S124 E300 diesel, koneenlämmöt ja puhallus
S124 E300 diesel, koneenlämmöt ja puhallus
Luin aiheesta muiden viestejä, mutta tällaiseen en törmännyt, joten kysytäänpä ihan omalla aiheella.
Liikkeelle lähdettäessä nostaa koneen lämmöt yli 120 asteen, sekä puhaltaa todella kuumaa sisälle, vaikka säätimet olisivat miten. Visko pyörii kyllä. Ajon jatkuessa lämpötila heittelee 100-120 asteen välillä (heittely on todella äkillistä, yhtäkkiä on 85 astetta ja sitten hyppää yli 120). Aina lopulta yhtäkkiä putoaa normaaliin reiluun 80 asteeseen, jolloin myös puhallin toimii normaalisti. Tämän jälkeen ei enää samassa ajossa temppuile, mutta oltuaan hetken sammuksissa aloittaa saman shown uudestaan. Koko lämpöhässäkkä kestää sellaisen viitisen minuuttia, välillä isku kojelautaan auttaa välillä ei. Jos auton pysäyttää, kun lämmöt ylhäällä kone ei tunnu mitenkään erityisen kuumalta tai vaikuta olevan keittämässä. En tiedä liittyykö tähän, mutta vaihtaa myös hassusti korkealle kiertäen aina aluksi, ja ajon jatkuttua sekä mittarin tasaannuttua todella nätisti?
Onko ajatuksia tai mikä vielä parempi kokemuksia?
Liikkeelle lähdettäessä nostaa koneen lämmöt yli 120 asteen, sekä puhaltaa todella kuumaa sisälle, vaikka säätimet olisivat miten. Visko pyörii kyllä. Ajon jatkuessa lämpötila heittelee 100-120 asteen välillä (heittely on todella äkillistä, yhtäkkiä on 85 astetta ja sitten hyppää yli 120). Aina lopulta yhtäkkiä putoaa normaaliin reiluun 80 asteeseen, jolloin myös puhallin toimii normaalisti. Tämän jälkeen ei enää samassa ajossa temppuile, mutta oltuaan hetken sammuksissa aloittaa saman shown uudestaan. Koko lämpöhässäkkä kestää sellaisen viitisen minuuttia, välillä isku kojelautaan auttaa välillä ei. Jos auton pysäyttää, kun lämmöt ylhäällä kone ei tunnu mitenkään erityisen kuumalta tai vaikuta olevan keittämässä. En tiedä liittyykö tähän, mutta vaihtaa myös hassusti korkealle kiertäen aina aluksi, ja ajon jatkuttua sekä mittarin tasaannuttua todella nätisti?
Onko ajatuksia tai mikä vielä parempi kokemuksia?
Re: S124 E300 diesel, koneenlämmöt ja puhallus
Mielestäni ei liity.Arwello kirjoitti:En tiedä liittyykö tähän, mutta vaihtaa myös hassusti korkealle kiertäen aina aluksi, ja ajon jatkuttua sekä mittarin tasaannuttua todella nätisti?
Onko ajatuksia tai mikä vielä parempi kokemuksia?
Liittyisiköhän tuo tuohon -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=722
Eli sen kuuluukin tehdä niin.

Tuo muu vian kuvaus on minulle aivan uusi juttu

Epäilisin lämpötila-mittaus-anturia

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ja on satavarmaa, ettei vain lämpömittari temppuile? Puhaltimesta en osaa sanoa mitään, mutta voihan viallinen mittari näyttä mitä vain lukemia vaikkei - kuten toteat- kone olisikaan kiehumassa.


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Syylari näyttää olevan vasta vaihdettu. Olisikohan sinne jäänyt ilmaa? Aluksi ajattelinkin, että kyse on vain jostain kosketushäiriöstä. Nyt kun tuntuu siltä, että vika pahenee, eli kestää pidempään tuo tasoittuminen. Alkoi pelko persiissä kasvamaan. Puhaltaa siis kokoajan lämmintä sisään, kun mittari heittelee. Niin ja auton vm. -94, eli 24v. koneella.
Jos se lämpö pomppaa ihan silmänräpäyksessä 85-120 ja sitten takaisin, niin vika on luultavasti mittarissa. Ei se koneen lämpö kuitenkaan hyppää ihan tuosta vaan, vaan silleen tasaisesti nousten, vaikkapa nopeastikin. Sama laskussa.
Liekö kosketushäikkää koko kojelauta täynnä?
Mittariston maadotus/lämpömittarin maadotus jne.
Liekö kosketushäikkää koko kojelauta täynnä?
Mittariston maadotus/lämpömittarin maadotus jne.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jos lämmitys laite rupeaa aina puhaltamaan kuumaa samalla kun lämpömittari sekoaa, niin etsisin niille jonkin yhteisen vikapaikan.
Tietääkö kukaan miten maadoitukset on ohjaamon sisällä hoidettu? Jos lämmön säätöpaneelin ja mittariston maa menee vaikka saman pultin alle niin sen hapettuma selittäisi nuo oireet. Myös moottorin huono madoitus selittäisi lämpömttarin sekoilun. Voihan siinä tietysti olla 2 erillistä vikaakin jotka vain sattuu aina oireilemaan samaan aikaan.
Tietääkö kukaan miten maadoitukset on ohjaamon sisällä hoidettu? Jos lämmön säätöpaneelin ja mittariston maa menee vaikka saman pultin alle niin sen hapettuma selittäisi nuo oireet. Myös moottorin huono madoitus selittäisi lämpömttarin sekoilun. Voihan siinä tietysti olla 2 erillistä vikaakin jotka vain sattuu aina oireilemaan samaan aikaan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota