w124 230TE -88 Jakoketjun irrotus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

w124 230TE -88 Jakoketjun irrotus

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Onko tosiaan niin jotta ne jakoketjun ohjaimen ohjaintapit irtoo vain väkivallalla. Semmosta liukuvasaraa kehotetaan käyttään mutta on ne halavatun lujas.

Auttasko lämmitys tai joku?

Onko kuinka iso synti kun jäi kääntämättä moottori yläkuolokohtaan, merkkasin kyllä jakoketjun paikan jotta periaatteessa pitäs saada jako oikeeseen kohtaan.

Tarkotus on siis vaihtaa kannentiiviste ja ajaa taas 400 tuhatta lisää.

Kiitos jo etukäteen.

Sami
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

6 mm pultti ja sopiva holkki, niin se muistaakseni onnistuu.
Eiku, riittävän pitkä pultti, holkki ja mutteri.
Kierrät ensin mutterin siihen pulttiin sitten sopiva holkki ja koko viritelmän ruuvaat siihen ohjaintappiin. Sitten mutterilla pakotat tapin ulos.
Näin se taisi olla. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Perkule, tuo oliki hyvä konsti. Eipä tullu ajatelleeksi. Tarttee huomenna mennä askarteleen sen kanssa.

Tattis
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos ei lähde, niin ruuvaa sinne se 6mm ruuvi, hitsaa rajulla virralla ruuvin päähän vetovasara kiinni, siten, että koko 5mm ruuvi muuttuu punaiseksi. Silloin se lämpö auttaa sen irroittamisessa. Seuraavaksi vielä ruuvi kylmäksi irroitusöljyllä tjms. Sitten silleen runkkaustyylillä hitaasti ja varmasti hakkaat sen pois. Voimaa saa kyllä käyttää. Ennen ensimmäistä ulospäin suuntautuvaa vetovasaran vetoa pamauta sitä kerran sisäänpäin...sekin yleensä auttaa kuten monessa muussakin ruuvissa (jarrusatulan ilmausruuvit esim)

Tuossa holkkihommassa, jolla itsekin olen ottanut ne auki, on se pieni riski, että se hajottaa sen tapinpään, koska siinä saa vaikka kuinka suuren voiman siihen pieneen 6mm kierteeseen ja sitten sinne viimeistään pitää hitsata jotain mistä saa kiinni. Ainakin se 6mm kierre saisi olla vahvaa metallilaatua.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

No joo eipä se lähteny holkilla.

Tein liukuvasaraan tapin jonka ruuvasin kiinni tappiin ja sitte vain vasaroin irti. Hiki tuli mutta lähti.

Kiitos.
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Vastaa Viestiin