolta :roll:
Vastaa Viestiin