Niin jotain tuommosta se kait oli...en tiedä.MatKa kirjoitti:Suurin oveluus taitaa olla siinä että jousi painaa alatukivartta ja ikäänkuin välyksen toiseen laitaan (palloa kupista pois). Siksipä sitä ei vääntöraudalla tunne niinkuin suurimmassa osassa autoja.veskola kirjoitti:Mersuissahan on sellainen ovela alapallo, jota kaikki katsastusmiehet eivät osaa tarkastaa ns. "oikein"
W124 250d: nakutus, lämpöjen nousu ja öljynpaineiden lasku
Lisää tietoa: www.skg.fi
huomenna eli tänään on sitten ensimmäinen isompi testi uudella koneella, ku pitäis lähteä ajamaan turkkuseen päivän päälle kun yövuoron jälkeen herää, vaasan keskustan kautta.
saa nähdä miten äijän käy. pitää yrittää muistaa öljyt katsoa ennen reissuun lähtöä ja hieman reissun päälläki..
nostaakaahan kättä jos tulee valkoinen lapin läänin auto vastaan eli aito lapin läänin auto, kilvetki alkaa L:llä..
saa nähdä miten äijän käy. pitää yrittää muistaa öljyt katsoa ennen reissuun lähtöä ja hieman reissun päälläki..
nostaakaahan kättä jos tulee valkoinen lapin läänin auto vastaan eli aito lapin läänin auto, kilvetki alkaa L:llä..

"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
no niin, herätetääs tämä raatokärpäsketju taas henkiin hetkeksi.
viis tuhatta on remp.. siis huollon jälkeen ajettu ja eilen öljyt vaihdettu uusiin syyshuollon yhteydessä. öljyä moottori ei ollu syöny yhtään, käynti on edelleen mukavan pehmeää. eli kaipa homma on onnistunu ihan hyvin.
en ole huomannu että moottorissa olis mitenkään enemmän vetoja tai tehoja, muttenpä ole sitä polkenukkaan kuten naapurin emäntää..
öljyn syönti tuntuu loppuneen nyt kun alakertaki on käyty läpi, yläkerta ku käytiin läpi, öljyä kuiten hieman katosi jonnekki, nyt tuntuu tiiviimmältä. toki kympin vaihtovälillä saattaa hieman enemmän kuluakki..
vaan yllätyshän se oli että kaikki öljy tuli takas mitä sisään laitettuki, ei meinannu se tavallinen öljyvati moottorin alla riittää ku sitä tuliki litra toista enemmän takas ku mihin aiemmin oli tottunu..
katsotaan nyt, paljonko öljyä katoaa ku tulee kymppi täyteen. ja edelleen samaa öljyä ku ennenki, kympin vaihtovälillä ja suodattimen kera.

viis tuhatta on remp.. siis huollon jälkeen ajettu ja eilen öljyt vaihdettu uusiin syyshuollon yhteydessä. öljyä moottori ei ollu syöny yhtään, käynti on edelleen mukavan pehmeää. eli kaipa homma on onnistunu ihan hyvin.
en ole huomannu että moottorissa olis mitenkään enemmän vetoja tai tehoja, muttenpä ole sitä polkenukkaan kuten naapurin emäntää..

öljyn syönti tuntuu loppuneen nyt kun alakertaki on käyty läpi, yläkerta ku käytiin läpi, öljyä kuiten hieman katosi jonnekki, nyt tuntuu tiiviimmältä. toki kympin vaihtovälillä saattaa hieman enemmän kuluakki..
vaan yllätyshän se oli että kaikki öljy tuli takas mitä sisään laitettuki, ei meinannu se tavallinen öljyvati moottorin alla riittää ku sitä tuliki litra toista enemmän takas ku mihin aiemmin oli tottunu..

katsotaan nyt, paljonko öljyä katoaa ku tulee kymppi täyteen. ja edelleen samaa öljyä ku ennenki, kympin vaihtovälillä ja suodattimen kera.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
No entäs se momenttipiste, onko pysynyt kohdillaan
Hyvä että toimii, siitä on mukava jatkaa ajeluja.

Hyvä että toimii, siitä on mukava jatkaa ajeluja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
hitto ku en ole huomannu mitata sitä..en ole asiaa seurannu ollenkaan.
varmaan täytyy niitä liuskojaki seurata nyt tarkemmin. ettei pääse haaveri taas syntymään.
mut mites se luiskaventtiiliasia on edennyt, onko päässy testiin asti vielä..? mietin et jos siinä olis keraaminen pinnoite, ni kestäiskö pitempään ilman ongelmia..?
varmaan täytyy niitä liuskojaki seurata nyt tarkemmin. ettei pääse haaveri taas syntymään.
mut mites se luiskaventtiiliasia on edennyt, onko päässy testiin asti vielä..? mietin et jos siinä olis keraaminen pinnoite, ni kestäiskö pitempään ilman ongelmia..?
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Mulla on kaiken kuntoisia laakereita, lähetän ilmaiseksi matkahuollossa tarvitsijoille, jotka maksavat toimituskulut 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu samalla tavalla tutkittiin, Ja tutkija oli sama ukko kuin ensimmäisellä kerralla. (Porvoon A-katsastus)juha1 kirjoitti:kai se nivel nyt kuiten samalla tavalla uusinnassa tutkittiin, kuten aiemminkin? silti meni läpi..?![]()
Eikö edes pienen pientä nurinaa myöhästymisestä?juha1 kirjoitti:ai niin. lankku meni katsastuksesta läpi että heilahti!

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
eipä ole kuvia laakereista, ne jäi sinne huoltajan talliin..
katsastus meni tosiaan heittämällä läpi, uusinnan hinnalla pääsin eli 18 euroa tais olla hinta. mainitsin paikalla että viime kerran jälkeen hajos kone, olisko vaikuttanu hintapolitiikkaan.. ja samalla asemalla olen käyttäny ennenki. ja tuttu mies siellä töissä joka myös tuntee auton ku aina syynänny.
ei tullu kunniamainintaa että ku uusintanäyttö oli menny ohi, ymmärsi yskän ja mistä johtui.
mutta sen voin sanoa, että on ollu juhlaa ajella tuolla taas, sen verran otti koville ajella kuus viikkoa kaksnollaviitosella pösöllä.
vaikka siinä onki pieni bensakone, ni tuntui että se vie miehen konkurssiin ku on tottunu, että sen bensatankin hinnalla saa vielä suuremman tankin täyteen diisseliä ja sillä ajaa vielä reilut 400km pitempään..
vielä ku saa ne pienet ruostekukkaset kiinniotettua, niin mikäs siinä ajellessa. vaikka täytyy myöntää että muutaman kerran on kesän ja syksyn aikana käyny vastentahtoinen ajatus mielessä, että joku muu ja hieman uudempi tilalle, sen verran on vastustanu tuon kans. mut jos sillä nyt ajelis taas pitkään..
ja piru ku nuo pakkaset ja sateet pääsi yllättämään, voi mennä vasta ens kesään se ruosteiden syynäys.. no jos ne kukat ei talven aikana menis kokonaan pellistä läpitte..

katsastus meni tosiaan heittämällä läpi, uusinnan hinnalla pääsin eli 18 euroa tais olla hinta. mainitsin paikalla että viime kerran jälkeen hajos kone, olisko vaikuttanu hintapolitiikkaan.. ja samalla asemalla olen käyttäny ennenki. ja tuttu mies siellä töissä joka myös tuntee auton ku aina syynänny.

ei tullu kunniamainintaa että ku uusintanäyttö oli menny ohi, ymmärsi yskän ja mistä johtui.
mutta sen voin sanoa, että on ollu juhlaa ajella tuolla taas, sen verran otti koville ajella kuus viikkoa kaksnollaviitosella pösöllä.

vaikka siinä onki pieni bensakone, ni tuntui että se vie miehen konkurssiin ku on tottunu, että sen bensatankin hinnalla saa vielä suuremman tankin täyteen diisseliä ja sillä ajaa vielä reilut 400km pitempään..
vielä ku saa ne pienet ruostekukkaset kiinniotettua, niin mikäs siinä ajellessa. vaikka täytyy myöntää että muutaman kerran on kesän ja syksyn aikana käyny vastentahtoinen ajatus mielessä, että joku muu ja hieman uudempi tilalle, sen verran on vastustanu tuon kans. mut jos sillä nyt ajelis taas pitkään..
ja piru ku nuo pakkaset ja sateet pääsi yllättämään, voi mennä vasta ens kesään se ruosteiden syynäys.. no jos ne kukat ei talven aikana menis kokonaan pellistä läpitte..

"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re:
rumilus kirjoitti: ↑Ke 19.08.2009 12:19 OM 603 moottori on kaukana tasapainosta, senvuoksi sitäkin moottorityyppiä joudutaan tasapainottamaan.
Moottorin värähteylytaajuudet alkavat haitallisesti ilmenemään jo 3000 r/min kohdalla, kun erilaisten värähtelyjen solmupisteet sattuvat moottorielinten kohdalle toistuvasti.
Turhaan minun on tässä yhteydessä osoittaa matemaattisesti, mekaniikan lainalaisuuksien ja fysiikan lakien toteutumista polttomoottoritekniikassa.

Tärinää ja värinää