Varaosa liikkeiden listalta löytyy vain 55:seen. käviskö mistään muusta mallista lämmitin?
amg 50:seen moottori lämmitin
amg 50:seen moottori lämmitin
Oisko kellään tietoa, saisko -96 E mallin amg 50:seen moottorilämmitintä?
Varaosa liikkeiden listalta löytyy vain 55:seen. käviskö mistään muusta mallista lämmitin?
Varaosa liikkeiden listalta löytyy vain 55:seen. käviskö mistään muusta mallista lämmitin?
- w202 c 180 esprit -98
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
Eikös tuo E50:n moottori ole M119
Ainakin defa myy lämppäriä M119 koneeseen (joutuu vaan hakemaan eri mersun mallin kautta)
lämmittimen malli näyttäisi olevan 411265 joka on todella monen mersun mallin lämmitin.
Tuolta kun katsoo esim. S 500 (W140)
411265 mallin asennusohje
En sitten tiedä onko moottorissasi semmoinen AMG-lisä ettei sieltä löydy sitä tulppaa jonka paikalle se vastus tulee
(kannattaa kurkkia sinne moottorin kuskin puoleiselle kyljelle ennen kuin tilaa mitään)
Ja ainahan on letkulämmittimet
Ainakin defa myy lämppäriä M119 koneeseen (joutuu vaan hakemaan eri mersun mallin kautta)
lämmittimen malli näyttäisi olevan 411265 joka on todella monen mersun mallin lämmitin.
Tuolta kun katsoo esim. S 500 (W140)
411265 mallin asennusohje
En sitten tiedä onko moottorissasi semmoinen AMG-lisä ettei sieltä löydy sitä tulppaa jonka paikalle se vastus tulee
(kannattaa kurkkia sinne moottorin kuskin puoleiselle kyljelle ennen kuin tilaa mitään)
Ja ainahan on letkulämmittimet
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kiitoksia tiedosta, pitääpä alkaa tutkimaan asiaa 
- w202 c 180 esprit -98
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
itsellä on juurikin e50 amg ja lämppärinä siellä on calixin sarja.
Sama moottorin lohko on juurikin sl500 (m119) mihin se sarja on tarkoitettu.
kuskinpuolella on lohkossa paikka johon menee 23-24mm hylsy.( on muuten tiukassa) uutta nestettä vaan sisään ja johdot kiinni -> kovaa ajoa
Sama moottorin lohko on juurikin sl500 (m119) mihin se sarja on tarkoitettu.
kuskinpuolella on lohkossa paikka johon menee 23-24mm hylsy.( on muuten tiukassa) uutta nestettä vaan sisään ja johdot kiinni -> kovaa ajoa
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Tuon tulpan avaamiseen on olemassa oma hylsy joka löytyy merkkiliikkeistä. Voi olle sen varran tiukassa että joutuu hitsaamaan tulppaan vartta kiinni jos hylsyä ei ole ja E-koppasissa saattaa tulla ahdasta.JACKHAMMER kirjoitti:kuskinpuolella on lohkossa paikka johon menee 23-24mm hylsy.( on muuten tiukassa) uutta nestettä vaan sisään ja johdot kiinni -> kovaa ajoa
Omaan E420:een lämppärin laittoi Teiton Hanski täältä kyliltä ja hänellä on se avaamiseen tarkoitetu hylsy jotta ei tule turhia hampaiden kiristelyjä jos homma alkaa kusta...
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomialuulis nyt tyhjää parempi olevan
kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422
Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen.
Itselläni on Defa ollut omassa laatikossaan takakontissa odottamassa asennusta jo kohta vuoden
Edit: ainiin ne letkulämppärit, se ihan pelkkä perus letkun väliin asennettava lämmitys elementti on turha. Mutta on kuulemma sellaisiakin malleja joissa on pieni vesipumppu joka kierrättää sitä lämmitettyä vettä sinne koneeseen. Ne ovat kuulemma ihan päteviä laitteita.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Eiköhän tuohon saisi valjastettua Mersun oman kiertovesipumpunkin?JeremyH kirjoitti:Mutta on kuulemma sellaisiakin malleja joissa on pieni vesipumppu joka kierrättää sitä lämmitettyä vettä sinne koneeseen. Ne ovat kuulemma ihan päteviä laitteita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
JeremyH kirjoitti:aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomialuulis nyt tyhjää parempi olevan
kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422
Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen.
http://www.defa.com/doc/400/422.pdf
nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitin
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein
Siihen 4,3 bensakasiin Defan letkulämmitin kyllä juu. Sellaisen laitoin itsekin. On siitä nyt taatusti hyötyä enempi kuin jos ilman kokonaan on, mutta tosiaan häviääpi ilmeisesti lämmitystehokkuudessa lohkomalleille (enkä tarkoita tietenkään wattimääriä...). Toki tuossa koneessa on nestettäkin aikalailla enempi kuin perusautojen perusneloskoneissa. On muuten helpohko asennettava. Jotain hyvääkin siis kuitenkin.aadolf kirjoitti:JeremyH kirjoitti:aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomialuulis nyt tyhjää parempi olevan
kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha
siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422
Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen.
http://www.defa.com/doc/400/422.pdf
nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitin![]()
![]()
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein
Eli anna paahtaa vaan riittävästi, niin hyötyä tulee taatusti. Itse viime talvena töissä annoin paahtaa aina puoli päivää ja kyllä siinä selvästi jo lämmöt oli koholla käynnistäessä. Muistaakseni siinä on termarikin, joten ei paahda koko aikaa, jos alkaa olla liikaa pistelämpöä.
Ajotietokoneesta oli helppo seurailla millaisilla kulutuslukemilla liikkeelle revittiin kylmänä tai sitten vain letkulämppärillä lämmitettynä. Kun kylmä kone yskäisi liikkeelle talvikelillä sellaisilla 22-24 after start-lukemilla, niin hyvin esikuumennettuna liikkeelle lähtö tapahtui vain 17-18 af-lukemilla, jonka jälkeen kulutuslukemat alkoivat heti kaunistua. Kylmänä taas sai ajella pienen matkaa katsellen nousevia kulutuslukemia.
Ja kotipihalle päästessä keskikulutuslukemat samantapaisella ajosuoritteella oli hyvinkin myös sen pari kolme litraa kauniimmat. ja työmatkaa mulla on sellanen nafti 30km.
Ja kylkiäisiksi tuohon väykkään on sairaan helppo tuoda läpijohdotus sisälämmittimelle.
Ohoaadolf kirjoitti:nii mut eikös tuo ole just defa merkkinen letkulämmitinJeremyH kirjoitti:aadolf kirjoitti:OT. mitäs mieltä olette letkulämppäreistä? ku toiset sitämieltä että aivan tehottomialuulis nyt tyhjää parempi olevan
kun tuohon E430 seen ei taida muuta saaha
siellähän se E430 on suoraan Defa:n luettelossa
lohko-lämppärin malli näyttäisi olevan 411422
Varmaan löytyy sekä aadolfille että petri79:lle lohkolämppärit myös muilta valmistajilta. Defa vain oli ensimmäinen valmistaja joka minulle tuli mieleen.
http://www.defa.com/doc/400/422.pdf![]()
![]()
vai enkö taaskaa osaa tulkita oikein
No tuo petri79:lle tarjoamani defa on ainakin ihan oikea lohkolämppäri eikä mikään letkulelu. onneksi edes se meni oikein...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...





