Sergey kirjoitti:kai niissä on molemmissa malleissa omat oikkunsa. Jos ruisku on viallinen, se voi olla tosi hankala fiksata (ja kallis teettää jos ei ite osaa/viitsi/jaksa/uskalla). kaasari voi kans elää omaa elämäänsä yhtälailla... Ite en ottais kaasaria, tosin mul ei oo kokemusta tästä mallista kuin ruiskuna. En edes tajua miksi ko. autoon on pitäny ylipäätään kaasari laittaa.
Mersulla oli vielä tuohon aikaan tosi perusmalleja nuo hinnat alkaen-mallit, olihan tuo muun muassa nelivaihteinenkin.
Itsellä oli kaasari-190 myös, kyllä se toimii mutta vaatii huoltonsa ja säätönsä. Korjaussarjan asentamisen jälkeen loppui kylmänä nykiminenkin. Ruiskukone menee pienemmällä maantieajossa.
Mutta suurin ongelma näissä mersuissa on ruoste, ruoste ja ruoste! Onko helmat kunnossa? entä lokasuojat? Jyrrääkö, jurraako? Entäpä miten jouset voi? ne on niin usein katkipoikki. entäs kuinka auto kulkee tiellä? kiemurteleeko? toimiessaan 190 on täysin eleetön maantiellä ja vähänkin jos kiemurtelee tai vetää sivuun tms. niin alustassa on kuluneita puslia ja/tai niveliä.
Alustaan voi sanoa samat sanat kuin 124-mallissa, osat ja peruslinjat ovat paljolti samoja. Ja w124:n alustasta riittää juttua täälläkin sivulla...
Minusta 190 ei kyllä ole paha ruostumaan. Vanhemmsisa autoissa voi olla sanomista, mutta ainakin "muovikylkien" tulosta alkaen autot näyttäisivät vastustavan ruostetta aika hyvin. w124:ssa näkee useammin autoja, joissa on näkyvästi pinta kupalla
