Onko tosiaan niin jotta ne jakoketjun ohjaimen ohjaintapit irtoo vain väkivallalla. Semmosta liukuvasaraa kehotetaan käyttään mutta on ne halavatun lujas.
Auttasko lämmitys tai joku?
Onko kuinka iso synti kun jäi kääntämättä moottori yläkuolokohtaan, merkkasin kyllä jakoketjun paikan jotta periaatteessa pitäs saada jako oikeeseen kohtaan.
Tarkotus on siis vaihtaa kannentiiviste ja ajaa taas 400 tuhatta lisää.
Kiitos jo etukäteen.
Sami
w124 230TE -88 Jakoketjun irrotus
w124 230TE -88 Jakoketjun irrotus
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
- 230TE
- SLK 230K
6 mm pultti ja sopiva holkki, niin se muistaakseni onnistuu.
Eiku, riittävän pitkä pultti, holkki ja mutteri.
Kierrät ensin mutterin siihen pulttiin sitten sopiva holkki ja koko viritelmän ruuvaat siihen ohjaintappiin. Sitten mutterilla pakotat tapin ulos.
Näin se taisi olla.
Eiku, riittävän pitkä pultti, holkki ja mutteri.
Kierrät ensin mutterin siihen pulttiin sitten sopiva holkki ja koko viritelmän ruuvaat siihen ohjaintappiin. Sitten mutterilla pakotat tapin ulos.
Näin se taisi olla.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Jos ei lähde, niin ruuvaa sinne se 6mm ruuvi, hitsaa rajulla virralla ruuvin päähän vetovasara kiinni, siten, että koko 5mm ruuvi muuttuu punaiseksi. Silloin se lämpö auttaa sen irroittamisessa. Seuraavaksi vielä ruuvi kylmäksi irroitusöljyllä tjms. Sitten silleen runkkaustyylillä hitaasti ja varmasti hakkaat sen pois. Voimaa saa kyllä käyttää. Ennen ensimmäistä ulospäin suuntautuvaa vetovasaran vetoa pamauta sitä kerran sisäänpäin...sekin yleensä auttaa kuten monessa muussakin ruuvissa (jarrusatulan ilmausruuvit esim)
Tuossa holkkihommassa, jolla itsekin olen ottanut ne auki, on se pieni riski, että se hajottaa sen tapinpään, koska siinä saa vaikka kuinka suuren voiman siihen pieneen 6mm kierteeseen ja sitten sinne viimeistään pitää hitsata jotain mistä saa kiinni. Ainakin se 6mm kierre saisi olla vahvaa metallilaatua.
Tuossa holkkihommassa, jolla itsekin olen ottanut ne auki, on se pieni riski, että se hajottaa sen tapinpään, koska siinä saa vaikka kuinka suuren voiman siihen pieneen 6mm kierteeseen ja sitten sinne viimeistään pitää hitsata jotain mistä saa kiinni. Ainakin se 6mm kierre saisi olla vahvaa metallilaatua.
Lisää tietoa: www.skg.fi