2.0 kaasari vai ruisku?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tietämätön
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 08.10.2009 20:45
Paikkakunta: laukaa

2.0 kaasari vai ruisku?

Viesti Kirjoittaja tietämätön »

moi. olen menossa ostaan 190 -89vm meseä ja myyjä ei ollu varma onko kyseessä kaasari vai ruisku malli :roll:
mutta enpä osaa välttämättä itsekkään sitä varmaksi katsomalla sanoa...

elikkä miten tunnistan sen helpoiten ja onko mersulla olemassa " 1. ruiskua"?

jos jollaki on vaikka kuva niin semmonen ois ihan hyvä :oops:

jos tänne ei saa kuvaa niin mun sähköpostiin... sari.a79@luukku.com


kiitos vastaajille :P
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos se on ruisku niin takaluukussa lukee 190E. Jos ei siis ole otettu pois merkintöjä. Rekisteriotteessa on myös moottorin tilavuus ja tehot ilmoitettu kilowatteina.

nelisylinteriset:
kaasutinmalli: 2.0l/77kW
ruiskumallit: 1.8l/80kW, 2.0l/86kW ja 2.3l/100kW.
ja sitten mahdollisesti kuusisylinterinen 190E 2.6 joka on aina ruisku ja sen moottorin tilavuus on siis n. 2.6l ja teho 122kW.

Tuossa nuo perusmallit. Luultavasti myyjä osaisi kertoa jos auto on erikoisempi 16v malli. Yhtään kuvaa ehjästä kaasari tai ruiskikokoonpanosta en löytänyt. Auton korimalli on W201 ja 4 sylinterinen moottori tottelee nimeä M102 ja kuusisylinterinen M103 jos huvittaa googlettaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Helpoiten tunnistaa konepellin alta, jos kaasutinversio...ilmanpuhdistimen kotelo pyöreä...jos 4-pistesuihku..ilmanputsarin kotelo ovaali. :lol:
tietämätön
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 08.10.2009 20:45
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja tietämätön »

rumilus kirjoitti:Helpoiten tunnistaa konepellin alta, jos kaasutinversio...ilmanpuhdistimen kotelo pyöreä...jos 4-pistesuihku..ilmanputsarin kotelo ovaali. :lol:


juttelin myyjän kans ja se sanoi että ilmanputsari on pyöreä, mutta alkuun puhui jostaki 1-ruiskusta että ois semmonen ja ois kuulemma parempi ku kaasari???
onko tuommonen kaasari malli hyvä vai kannatteeko jatkaa etsintöjä ko auto ois muuten oikein hyvä ei ruostetta eikä maalailtu ja ajettu vain 240tkm ja sisustakin näytti todella hienolta
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Onhan se kaasari tavallaan yksipisteruisku.
Muuten kuulostaa huijaamiselta.
Voin olla väärässäkin, kun en ole niin 201 malleihin perehtynyt.
Edellähän on mainittu tuntomerkit. :?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kai niissä on molemmissa malleissa omat oikkunsa. Jos ruisku on viallinen, se voi olla tosi hankala fiksata (ja kallis teettää jos ei ite osaa/viitsi/jaksa/uskalla). kaasari voi kans elää omaa elämäänsä yhtälailla... Ite en ottais kaasaria, tosin mul ei oo kokemusta tästä mallista kuin ruiskuna. En edes tajua miksi ko. autoon on pitäny ylipäätään kaasari laittaa.

Mutta suurin ongelma näissä mersuissa on ruoste, ruoste ja ruoste! Onko helmat kunnossa? entä lokasuojat? Jyrrääkö, jurraako? Entäpä miten jouset voi? ne on niin usein katkipoikki. entäs kuinka auto kulkee tiellä? kiemurteleeko? toimiessaan 190 on täysin eleetön maantiellä ja vähänkin jos kiemurtelee tai vetää sivuun tms. niin alustassa on kuluneita puslia ja/tai niveliä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
JarnoP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 11.08.2009 13:08
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja JarnoP »

Itsellä oli ainakin hetki sitten 90vm 2.0 pikkumese ja se oli mekaaninen ruisku.
Ei kai 89vm enää pelkkä perus kaasari ole? :?
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Kaasarimalleja on tehty vielä 90-luvullakin. :wink:
Mutta tosiaan, 190 = kaasari ja 190 E = ruisku. Ei kai siinä ole mitään epäselvää? :)
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

tietämätön kirjoitti: mutta alkuun puhui jostaki 1-ruiskusta että ois semmonen ja ois kuulemma parempi ku kaasari???
Jos kyseisessä autossa tuo pierburgin 2e-e yksipisteruisku kaasari, niin omien kokemusten perusteella suosittelen pysymään erossa siitä. Kyseessä siis kaasari, jota ohjaa elektroninen ohjausyksikkö. Omaan jouduin tuon ohjausyksikön ostamaan ja voin sanoa että sillä hinnalla olisi ostanut jo ruiskukoneen ruiskuineen ja muine hilppeineen ja heittänyt pellin alle.

Kyllähän se toimiessaan pelaa hyvin, mutta kun ajattelee niin ruiskulla pääsisi luultavasti pienemmällä kulutuksella ja tehoakin olisi enemmän.

Jos ostat kaasarimallin niin osta suoraan täysin mekaaninen. Tai jos sähköisiä ohjausbokseja haluat niin valitse suoraan ruisku.

Niin mersullahan on noita 1.ruiskuja, eli juuri tämä 2e-e kaasutin ainakin -88 124 korissa. Myös 190 kopassakin sitä on mutta en nyt muista tarkkoja vuosilukuja. Se oli muistaakseni vuotta myöhemmin, tai vuotta ennen tuota w124 mallia.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sergey kirjoitti:kai niissä on molemmissa malleissa omat oikkunsa. Jos ruisku on viallinen, se voi olla tosi hankala fiksata (ja kallis teettää jos ei ite osaa/viitsi/jaksa/uskalla). kaasari voi kans elää omaa elämäänsä yhtälailla... Ite en ottais kaasaria, tosin mul ei oo kokemusta tästä mallista kuin ruiskuna. En edes tajua miksi ko. autoon on pitäny ylipäätään kaasari laittaa.
Mersulla oli vielä tuohon aikaan tosi perusmalleja nuo hinnat alkaen-mallit, olihan tuo muun muassa nelivaihteinenkin.

Itsellä oli kaasari-190 myös, kyllä se toimii mutta vaatii huoltonsa ja säätönsä. Korjaussarjan asentamisen jälkeen loppui kylmänä nykiminenkin. Ruiskukone menee pienemmällä maantieajossa.
Mutta suurin ongelma näissä mersuissa on ruoste, ruoste ja ruoste! Onko helmat kunnossa? entä lokasuojat? Jyrrääkö, jurraako? Entäpä miten jouset voi? ne on niin usein katkipoikki. entäs kuinka auto kulkee tiellä? kiemurteleeko? toimiessaan 190 on täysin eleetön maantiellä ja vähänkin jos kiemurtelee tai vetää sivuun tms. niin alustassa on kuluneita puslia ja/tai niveliä.
Alustaan voi sanoa samat sanat kuin 124-mallissa, osat ja peruslinjat ovat paljolti samoja. Ja w124:n alustasta riittää juttua täälläkin sivulla... :)

Minusta 190 ei kyllä ole paha ruostumaan. Vanhemmsisa autoissa voi olla sanomista, mutta ainakin "muovikylkien" tulosta alkaen autot näyttäisivät vastustavan ruostetta aika hyvin. w124:ssa näkee useammin autoja, joissa on näkyvästi pinta kupalla :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin