7-mm elementit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 05.10.2009 22:22

7-mm elementit

Viesti Kirjoittaja solifre620 »

3.5td marsu, hx35.ri lauhdutinta. kestääkö kone jos laittaa 7 tapit?? vai nakerranko suosista kuution palotilan :lol: ?
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

kestää takuulla, kohan vaan tyhjäkäynnillä käyttelet! :wink:

ehkä joku kohta oikeesti tietää.
Viimeksi muokannut mortti, Ma 05.10.2009 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itse ajelin 350td ässällä 7mm tapeilla hx35w:llä+ kuulerilla ja 1.7kilon ahdoilla.

Kivasti oli vetoa ja hyvin kesti. :D

Reilu välijäähdytin on lähes pakollinen jos haluaa koneen kestävän.
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Mutta mikäs tuossa kolmepuolikkaasa lohkossa on kuitenkin ongelmana, kun siitä kuulee puhuttavan että ei kestä (niin) hyvin ku 3 litranen? Onko tilavuus otettu porauksella samasta lohkosta vai/ja pitempi iskuisella veivillä?

Monasti mainitaan tuolla moottorilla varustetuista autoista, oli ne sitten mitä koppaa tahansa, että koneremontti tehty suhteettoman pienillä kilometreillä...näin siis myynti-ilmoituksissa. :o
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 05.10.2009 22:22

Viesti Kirjoittaja solifre620 »

Atte L kirjoitti:Mutta mikäs tuossa kolmepuolikkaasa lohkossa on kuitenkin ongelmana, kun siitä kuulee puhuttavan että ei kestä (niin) hyvin ku 3 litranen? Onko tilavuus otettu porauksella samasta lohkosta vai/ja pitempi iskuisella veivillä?

Monasti mainitaan tuolla moottorilla varustetuista autoista, oli ne sitten mitä koppaa tahansa, että koneremontti tehty suhteettoman pienillä kilometreillä...näin siis myynti-ilmoituksissa. :o
iskullahan se puolikas tehty kansikin sama kun kolmesatasesteedees kammion koko hiukan vaan eri.ite jouduin tekeen täys rempan-potautus männät- ei oltu kovin aktiivisesti vaihdettu öljyjä kun yks mäntä halki ja renkaat karstan peitossa. mulla oireili harvinaisella tavalla nokkaakseli söi venakuppeihin koloa, öljyn paineet mitatessa silti normaalit mut olihan se pumppu silti sökö :shock: kansihan kestää ässässä 350tkm vakiona, mulla halkesi 340 ei kestä vaikka hitsaa, halkee seuraavasta paikasta. uusi alkuperänen kansi saksasta tilattuna(ei veho) oli jotain 11ooE.
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Eroa on myös porauksessa. 3,0L--> 87mm ja 3,5L-->89mm. Iskun pituudet vastaaviin ovat 84mm ja 92,4.

http://www.ultimatespecs.com/?option=4&brand=13#W124
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Haulla löytyy tietoa, asia on käsitelty aiemminkin.

350:ssa kannentiiviste on ison porauksen takia kapeakannaksinen,
se vuotaa ja vesi pääsee sylinteriin vääntäen kiertokangen. Tämä
kuluttaa sylinterin aalloille ja öljyä alkaa kulua. Lopuksi moottori
on korjattava.
Vastaa Viestiin