w124 valoasiaa?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
BMWMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.08.2009 18:34

w124 valoasiaa?

Viesti Kirjoittaja BMWMB »

Eli onko kukaan asentanut xenon jälkiasennus sarjoja 124:n keulille? Tarkoitus olisi omaan laivaan laittaa, mutta koska autossa on H4 poltin, niin pitänee varmaan ostaa bi-xenonit, jos haluaa pitkätkin. Mutta varsinainen kysymys on että onnistuuko ongelmitta vaihtaa vakioumpioihin, paraneeko valoteho merkittävästi ja kuin pitkien laita "valokuvio, kantama"?

Toinen kysymys tulevaisuuden varalle, että käykö facelift umpiot pre-faceliftiin, aikomuksena pistää kristallivalot aikanaan?

VM-90 prefacelift
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w124 valoasiaa?

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

BMWMB kirjoitti:Toinen kysymys tulevaisuuden varalle, että käykö facelift umpiot pre-faceliftiin, aikomuksena pistää kristallivalot aikanaan?
Kyllähän ne käy, mutta ruma rako jää valojen ja maskin reunan väliin. Siitähän tietysti pääsee eroon vaihtamalla E-mallin konepellin... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onhan noita xenoneita jokatoises lankus jo nykyää... E-look lamput itel oli tilapäisesti tällee teipattu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
BMWMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.08.2009 18:34

Viesti Kirjoittaja BMWMB »

Valojen ulkonäollä ei niin merkitystä ole kun työautosta kyse, kunhan valot muuten passaa paikoilleen. Oisko jollain kuvaa noista ihan prefaceliftin kristalli valoista asennettuna paikoilleen, kun en netistä löydä ja taitaa olla tuolla km-parts:n sivuillaki nuo kuvat facelift valoista?
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Yleinen kokemus noista H4-bixenoneista, varsinkin liikkuvalla polttimolla, tuntuu olevan valokuvion osalta negatiivinen. Kuvio on lyhkäsillä hyvä, mutta pitkillä muuttuu vain kirkkaaksi läiskäksi vähän lyhkäsien etupuolelle. Valon kirkkaus ja määrä on tosin ainakin kolme kertaa parempi. :roll:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eli kunnon lisävalot olisi tarpeen? Nyt kun lakikin kohta sallii kunnon ämpärit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä samaa kokemusta noista bi-xenoneista w124 orkkis umpioissa. Lyhyet on tosi hyvät, mutta pitkät ihan suolesta, tulee juurikin vain valoläiskät maahan vähän edemmäs kuin lyhyillä. Siksi keulilla onkin isot lisärit jotta näkee. Omat on liikkuvalla polttimolla. Olen noita vaihtamassa pois, jos sattuisi kiinnostamaan? 6000k ja 35w. Tilalle tulossa varmaankin h4 single 4300k.

Sergey, kerro lisää? Itse en ole kuullut mitään tuollaisesta vielä?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhan tuosta jo ollut vähän puhettakin foorumeilla:

http://www.iltasanomat.fi/autot/1735898
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kertokaapa konkreettinen esimerkki millaiset ämpärit uuden lain tultua voimaan saa 124 apukaukovaloiksi asentaa, sellaiset jotka ovat nyt laittomat ?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

dealer kirjoitti:Kertokaapa konkreettinen esimerkki millaiset ämpärit uuden lain tultua voimaan saa 124 apukaukovaloiksi asentaa, sellaiset jotka ovat nyt laittomat ?
no ei varmaankaan sellaset ku mä haluaisin eli 3x hella 3003 37,5r xenoneilla :lol:
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

W124 (facelift ainaki) referenssi on 17,5/kpl eli yht 35. Siihen siis lisäksi:

3*20
3*17,5
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)
5*12,5.

Niin, edelleenkään ne 37,5 lukemalla ei mene läpi. Vai onkoha joissaki autoissa vakiot ref15? Sitten menis. Ellei: Vaihtoehtonahan on se että kytkee alkuperäiset kaukovalot pois joten voi käyttää laillisesti:

2*37,5 + 2*12,5
2*37,5 + 1*20
2*37,5 + 1*17,5

Nythän on mahollista käytännös olla max 2xref20 lankun keulalla jos ei tee mitään muutoksia.

W123 valot on ref20/kpl. Joten siihen taas sopii seuraavat mainiosti:
3*20
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)

EDIT: Mikä siinä on että kolmea ei saa katsasettua vaikka referenssit sen sallisi? Sehän on maailman symmetrisin yhdistelmä, yksi ihan keskel ja kaksi vähän sivummassa. Täkäläinen katsuri sallii parittoman määrän valoja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa pihalla on -90 124, siinä on omissa umpioissa ref 20.
(Sama juttu -85 V123)
Nyt jää lisävaloille käytettäväksi 35, tulevaisuudessa 60.
Pari 17,5 lisävaloja on siis laillinen jo nyt ja sellaiset siinä onkin.

Lakimuutoksen tultua ei pari 37,5 lisävaloja ole vieläkään laillinen, kolmannen 17,5 valon saa laittaa JOS laki sallii parittoman määrän valoja.

Muilla referenssiluvuilla lisävalot ovatkin harvinaisempia, sellaisia joihin ei ole merkitty lukua ollenkaan tietysti löytyy ja nehän lasketaan olevan 20 mutta lienevätkö muutenkaan laillisia.
Avatar
BMWMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.08.2009 18:34

Viesti Kirjoittaja BMWMB »

Huh huh, pitää opetella noita referenssejä :shock: Niin vähän aattelinkin, että noiden bi-xenonien pitkät ovat sieltä jostain. Heräsi kummasti tarve kunnon liekinheittimille, kun viikko takaperin oli todellinen läheltäpiti tilanne peurakolariin. Työpaikka 50km päässä ja vuorotyö, niin joutuu olemaan liikkeellä juuri samoihin aikoihin noiden metsänotusten kanssa. Hyvä juttu, jos laki tulee sallimaan jo oikeat valotkin autoon, sitä ennen on kai pakko tyytyä noihin bi-xenoneihin kun valoteho varmasti paranee ainakin hieman. Lisävalot sitten kun/jos laki sallii muutkin kuin kynttilät :wink:
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Kertokaapa viisaammat, että minkälaiset xenonit ne sitten pitää ostaa ja keneltä ja mitä maksaa?
Omassa 124:ssä on aina ollu surkeat ajovalot ja viime katsastuksessa moitittiin lapmun lasejakin "hiekkapuhalletuiksi". Jotain tarvii tehdä joka tapauksessa, niin vois sitten päivittää koko systeemin.
Hyviä lähivaloja kaipaan - kaukovalaoilla ajellaan niin vähän tässä etelässä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos olisin nyt laittamassa 124:n valoja pimeää varten tekisin näin:

- Auton omiin valoihin xenonsarja joka kytketään niin että lähivalot palavat aina kun ajovalot on päällä.

- Kaukovaloille vaihdettaessa lähivalo-xenonit siis jäävät palamaan ja lisäksi syttyvät apukaukovalot joissa xenonit.
Hyvät apukaukovalot xenoneille ovat Bosch 190.

Lumisilla teillä lähivalot saisivat sammua kun kaukovalot kytketään ettei lähelle jää liikaa valoa mutta siinä kytkennässä lähivalojen hidas syttyminen häiritsee.
Bi-xenoneita olen kokeillut eikä liikkuvalla kauhalla toteutettu sarja ole hyvä, lähivalo kyllä on OK mutta kaukovalon valokuvio jää liian lähelle.

Laittomiahan nämä systeemit on läpeensä :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mua alkanu iha tosissaa mietityttämään toi E500 umpion lasi. Kuinka hyvä se "lisäpitkä" siinä umpiossa on? Nyt olis tehtävä vertailu tavallisilla ja viissatkulla. Pelkät xenonit niihin lisureihin vois olla jo melko paljon parempi. Ja sit päälle viel pari tollasta bossia tai hellaa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuinka hyvä se "lisäpitkä" siinä umpiossa on?
Ihan kelvollinen.
Apukaukovalolasit / umpiot maksavat niin paljon että ainut peruste niiden hankkimiselle on se ettei halua asentaa erillisiä lisävaloja.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin... se oli munkin idea. noi ämpärit tossa keulalla ei ole järin kauniit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Mistä ostan ne xenonit niihin alkuperäisiin lamppuihin ja mitä maksaa?
Liäskaukovaloja en tarvii.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen ostanut mistä milloinkin - paikallisesta autovaraosaliikkeestä tai tilannut Ebaysta.
Sarjat ovat erimerkkisiä, ainakin erilaisissa laatikoissa, käsittääkseni kiinalaisia.
Kuusi sarjaa noita on ollut, minkään kanssa ei ole ollut ongelmia.

Sitä en tiedä saatko hyviä kaukovaloja auton omista umpioista edes xenoneilla, ei ainakaan niillä "liikkuvakauhaisilla" saanut kuten edellä kerroin.
Vaan siltä osin kokemukseni rajoittuvatkin yhteen sarjaan.
Avatar
BMWMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.08.2009 18:34

Viesti Kirjoittaja BMWMB »

Onkos kellään kuvallisia ohjeita siitä mitenkä noiden lisäpitkien asennus onnistuu vakioumpioihin, osaisi poropeukalotkin :oops:
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

voiskos näitä ajatella asentavansa 124 koppaiseen :roll: muistaakseni näihin vanhempiin autoihin sai vaihtaa myös toisesta autosta valot, jos omat ei miellyttäny ja referenssit täsmäs...

vai saako 124 koppaseen vastaavia, jotka varmasti sopii paikalleen ilman suurempaa sorvaamista, nuo alla olevat ei kuitenkaan ihan kauhean pahan hintaiset olis...

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=863 vielä kun vetäis auton spraylla mustaksi niin jo olis :P

no niin, heti, kun hieman paremmin etti, niin tuli 124 omiakin valoja vastaan :oops: tekiskö näillä mitään ja ovatko ns. lailliset, eli voi mennä leimalle näiden kanssa...

http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... 101366effb

jotku valot mun on pakko tuohon 300 E:hen kehittää, noilla nykyisillä umpioilla näkyvyys on luokkaa 3 metriä lyhyillä ja 5 metriä pitkillä :evil: ainakin jos sataa vettä...

pakkoko 124 koppaises on tuollaiset valtavat umpiot olla, nuo w202 koppaisen umpiot olis paljon sirommat ja jäis hieman askarreltavaa konepellin sovittamiseksi :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

napa kirjoitti:voiskos näitä ajatella asentavansa 124 koppaiseen :roll: muistaakseni näihin vanhempiin autoihin sai vaihtaa myös toisesta autosta valot, jos omat ei miellyttäny ja referenssit täsmäs...

vai saako 124 koppaseen vastaavia, jotka varmasti sopii paikalleen ilman suurempaa sorvaamista, nuo alla olevat ei kuitenkaan ihan kauhean pahan hintaiset olis...

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=863 vielä kun vetäis auton spraylla mustaksi niin jo olis :P

no niin, heti, kun hieman paremmin etti, niin tuli 124 omiakin valoja vastaan :oops: tekiskö näillä mitään ja ovatko ns. lailliset, eli voi mennä leimalle näiden kanssa...

http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... 101366effb

jotku valot mun on pakko tuohon 300 E:hen kehittää, noilla nykyisillä umpioilla näkyvyys on luokkaa 3 metriä lyhyillä ja 5 metriä pitkillä :evil: ainakin jos sataa vettä...

pakkoko 124 koppaises on tuollaiset valtavat umpiot olla, nuo w202 koppaisen umpiot olis paljon sirommat ja jäis hieman askarreltavaa konepellin sovittamiseksi :D
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sami J. E. kirjoitti:
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.
niin, se mua nyt eniten kiinnostaakin, onko noista valoista valoina mihinkään, vai onko ne vain sitä perinteistä "tuning paskaa", eli ulkonäköä löytyy, mutta ei käytettävyyttä :roll:

pitäisköhän rakentaa joistakin lisävaloista tuonne 124 oman umpion sisälle jotku valaisimet :D

onko w202 millaiset valot tehonsa puolesta vakiona, vois kai tuohon 124 koppaiseen laittaa myös ihan vakiot w202 umpiot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

napa kirjoitti:
Sami J. E. kirjoitti:
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.
niin, se mua nyt eniten kiinnostaakin, onko noista valoista valoina mihinkään, vai onko ne vain sitä perinteistä "tuning paskaa", eli ulkonäköä löytyy, mutta ei käytettävyyttä :roll:

pitäisköhän rakentaa joistakin lisävaloista tuonne 124 oman umpion sisälle jotku valaisimet :D
Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä näitä forumeita olen seurannut niin eipä niitä olla pahemmin kehuttu. Ulkonäköä niillä on haettu. Yks vaihtoehto olis tietenkin laittaa uudet alkuperäislyhdyt, ja niihin värkkäilla pitkät sumareihin tyyliin 500E/E500.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

hitto, mä laitan pian ducaton umpiot tuohon lavettiin, niihin olen ainakin itse tyytyväinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
saha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 13.12.2008 11:31
Paikkakunta: Hämeenlinna

w124 facelift kristalleilla

Viesti Kirjoittaja saha »

Kuva

Itsellä juurikin on facelift mallin valot ja niissä kenonit.. ja ihan kohtuu hyvin näkee. Umpiot on japi-partsilta ja xenon sarja katuautolta. http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ddfa8052ec

Eli siis pitkät ja lyhyet toimii ihan niinkuin normaalistikkin
Avatar
BMWMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.08.2009 18:34

Viesti Kirjoittaja BMWMB »

Komea on mese noilla facelift valoillaki, minkäslaiset nuo xenonit, vaikuttas pirun hyviltä? Melko paljo metallia polttimoiden ympärillä, että onko valoteho hyvä ja mites pitkillä näkee? Onkos noissa umpioissa sumarit H3?
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Mites ku oon antanu itteni ymmärtää,et noi "projektori" umpiot ois ksenoneilla valokuvioltaan paremmat,eikä häikäse vastaantulijoita?
Tosin kokemukset niistä on kyl volkkareista.Mut luulis et sama se ois näilläkin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Joo kyllä projektorit on yleensä valokuvioltaan tarkemmat, eli siis haja valoa tulee vähemmän. Toki umpioiden laatukin vaikuttaa, mulla on omassa japilta tilatut projektorit eikä häikäise vastaan tulijaa tarpeettomasti vaikka xenonit niihin onkin asennettu. Valokuvion tarkkuudesta kertoo jotain se että uutena halogeenit sisällä ei valoisaan aikaan lievästi yläviistosta ähny oliko valot päällä vai ei, hieman on nyt 1.5 vuotta äytettynä ilmeisesti "lasiin" tullu naarmuja jotka levittää valoa, mutta vieläkin on ehkä jopa häiritsevän takka kuvio (aivan kuin viiva olisi piirretty tiehen mistä eteenpäin ei näe yhtään lähivaloilla). Ei se hajavalo heijastin umpiossakaan xenonista johdu, mutta jos sitä on jo halogeeneillä niin se hajavalo kirkastuu yhtäpaljon kuin muukin valo ja lopputulos voi mennä sietorajan yli.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Vastaa Viestiin