M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla? (Vika löytynyt !)
Kokeile nyt ihmeessä tuota nokkakulmamittaria. Kyllähän nuo virhekoodit kuitenkin pitkälle auttaa ainakin haarukoimaan vikaa. Muutenhan tämä menee pelkäksi arvuutteluksi.
Yksi strategiahan tyhjäkäyntisahausvian haarukoimiseksi on "eliminoi mahdollinen vian aiheuttaja".
1. Irrota tyhjäkäynti moottorin/venttiilin ohjaus
2. Irrota ilmamäärämittarin asentopotentiometrin liitin
3. Irrota EHA:n ohjaus
Eli mitä tapahtuu kun yksi kerrallaan nuo irroittelet?
Yksi strategiahan tyhjäkäyntisahausvian haarukoimiseksi on "eliminoi mahdollinen vian aiheuttaja".
1. Irrota tyhjäkäynti moottorin/venttiilin ohjaus
2. Irrota ilmamäärämittarin asentopotentiometrin liitin
3. Irrota EHA:n ohjaus
Eli mitä tapahtuu kun yksi kerrallaan nuo irroittelet?
jahhas
No nii.
Kone käy tällä hetkellä omaan korvaan hyvin, syytä en tiedä.
Vaihdoin tuon lisäilmaluistin vielä kertaalleen ja epäilen sen vetäneen happea kumin välistä.
Lisäksi vaihdoin koko ECU-mötikän ja lämpöanturin samalla vedolla. Pikkasen ruuvasin myös rikkammalle, siitä ruuvista mihin EI saa koskea KATti autossa...
Jostain näistä se parani.
Päästömittauksia odotellessa...
Yksi uusi ihmetys on tuo määräjakajan / ilmamäärämittarin alla oleva ajan myötä hapertuva kumikaukalo. Auton käydessä koitin sitä sieltä alapuolelta painella, niin sammui aina.
Johtuneeko ilmatilavuuden muutoksesta vai haukkaako happea jostain...onko kukaan koittanut tätä?
Kone käy tällä hetkellä omaan korvaan hyvin, syytä en tiedä.
Vaihdoin tuon lisäilmaluistin vielä kertaalleen ja epäilen sen vetäneen happea kumin välistä.
Lisäksi vaihdoin koko ECU-mötikän ja lämpöanturin samalla vedolla. Pikkasen ruuvasin myös rikkammalle, siitä ruuvista mihin EI saa koskea KATti autossa...
Jostain näistä se parani.
Päästömittauksia odotellessa...

Yksi uusi ihmetys on tuo määräjakajan / ilmamäärämittarin alla oleva ajan myötä hapertuva kumikaukalo. Auton käydessä koitin sitä sieltä alapuolelta painella, niin sammui aina.
Johtuneeko ilmatilavuuden muutoksesta vai haukkaako happea jostain...onko kukaan koittanut tätä?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Kyllä se siitä "kumikaukalosta" ilmeisesti vielä vuotaa.
Kun saat ilmavuodot kuriin, niin joudut luultavasti ruuvaamaan seoksen takaisin vanhaan asentoon.
Mittari kytketään - 2:seen ja + 3:seen.
Seos on parasta ruuvata mittaria käyttäen. Oman autoni (190E 2.0 KAT -91) rintapellissä on tarra, jossa on ohjeena; mootorin lpt. 60 - 80 C:ssa lambdan pulssisuhde 50 +-10%.
Itselläni se sahaa tuossa 50 +-5%:n haarukassa.
Tuo pulssisuhde näkyy mittarissa vain jollei mitään virhekoodia (kiinteä lukema) ole päällä ja nesteen lpt. yli 60 C:ta, kylmässä koneessa lukema on kiinteä 50% (= lambda-anturi kylmä).
Nokkakulman 0 - 90 astetta mitta-alueellahan lukeman pitäisi olla 45 +-9% eo. ohjeen mukaan.
Kun saat ilmavuodot kuriin, niin joudut luultavasti ruuvaamaan seoksen takaisin vanhaan asentoon.
Mittari kytketään - 2:seen ja + 3:seen.
Seos on parasta ruuvata mittaria käyttäen. Oman autoni (190E 2.0 KAT -91) rintapellissä on tarra, jossa on ohjeena; mootorin lpt. 60 - 80 C:ssa lambdan pulssisuhde 50 +-10%.
Itselläni se sahaa tuossa 50 +-5%:n haarukassa.
Tuo pulssisuhde näkyy mittarissa vain jollei mitään virhekoodia (kiinteä lukema) ole päällä ja nesteen lpt. yli 60 C:ta, kylmässä koneessa lukema on kiinteä 50% (= lambda-anturi kylmä).
Nokkakulman 0 - 90 astetta mitta-alueellahan lukeman pitäisi olla 45 +-9% eo. ohjeen mukaan.
Re: ....Mutta
Mitäs tuo Mesen boksi sanoo, jos katit ottaa pois? Eikö lambda-anturi ole kattien jälkeen ja haistele happea jo "puhdistetusta" pakokaasusta? Onko kattien poistolla vaikutusta voimaan? Itelläni on 200E vm-86 johon on vaihdettu uusi täydellinen 300E tekniikka vuonna -89, eikä otteessa ole puhettakaan vähäpäästöisyydestä, joten kiinnostais tuo kattien poisjättö.Day Downhill kirjoitti:Mutta voisko sen katin ja pelit ottaa kokonaan pois? Suomessahan ei -88 vielä tarvinnut katteja. Vaatiiko uusintakatsastuksen vai tuleeko siitä jotain veroja maksettavaksi, jos on tuontiauto?
Kaikki katit ja muut tehonalentimet mäjelle vaan!!!
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
nyk. Audi V8 Quattro
Re: ....Mutta
Lambda on ennen kattia.Atzo kirjoitti: Mitäs tuo Mesen boksi sanoo, jos katit ottaa pois? Eikö lambda-anturi ole kattien jälkeen ja haistele happea jo "puhdistetusta" pakokaasusta? Onko kattien poistolla vaikutusta voimaan? Itelläni on 200E vm-86 johon on vaihdettu uusi täydellinen 300E tekniikka vuonna -89, eikä otteessa ole puhettakaan vähäpäästöisyydestä, joten kiinnostais tuo kattien poisjättö.
Eli ei periaatteessa vaikuta mitään jos katin heittää mäkeen.
Voimaan se vähän vaikuttaa, kun katti ei ahdista putkessa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Alppilan Autohuollon Marko Suurnäkki ilmoitti, että kat-auton voi koodata "ECE-malliseksi", jolloin lambda ei keskustele ohjainlaitteen kanssa. Tämä tosin edellyttää sitä, että auton otteessa ei juurikaan ole merkintää vähäpäästöisyydestä eli samalla kytketään katti ja lambda pois käytöstä.
Mutta ilmeisesti tuo ECU:n "aivokapasiteetti" kyllä riittää siihen, että lambda ei anna tietoa.
Vielä, kun joku selvittäisi mikä tämä mersun ECE-koodaus on...
Onhan noissa KAT-versioissa hiukan pienemmät tehot kuin muissa. Pakkoko sitä kattia on silti sieltä putkistosta pois ottaa, vaikka se kytkettäisiin pois käytöstä?!
Mutta ilmeisesti tuo ECU:n "aivokapasiteetti" kyllä riittää siihen, että lambda ei anna tietoa.
Vielä, kun joku selvittäisi mikä tämä mersun ECE-koodaus on...

Onhan noissa KAT-versioissa hiukan pienemmät tehot kuin muissa. Pakkoko sitä kattia on silti sieltä putkistosta pois ottaa, vaikka se kytkettäisiin pois käytöstä?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
"Pakkoko sitä kattia on silti sieltä putkistosta pois ottaa, vaikka se kytkettäisiin pois käytöstä?!"
No ei pakko, mutta kyllä se siellä silloin turhana tukkona on.
ECE-koodauksesta en tarkkaan tiedä, mutta ilmeisesti se liittyy siihen plommattuun kiekkoon akkukotelossa (samanlainen kuin oktaanin valitsin). Tuolla kiekolla asetetaan tietty koodi ECU:lle.
Ei KATissa "kuulemma" myös syötetään vakio 0,45 V jännitettä lambdan mittaukseen (tuo tehdään ilmeisesti ECU:ssa sisäisesti).
No ei pakko, mutta kyllä se siellä silloin turhana tukkona on.
ECE-koodauksesta en tarkkaan tiedä, mutta ilmeisesti se liittyy siihen plommattuun kiekkoon akkukotelossa (samanlainen kuin oktaanin valitsin). Tuolla kiekolla asetetaan tietty koodi ECU:lle.
Ei KATissa "kuulemma" myös syötetään vakio 0,45 V jännitettä lambdan mittaukseen (tuo tehdään ilmeisesti ECU:ssa sisäisesti).
Re: ....Mutta
Nyt oikein "asiantuntija" kysymys, mutta missähän se katti sijaitseeJani kirjoitti:Atzo kirjoitti: Lambda on ennen kattia.
Eli ei periaatteessa vaikuta mitään jos katin heittää mäkeen.
Voimaan se vähän vaikuttaa, kun katti ei ahdista putkessa.

ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
nyk. Audi V8 Quattro
Niin, joku todellinen asiantuntija vois kertoa onko niissä etuputken mutikoissa esikatit vaiko eikö.
Varsinainen katalysaattori on kai se ensimmäinen äänenvaimentajan mallinen pömpeli siinä etu penkkien kohdilla.
Lambda-anturi on ennen sitä, johdot menee jostain kuskin jalkatilan kautta.
Varsinainen katalysaattori on kai se ensimmäinen äänenvaimentajan mallinen pömpeli siinä etu penkkien kohdilla.
Lambda-anturi on ennen sitä, johdot menee jostain kuskin jalkatilan kautta.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kaikki katit joita normaalisti käytetään on kolmitoimikatteja...
Tuo kolmitoimi(kolmitie)katalysaattori tarkoittaa, että se pystyy vähentämään CO,HC ja NOx pitoisuuksia.
Eli katissa tapahtuu 3 kemiallista reaktiota.
Niissäkin ajoneuvoissa joissa on vain yksi pömpeli putkessa taitaa lukea tuo sama teksti?
Tuo kolmitoimi(kolmitie)katalysaattori tarkoittaa, että se pystyy vähentämään CO,HC ja NOx pitoisuuksia.
Eli katissa tapahtuu 3 kemiallista reaktiota.
Niissäkin ajoneuvoissa joissa on vain yksi pömpeli putkessa taitaa lukea tuo sama teksti?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
sammuu..?
moikka..
siis sanoit että autosi sammuu kun painat sormella sieltä ilmaläppä kotelon pohjalla olevasta kumista..??
jos näin on niin se kumi ei kyllä ole kunnolla paikallaan.. mulla oli ihan sama vika kun autoni 124w 260e tuli täältä porista itseään mersun erikoiskorjaamoksi tituleeraavasta korjaamosta.. siis täällä taitaa olla yks kappale ja on ihan persiistä..! juu siis se kumi on tosi vaikea saada sinne paikalleen kunnolla ehdottasin että tarkastat sen vaikka pienellä peilillä sillä voit nähdä sen ympäri asti.. ite näin tein ja parin tunnin väännön jälkeen sain sen kunnolla paikalleen...mulla tyhjäkäynti ei huojunut mutta kävi liian lujaa... n900 kieppii joten oireita en tiedä koska mulla oli silloin myös se ilmaläpän asentotunnistin sökönä.. nyt mittarin mukaan käy n 500 kieppii eikä kierrokset huoju pikkusen kyllä tuntuu että sais käydä luempaa mutta hyvä näinkin..
siis sanoit että autosi sammuu kun painat sormella sieltä ilmaläppä kotelon pohjalla olevasta kumista..??
jos näin on niin se kumi ei kyllä ole kunnolla paikallaan.. mulla oli ihan sama vika kun autoni 124w 260e tuli täältä porista itseään mersun erikoiskorjaamoksi tituleeraavasta korjaamosta.. siis täällä taitaa olla yks kappale ja on ihan persiistä..! juu siis se kumi on tosi vaikea saada sinne paikalleen kunnolla ehdottasin että tarkastat sen vaikka pienellä peilillä sillä voit nähdä sen ympäri asti.. ite näin tein ja parin tunnin väännön jälkeen sain sen kunnolla paikalleen...mulla tyhjäkäynti ei huojunut mutta kävi liian lujaa... n900 kieppii joten oireita en tiedä koska mulla oli silloin myös se ilmaläpän asentotunnistin sökönä.. nyt mittarin mukaan käy n 500 kieppii eikä kierrokset huoju pikkusen kyllä tuntuu että sais käydä luempaa mutta hyvä näinkin..

Joo, Satakunnan Autotalossakaan ei uutta kumikaukaloa oo hyllyssä, maksaiskin oikeen 29 €.Varmaan liian kallis osa hyllyssä pidettäväksi.
Huomasin kyllä ottaessani määränjakajan pois, että takasin oikeeseen kohtaan ei meinaa saada pirullakaan.
Ainii. Siellähän on se " Erikoiskorjaamo" ja sitte on se toinen joka ei saanu mun laitteeseen tyhjäkäyntiä, mut osas kyllä ottaa 700 € korjauksesta.
Autotaloon en taida viedä edes anoppia näytille.
Huomasin kyllä ottaessani määränjakajan pois, että takasin oikeeseen kohtaan ei meinaa saada pirullakaan.
Ainii. Siellähän on se " Erikoiskorjaamo" ja sitte on se toinen joka ei saanu mun laitteeseen tyhjäkäyntiä, mut osas kyllä ottaa 700 € korjauksesta.
Autotaloon en taida viedä edes anoppia näytille.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
pikkuvikaa
Oho. Tällä erää meni leimasta läpi, sama tyhjäkäyntivaiva on kiusannut edelleen.
Olen tässä kesän mittaan vaihtanut tuon edellämainitun kumikaukalon, koko ruiskupaketin määränjakajineen, lambdan, kaikki suodattimet ja tulpat sekä kannessa olevat anturit.
Olen lisäksi heilutellut johtoja ja pyytänyt sielunviholliselta apuja, mutta eivät pirut ole auttaneet.
Olen tässä kesän mittaan vaihtanut tuon edellämainitun kumikaukalon, koko ruiskupaketin määränjakajineen, lambdan, kaikki suodattimet ja tulpat sekä kannessa olevat anturit.
Olen lisäksi heilutellut johtoja ja pyytänyt sielunviholliselta apuja, mutta eivät pirut ole auttaneet.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Ja varmaan olet käyttänyt autoa boksin johto irti? ei vaikutusta?
Itselläkin on sitä pientä huojuntaa ja värinää tyhjäkäynnillä kun kone lämpiää käyntilämpöiseksi edelleen vaikka en ole mitään osia vaihtanutkaan
Mutta kun kone käy muuten siististi ilman sivuääniä...vetää hyvin ei nyi tai mitään muutakaan niin antaa olla penniäkään ylimääräistä rahaa en laita osiin arvauksen perusteella...odotan mielenkiinnolla kun mysteeri selviää
Itselläkin on sitä pientä huojuntaa ja värinää tyhjäkäynnillä kun kone lämpiää käyntilämpöiseksi edelleen vaikka en ole mitään osia vaihtanutkaan

Mutta kun kone käy muuten siististi ilman sivuääniä...vetää hyvin ei nyi tai mitään muutakaan niin antaa olla penniäkään ylimääräistä rahaa en laita osiin arvauksen perusteella...odotan mielenkiinnolla kun mysteeri selviää

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tällä ne vaivat on kerralla kuopattu...Petri M. kirjoitti:...penniäkään ylimääräistä rahaa en laita osiin arvauksen perusteella...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Laitetaas pikku päivitystä asiaan, eli vaivat jatkuu ja pahenee!
Viimeksi vaihdettu sytkäboksi ja pentsiinipunput, ei vaikutusta asiaan.
Missäs koneen sisällä on antureita, voiko joku selvittää WIS:sistä ?
Eli ykk ja nokan anturit M 103 koneesta ja sytkäboksien erot, onko vaihtoehtoja....?
Viimeksi vaihdettu sytkäboksi ja pentsiinipunput, ei vaikutusta asiaan.
Missäs koneen sisällä on antureita, voiko joku selvittää WIS:sistä ?
Eli ykk ja nokan anturit M 103 koneesta ja sytkäboksien erot, onko vaihtoehtoja....?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Suuttimet on pareittain kiinni yhdellä 8mm mutterilla, helpot irrottaa.
Itselläni on -89 2.6 W201, ja muuten peuhaa hienosti mutta tyhjäkäynti pätkii hieman (katsastuksessa oli HC liian korkea, mutta kierroksilla ok, joten inssi päästi läpi)
Syyksi epäilen kuluneita/tukkeentuneita suuttimia, koska kaikki muu PITÄISI
olla kunnossa.
Ei vaan arvais vaihtaa kun maksaavat kuitenkin paljon, ja ei ole 100% varmuutta asiasta. Moottorilla ajettu 250TKM.
Tuo alhainen kierrosluku johtunee siitä että tyhjäkäynnin säätö ei toimi tai sitten jossain on niin iso vika, että tyhjäkäynin säädöstä loppuu vara kesken.
Olikos se niin että kun säätimestä ottaa piuhat irti niin se aukeaa kokonaan?
Mitäs tämä sinulle tekee/vaikuttaa?
Lambdanhan olet varmaan mitannut : Repsikanpuolelta lattia matot irti --> lambdan "vihreä liitin" auki --> laita jostain johtimesta irroitettu "karva" sinne väliin (niin että pää tulee liittimestä pihalle) --> liitin takasin kiinni (niin että se karva näkyy välistä) --> auto tyhjäkäynnille --> mittaa elektronisella!!! yleismittarilla karvasta jännitettä (karvassa +) pitäsi sestata välillä 0,2 - 1,0 volttia yhtenään. Jos jököttää vaan jossain 0,5v huitteilla lambda sökö.
Jos ei ole apua, niin olisikohan syytä hankkia moottorin kytkentäkaavio ja alkaa mittailemaan että onko johtimet ehjänä. Näin kesällähän se ois mukavaa puuhaa, vois polttaa selän karrella ja saada samalla välilevyn pullistuman kun 5 tuntia mittailee putkeen
Tulis vaan mieleen että kun olet vaihtanut kaikki sälät niin eikös johtosarja vois olla vielä syypää.
Niin, ja oletkos testannu toisella ruiskun eculla?
Kaipahan se motti on maadotettu kunnolla runkoon, ettei kulje virrat vääristä paikoista.
-Toivottavasti vika löytyy ettei tarvi vaihtaa merkkiä.....
Itselläni on -89 2.6 W201, ja muuten peuhaa hienosti mutta tyhjäkäynti pätkii hieman (katsastuksessa oli HC liian korkea, mutta kierroksilla ok, joten inssi päästi läpi)
Syyksi epäilen kuluneita/tukkeentuneita suuttimia, koska kaikki muu PITÄISI

Ei vaan arvais vaihtaa kun maksaavat kuitenkin paljon, ja ei ole 100% varmuutta asiasta. Moottorilla ajettu 250TKM.
Tuo alhainen kierrosluku johtunee siitä että tyhjäkäynnin säätö ei toimi tai sitten jossain on niin iso vika, että tyhjäkäynin säädöstä loppuu vara kesken.
Olikos se niin että kun säätimestä ottaa piuhat irti niin se aukeaa kokonaan?
Mitäs tämä sinulle tekee/vaikuttaa?
Lambdanhan olet varmaan mitannut : Repsikanpuolelta lattia matot irti --> lambdan "vihreä liitin" auki --> laita jostain johtimesta irroitettu "karva" sinne väliin (niin että pää tulee liittimestä pihalle) --> liitin takasin kiinni (niin että se karva näkyy välistä) --> auto tyhjäkäynnille --> mittaa elektronisella!!! yleismittarilla karvasta jännitettä (karvassa +) pitäsi sestata välillä 0,2 - 1,0 volttia yhtenään. Jos jököttää vaan jossain 0,5v huitteilla lambda sökö.
Jos ei ole apua, niin olisikohan syytä hankkia moottorin kytkentäkaavio ja alkaa mittailemaan että onko johtimet ehjänä. Näin kesällähän se ois mukavaa puuhaa, vois polttaa selän karrella ja saada samalla välilevyn pullistuman kun 5 tuntia mittailee putkeen

Tulis vaan mieleen että kun olet vaihtanut kaikki sälät niin eikös johtosarja vois olla vielä syypää.

Niin, ja oletkos testannu toisella ruiskun eculla?
Kaipahan se motti on maadotettu kunnolla runkoon, ettei kulje virrat vääristä paikoista.
-Toivottavasti vika löytyy ettei tarvi vaihtaa merkkiä.....
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Niin, tulpanjohdot ja -hatut, vaihtoon jos ei vaihdettu. Mulla oli kerran ihan palannu reikä tulpanhatussa, löi läpi ja aiheutti ajoittaista sammumista. Kerran oli tempomaatin vaijeri liian kireellä, kun oli huonosti asennettu, aiheutti taas korkeaa tyhjäkäyntiä.
Niin näähän liitty vain tyhjäkäyntivaivoihin. Mikäs se vaiva tänäpäivän O:lla olikaan kun on niin vanha topiikki.
Niin näähän liitty vain tyhjäkäyntivaivoihin. Mikäs se vaiva tänäpäivän O:lla olikaan kun on niin vanha topiikki.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
jep
Eli on juu vaihdettu ;
- ecu
- lambda
- b.pumput
- ruisku kaikkineen
- kaikki tulpat
- releet
- lisäilmaluisti
- kumi määräjakajan pohjasta
- puola
- kaikki tulpanjohdot
- kaikki kannen anturit
- sytytysyksikkö
- ei ilmavuotoja, katottu crc:n kanssa
Maadoitusjohto ali lambdasta alunperin auki´.
- ecu
- lambda
- b.pumput
- ruisku kaikkineen
- kaikki tulpat
- releet
- lisäilmaluisti
- kumi määräjakajan pohjasta
- puola
- kaikki tulpanjohdot
- kaikki kannen anturit
- sytytysyksikkö
- ei ilmavuotoja, katottu crc:n kanssa
Maadoitusjohto ali lambdasta alunperin auki´.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Miten tarkkoja muuten nuo tulpanjohdot on lyömään läpi? autossa on alkuperäiset boschit ja katselin tuossa että ainakin kolmessa pytyssä kumit on hieman halki ennen tulpanhattua (näkyy tummanpunainen muovi läpi siis halkeamista)...
-O- veikkailen niitä suuttimia minäkin jos kerran Fortekin auttoi hetkeksi aikaa...ostin tuossa putelin CRC:n injector cleaneria täytyy kanssa testata vaikuttaa tyhjäkäyntiin yhtään
-O- veikkailen niitä suuttimia minäkin jos kerran Fortekin auttoi hetkeksi aikaa...ostin tuossa putelin CRC:n injector cleaneria täytyy kanssa testata vaikuttaa tyhjäkäyntiin yhtään

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kauankohan auto on sulla ollut? Eli oliko tuo katsastus josta ei mennyt päästöjen takia läpi sinun eka katsastus ko. autolle?
Ja sitten niistä suuttimista vielä, että olet ilmeisesti vaihtanut nekin, mutta oliko uudet vai käytetyt?
Alkoiko oireilu välittömästi lambdan maadotus remontin yhteydessä, ja kuinka se maadotus laitettiin kuntoon?
Onko vaikutusta tyhjäkäyntiin, kun irroitat lambdan johdon sieltä repsikan penkin alta (syytä tehdä sammuksissa ehkä?)
Mielenkiintoinen aihe tämä
odotan innolla milloin tarttuu mun M103:seen
Ja sitten niistä suuttimista vielä, että olet ilmeisesti vaihtanut nekin, mutta oliko uudet vai käytetyt?
Alkoiko oireilu välittömästi lambdan maadotus remontin yhteydessä, ja kuinka se maadotus laitettiin kuntoon?
Onko vaikutusta tyhjäkäyntiin, kun irroitat lambdan johdon sieltä repsikan penkin alta (syytä tehdä sammuksissa ehkä?)
Mielenkiintoinen aihe tämä

W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Öh, mulla on siinä X11 liittimessä (lieneekö väärä liitin tarkastelun alla) numerot 1-9 ja tietenkin 3 pinnin paikka ois tyhjä... Muissa on tietty ne kullitetut naarasliittimet.Ponton kirjoitti:Kyllä se siitä "kumikaukalosta" ilmeisesti vielä vuotaa.
Kun saat ilmavuodot kuriin, niin joudut luultavasti ruuvaamaan seoksen takaisin vanhaan asentoon.
Mittari kytketään - 2:seen ja + 3:seen.
Seos on parasta ruuvata mittaria käyttäen. Oman autoni (190E 2.0 KAT -91) rintapellissä on tarra, jossa on ohjeena; mootorin lpt. 60 - 80 C:ssa lambdan pulssisuhde 50 +-10%.
Itselläni se sahaa tuossa 50 +-5%:n haarukassa.
Tuo pulssisuhde näkyy mittarissa vain jollei mitään virhekoodia (kiinteä lukema) ole päällä ja nesteen lpt. yli 60 C:ta, kylmässä koneessa lukema on kiinteä 50% (= lambda-anturi kylmä).
Nokkakulman 0 - 90 astetta mitta-alueellahan lukeman pitäisi olla 45 +-9% eo. ohjeen mukaan.
Tämä liitin on siis siinä vasemmassa lokarissa. Auto on w201024 ja moottori M102.962
Edit: Jep, ei pysty mulla mittaamaan tuosta kun ei ole sitä lambda pinniä (se on tyhjä), kun ei oo lambdaakaan....
http://www.landiss.com/mixture.htm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: La 20.11.2004 10:46
Joko vika on löytynyt? Itsellä samantyyppisiä oireita omassa M103:ssa, vian haku jatkuu. Kylmänä pitkä vieteri, 5-10s että lähtee käyntiin. Puolilämpimänä tyhjäkäynti putoaa 900rpm > ~400-500 > jokin korjaa käyntiä sellaisen ikäänkuin moottorin surinan säestämänä > käynti palaa ~800-900rpm:ään? Välillä "säätö" ei ehdi mukaan ja sammuu
ex W124 200D
ex W126 280SE
W201 2,6l sportline
ex W126 280SE
W201 2,6l sportline