w124 valoasiaa?
w124 valoasiaa?
Eli onko kukaan asentanut xenon jälkiasennus sarjoja 124:n keulille? Tarkoitus olisi omaan laivaan laittaa, mutta koska autossa on H4 poltin, niin pitänee varmaan ostaa bi-xenonit, jos haluaa pitkätkin. Mutta varsinainen kysymys on että onnistuuko ongelmitta vaihtaa vakioumpioihin, paraneeko valoteho merkittävästi ja kuin pitkien laita "valokuvio, kantama"?
Toinen kysymys tulevaisuuden varalle, että käykö facelift umpiot pre-faceliftiin, aikomuksena pistää kristallivalot aikanaan?
VM-90 prefacelift
Toinen kysymys tulevaisuuden varalle, että käykö facelift umpiot pre-faceliftiin, aikomuksena pistää kristallivalot aikanaan?
VM-90 prefacelift
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w124 valoasiaa?
Kyllähän ne käy, mutta ruma rako jää valojen ja maskin reunan väliin. Siitähän tietysti pääsee eroon vaihtamalla E-mallin konepellin...BMWMB kirjoitti:Toinen kysymys tulevaisuuden varalle, että käykö facelift umpiot pre-faceliftiin, aikomuksena pistää kristallivalot aikanaan?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Onhan noita xenoneita jokatoises lankus jo nykyää... E-look lamput itel oli tilapäisesti tällee teipattu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Valojen ulkonäollä ei niin merkitystä ole kun työautosta kyse, kunhan valot muuten passaa paikoilleen. Oisko jollain kuvaa noista ihan prefaceliftin kristalli valoista asennettuna paikoilleen, kun en netistä löydä ja taitaa olla tuolla km-parts:n sivuillaki nuo kuvat facelift valoista?
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Yleinen kokemus noista H4-bixenoneista, varsinkin liikkuvalla polttimolla, tuntuu olevan valokuvion osalta negatiivinen. Kuvio on lyhkäsillä hyvä, mutta pitkillä muuttuu vain kirkkaaksi läiskäksi vähän lyhkäsien etupuolelle. Valon kirkkaus ja määrä on tosin ainakin kolme kertaa parempi. 

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Itsellä samaa kokemusta noista bi-xenoneista w124 orkkis umpioissa. Lyhyet on tosi hyvät, mutta pitkät ihan suolesta, tulee juurikin vain valoläiskät maahan vähän edemmäs kuin lyhyillä. Siksi keulilla onkin isot lisärit jotta näkee. Omat on liikkuvalla polttimolla. Olen noita vaihtamassa pois, jos sattuisi kiinnostamaan? 6000k ja 35w. Tilalle tulossa varmaankin h4 single 4300k.
Sergey, kerro lisää? Itse en ole kuullut mitään tuollaisesta vielä?
Sergey, kerro lisää? Itse en ole kuullut mitään tuollaisesta vielä?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
W124 (facelift ainaki) referenssi on 17,5/kpl eli yht 35. Siihen siis lisäksi:
3*20
3*17,5
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)
5*12,5.
Niin, edelleenkään ne 37,5 lukemalla ei mene läpi. Vai onkoha joissaki autoissa vakiot ref15? Sitten menis. Ellei: Vaihtoehtonahan on se että kytkee alkuperäiset kaukovalot pois joten voi käyttää laillisesti:
2*37,5 + 2*12,5
2*37,5 + 1*20
2*37,5 + 1*17,5
Nythän on mahollista käytännös olla max 2xref20 lankun keulalla jos ei tee mitään muutoksia.
W123 valot on ref20/kpl. Joten siihen taas sopii seuraavat mainiosti:
3*20
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)
EDIT: Mikä siinä on että kolmea ei saa katsasettua vaikka referenssit sen sallisi? Sehän on maailman symmetrisin yhdistelmä, yksi ihan keskel ja kaksi vähän sivummassa. Täkäläinen katsuri sallii parittoman määrän valoja.
3*20
3*17,5
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)
5*12,5.
Niin, edelleenkään ne 37,5 lukemalla ei mene läpi. Vai onkoha joissaki autoissa vakiot ref15? Sitten menis. Ellei: Vaihtoehtonahan on se että kytkee alkuperäiset kaukovalot pois joten voi käyttää laillisesti:
2*37,5 + 2*12,5
2*37,5 + 1*20
2*37,5 + 1*17,5
Nythän on mahollista käytännös olla max 2xref20 lankun keulalla jos ei tee mitään muutoksia.
W123 valot on ref20/kpl. Joten siihen taas sopii seuraavat mainiosti:
3*20
4*15 (sopii myös nihilistisemmälle katsastusmiehelle)
EDIT: Mikä siinä on että kolmea ei saa katsasettua vaikka referenssit sen sallisi? Sehän on maailman symmetrisin yhdistelmä, yksi ihan keskel ja kaksi vähän sivummassa. Täkäläinen katsuri sallii parittoman määrän valoja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuossa pihalla on -90 124, siinä on omissa umpioissa ref 20.
(Sama juttu -85 V123)
Nyt jää lisävaloille käytettäväksi 35, tulevaisuudessa 60.
Pari 17,5 lisävaloja on siis laillinen jo nyt ja sellaiset siinä onkin.
Lakimuutoksen tultua ei pari 37,5 lisävaloja ole vieläkään laillinen, kolmannen 17,5 valon saa laittaa JOS laki sallii parittoman määrän valoja.
Muilla referenssiluvuilla lisävalot ovatkin harvinaisempia, sellaisia joihin ei ole merkitty lukua ollenkaan tietysti löytyy ja nehän lasketaan olevan 20 mutta lienevätkö muutenkaan laillisia.
(Sama juttu -85 V123)
Nyt jää lisävaloille käytettäväksi 35, tulevaisuudessa 60.
Pari 17,5 lisävaloja on siis laillinen jo nyt ja sellaiset siinä onkin.
Lakimuutoksen tultua ei pari 37,5 lisävaloja ole vieläkään laillinen, kolmannen 17,5 valon saa laittaa JOS laki sallii parittoman määrän valoja.
Muilla referenssiluvuilla lisävalot ovatkin harvinaisempia, sellaisia joihin ei ole merkitty lukua ollenkaan tietysti löytyy ja nehän lasketaan olevan 20 mutta lienevätkö muutenkaan laillisia.
Huh huh, pitää opetella noita referenssejä
Niin vähän aattelinkin, että noiden bi-xenonien pitkät ovat sieltä jostain. Heräsi kummasti tarve kunnon liekinheittimille, kun viikko takaperin oli todellinen läheltäpiti tilanne peurakolariin. Työpaikka 50km päässä ja vuorotyö, niin joutuu olemaan liikkeellä juuri samoihin aikoihin noiden metsänotusten kanssa. Hyvä juttu, jos laki tulee sallimaan jo oikeat valotkin autoon, sitä ennen on kai pakko tyytyä noihin bi-xenoneihin kun valoteho varmasti paranee ainakin hieman. Lisävalot sitten kun/jos laki sallii muutkin kuin kynttilät 


BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Kertokaapa viisaammat, että minkälaiset xenonit ne sitten pitää ostaa ja keneltä ja mitä maksaa?
Omassa 124:ssä on aina ollu surkeat ajovalot ja viime katsastuksessa moitittiin lapmun lasejakin "hiekkapuhalletuiksi". Jotain tarvii tehdä joka tapauksessa, niin vois sitten päivittää koko systeemin.
Hyviä lähivaloja kaipaan - kaukovalaoilla ajellaan niin vähän tässä etelässä.
Omassa 124:ssä on aina ollu surkeat ajovalot ja viime katsastuksessa moitittiin lapmun lasejakin "hiekkapuhalletuiksi". Jotain tarvii tehdä joka tapauksessa, niin vois sitten päivittää koko systeemin.
Hyviä lähivaloja kaipaan - kaukovalaoilla ajellaan niin vähän tässä etelässä.
Jos olisin nyt laittamassa 124:n valoja pimeää varten tekisin näin:
- Auton omiin valoihin xenonsarja joka kytketään niin että lähivalot palavat aina kun ajovalot on päällä.
- Kaukovaloille vaihdettaessa lähivalo-xenonit siis jäävät palamaan ja lisäksi syttyvät apukaukovalot joissa xenonit.
Hyvät apukaukovalot xenoneille ovat Bosch 190.
Lumisilla teillä lähivalot saisivat sammua kun kaukovalot kytketään ettei lähelle jää liikaa valoa mutta siinä kytkennässä lähivalojen hidas syttyminen häiritsee.
Bi-xenoneita olen kokeillut eikä liikkuvalla kauhalla toteutettu sarja ole hyvä, lähivalo kyllä on OK mutta kaukovalon valokuvio jää liian lähelle.
Laittomiahan nämä systeemit on läpeensä
- Auton omiin valoihin xenonsarja joka kytketään niin että lähivalot palavat aina kun ajovalot on päällä.
- Kaukovaloille vaihdettaessa lähivalo-xenonit siis jäävät palamaan ja lisäksi syttyvät apukaukovalot joissa xenonit.
Hyvät apukaukovalot xenoneille ovat Bosch 190.
Lumisilla teillä lähivalot saisivat sammua kun kaukovalot kytketään ettei lähelle jää liikaa valoa mutta siinä kytkennässä lähivalojen hidas syttyminen häiritsee.
Bi-xenoneita olen kokeillut eikä liikkuvalla kauhalla toteutettu sarja ole hyvä, lähivalo kyllä on OK mutta kaukovalon valokuvio jää liian lähelle.
Laittomiahan nämä systeemit on läpeensä

mua alkanu iha tosissaa mietityttämään toi E500 umpion lasi. Kuinka hyvä se "lisäpitkä" siinä umpiossa on? Nyt olis tehtävä vertailu tavallisilla ja viissatkulla. Pelkät xenonit niihin lisureihin vois olla jo melko paljon parempi. Ja sit päälle viel pari tollasta bossia tai hellaa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Minä olen ostanut mistä milloinkin - paikallisesta autovaraosaliikkeestä tai tilannut Ebaysta.
Sarjat ovat erimerkkisiä, ainakin erilaisissa laatikoissa, käsittääkseni kiinalaisia.
Kuusi sarjaa noita on ollut, minkään kanssa ei ole ollut ongelmia.
Sitä en tiedä saatko hyviä kaukovaloja auton omista umpioista edes xenoneilla, ei ainakaan niillä "liikkuvakauhaisilla" saanut kuten edellä kerroin.
Vaan siltä osin kokemukseni rajoittuvatkin yhteen sarjaan.
Sarjat ovat erimerkkisiä, ainakin erilaisissa laatikoissa, käsittääkseni kiinalaisia.
Kuusi sarjaa noita on ollut, minkään kanssa ei ole ollut ongelmia.
Sitä en tiedä saatko hyviä kaukovaloja auton omista umpioista edes xenoneilla, ei ainakaan niillä "liikkuvakauhaisilla" saanut kuten edellä kerroin.
Vaan siltä osin kokemukseni rajoittuvatkin yhteen sarjaan.
voiskos näitä ajatella asentavansa 124 koppaiseen
muistaakseni näihin vanhempiin autoihin sai vaihtaa myös toisesta autosta valot, jos omat ei miellyttäny ja referenssit täsmäs...
vai saako 124 koppaseen vastaavia, jotka varmasti sopii paikalleen ilman suurempaa sorvaamista, nuo alla olevat ei kuitenkaan ihan kauhean pahan hintaiset olis...
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=863 vielä kun vetäis auton spraylla mustaksi niin jo olis
no niin, heti, kun hieman paremmin etti, niin tuli 124 omiakin valoja vastaan
tekiskö näillä mitään ja ovatko ns. lailliset, eli voi mennä leimalle näiden kanssa...
http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... 101366effb
jotku valot mun on pakko tuohon 300 E:hen kehittää, noilla nykyisillä umpioilla näkyvyys on luokkaa 3 metriä lyhyillä ja 5 metriä pitkillä
ainakin jos sataa vettä...
pakkoko 124 koppaises on tuollaiset valtavat umpiot olla, nuo w202 koppaisen umpiot olis paljon sirommat ja jäis hieman askarreltavaa konepellin sovittamiseksi

vai saako 124 koppaseen vastaavia, jotka varmasti sopii paikalleen ilman suurempaa sorvaamista, nuo alla olevat ei kuitenkaan ihan kauhean pahan hintaiset olis...
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=863 vielä kun vetäis auton spraylla mustaksi niin jo olis

no niin, heti, kun hieman paremmin etti, niin tuli 124 omiakin valoja vastaan

http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... 101366effb
jotku valot mun on pakko tuohon 300 E:hen kehittää, noilla nykyisillä umpioilla näkyvyys on luokkaa 3 metriä lyhyillä ja 5 metriä pitkillä

pakkoko 124 koppaises on tuollaiset valtavat umpiot olla, nuo w202 koppaisen umpiot olis paljon sirommat ja jäis hieman askarreltavaa konepellin sovittamiseksi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.napa kirjoitti:voiskos näitä ajatella asentavansa 124 koppaiseenmuistaakseni näihin vanhempiin autoihin sai vaihtaa myös toisesta autosta valot, jos omat ei miellyttäny ja referenssit täsmäs...
vai saako 124 koppaseen vastaavia, jotka varmasti sopii paikalleen ilman suurempaa sorvaamista, nuo alla olevat ei kuitenkaan ihan kauhean pahan hintaiset olis...
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=863 vielä kun vetäis auton spraylla mustaksi niin jo olis
no niin, heti, kun hieman paremmin etti, niin tuli 124 omiakin valoja vastaantekiskö näillä mitään ja ovatko ns. lailliset, eli voi mennä leimalle näiden kanssa...
http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... 101366effb
jotku valot mun on pakko tuohon 300 E:hen kehittää, noilla nykyisillä umpioilla näkyvyys on luokkaa 3 metriä lyhyillä ja 5 metriä pitkilläainakin jos sataa vettä...
pakkoko 124 koppaises on tuollaiset valtavat umpiot olla, nuo w202 koppaisen umpiot olis paljon sirommat ja jäis hieman askarreltavaa konepellin sovittamiseksi
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
niin, se mua nyt eniten kiinnostaakin, onko noista valoista valoina mihinkään, vai onko ne vain sitä perinteistä "tuning paskaa", eli ulkonäköä löytyy, mutta ei käytettävyyttäSami J. E. kirjoitti:
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.

pitäisköhän rakentaa joistakin lisävaloista tuonne 124 oman umpion sisälle jotku valaisimet

onko w202 millaiset valot tehonsa puolesta vakiona, vois kai tuohon 124 koppaiseen laittaa myös ihan vakiot w202 umpiot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä näitä forumeita olen seurannut niin eipä niitä olla pahemmin kehuttu. Ulkonäköä niillä on haettu. Yks vaihtoehto olis tietenkin laittaa uudet alkuperäislyhdyt, ja niihin värkkäilla pitkät sumareihin tyyliin 500E/E500.napa kirjoitti:niin, se mua nyt eniten kiinnostaakin, onko noista valoista valoina mihinkään, vai onko ne vain sitä perinteistä "tuning paskaa", eli ulkonäköä löytyy, mutta ei käytettävyyttäSami J. E. kirjoitti:
Meinaat että tuning-tuikuilla valonteho kasvaa? Harvemmin on jengi kehunut mitään kristallisysteemejä, ainakaan valotehonsa puolesta.
pitäisköhän rakentaa joistakin lisävaloista tuonne 124 oman umpion sisälle jotku valaisimet
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
hitto, mä laitan pian ducaton umpiot tuohon lavettiin, niihin olen ainakin itse tyytyväinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
w124 facelift kristalleilla

Itsellä juurikin on facelift mallin valot ja niissä kenonit.. ja ihan kohtuu hyvin näkee. Umpiot on japi-partsilta ja xenon sarja katuautolta. http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ddfa8052ec
Eli siis pitkät ja lyhyet toimii ihan niinkuin normaalistikkin
Komea on mese noilla facelift valoillaki, minkäslaiset nuo xenonit, vaikuttas pirun hyviltä? Melko paljo metallia polttimoiden ympärillä, että onko valoteho hyvä ja mites pitkillä näkee? Onkos noissa umpioissa sumarit H3?xenon sarja katuautolta. http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ddfa8052ec
BMW e39 528i kauppakassi_____ex: E36 316i, E36 325, E21 315, E30 316i
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
MB w124 200 työauto _________ex: W124 200
Mites ku oon antanu itteni ymmärtää,et noi "projektori" umpiot ois ksenoneilla valokuvioltaan paremmat,eikä häikäse vastaantulijoita?
Tosin kokemukset niistä on kyl volkkareista.Mut luulis et sama se ois näilläkin?
Tosin kokemukset niistä on kyl volkkareista.Mut luulis et sama se ois näilläkin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Joo kyllä projektorit on yleensä valokuvioltaan tarkemmat, eli siis haja valoa tulee vähemmän. Toki umpioiden laatukin vaikuttaa, mulla on omassa japilta tilatut projektorit eikä häikäise vastaan tulijaa tarpeettomasti vaikka xenonit niihin onkin asennettu. Valokuvion tarkkuudesta kertoo jotain se että uutena halogeenit sisällä ei valoisaan aikaan lievästi yläviistosta ähny oliko valot päällä vai ei, hieman on nyt 1.5 vuotta äytettynä ilmeisesti "lasiin" tullu naarmuja jotka levittää valoa, mutta vieläkin on ehkä jopa häiritsevän takka kuvio (aivan kuin viiva olisi piirretty tiehen mistä eteenpäin ei näe yhtään lähivaloilla). Ei se hajavalo heijastin umpiossakaan xenonista johdu, mutta jos sitä on jo halogeeneillä niin se hajavalo kirkastuu yhtäpaljon kuin muukin valo ja lopputulos voi mennä sietorajan yli.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota