abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä
abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä
Elikkäs w203 tuossa muutama päivä sitten loskasäällä heitti absin basin ja esp:n herjat näyttöön. puhistin eestä absin anturit, ei vaikutusta, kokeilin eri akuilla olisiko jännitteessä vikaa, ei vaikutusta. parhaimmillaan kun käynnistellyt uudelleen, herjat hävinneet minuutiksi, kunnes tulevat takaisin. onko kellään kertoa mikä vaivaa?
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Mulla väykky löi välillä noi varotusvalot palamaan myös, ongelma selvis jarrupolkimen anturin vaihdolla. Osa tais maksaa alta 15€.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Se jarruvalon katkaisinhan on semmoinen pituutensa itse säätävä, mikä aiheuttaa joskus ongelmia kun sen varsi säätyy liian lyhyeksi. En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon. Kokeilepa niin että pidät jarrupolkimen alhaalla ja vedät siitä katkaisijan muovivarresta (polkimen yläpuolella) alaspäin, jolloin varsi venyy pidemmäksi. Kun päästät polkimen takaisin ylös, varsi säätyy taas oikeaan pituuteensa ja pitäisi nyt toimia. Vaatii vähän akrobatiaa... Jos vaihdat uuteen niin näin senkin kanssa tehdään asennusvaiheessa, luulen kyllä että aika monta on turhaan vaihdettu uuteen, säätö olisi riittänyt.
W203CDI
abs bas asr..
Mikäpä lie vikana, kun nuo abs ja bas asr valot palavat ajoittain ja silloin ei toimi ajovalot, paitsi pitkät, eikä vilkku. Kerran kävi myös niin ettei vaihtanut vaihdetta. Auto on c220 automaatti. Relevika?
[quote="hanta"]Se jarruvalon katkaisinhan on semmoinen pituutensa itse säätävä, mikä aiheuttaa joskus ongelmia kun sen varsi säätyy liian lyhyeksi. En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon. Kokeilepa niin että pidät jarrupolkimen alhaalla ja vedät siitä katkaisijan muovivarresta (polkimen yläpuolella) alaspäin, jolloin varsi venyy
Eli onko se vedettävä vipu nyt se mikä hytin puolella ja se tappi sitä polkimen lätkää kohti (vaakatasossa). jos se on se niin en saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan
Eli onko se vedettävä vipu nyt se mikä hytin puolella ja se tappi sitä polkimen lätkää kohti (vaakatasossa). jos se on se niin en saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
-w124 200d
-ex w203 200cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe 03.10.2008 18:02
- Paikkakunta: Vilppula
itselläni e 200 cdi 01 ja myös tässä taannoin lakkasi ensin vilkut toimimasta ja sen jälkeen abs ,bas esr hälyt...vähän aikaa ajettuani antoi näytölle hälyn over voltage. Eli ilmeisesti minun tapauksessa oli kyse vain hetkellisestä ylijännitteestä. Vika korjaantui itsestään joten kosteus oli ilmeisesti syynä..?
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Kyllä voi, mulla herjasi kaikkia kolmea.hanta kirjoitti:En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Kyllä se on sama tappi. Vaatinee vähän voimaa, mutta jos on täysin jumissa niin onkohan se sitten todella rikki. Pitäähän sen liikkua jarrupolkimenkin mukaan, se on kuitenkin ihan mekaaninen katkaisija.PetZkele kirjoitti:[
Eli onko se vedettävä vipu nyt se mikä hytin puolella ja se tappi sitä polkimen lätkää kohti (vaakatasossa). jos se on se niin en saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan
W203CDI
Kaipa se sitten on hajalla
Uusi maksaa parikymppiä ja asentaessa pitää tappi vetää kokonaan ulos, tulee sormin vetämällä.
Irroita ensin vanhasta johtopistoke, paina pientä muovista lukitsinta ja kierrä katkaisinta vastapäivään (?) jolloin se irtoaa. Helppo homma, ensin tietysti avain pois virtalukosta ihan vaan varmuuden vuoksi.

Irroita ensin vanhasta johtopistoke, paina pientä muovista lukitsinta ja kierrä katkaisinta vastapäivään (?) jolloin se irtoaa. Helppo homma, ensin tietysti avain pois virtalukosta ihan vaan varmuuden vuoksi.
W203CDI
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Ehdotan seuraavaa !
Mulla oli väykyssä sama ongelma, joskus valot oli poissa päivän, joskus jopa viikon. Töpseleissä ei löytynyt sitä oikeaa vikaa, kaikenlaista muuta kyllä. Vika löytyi sitten kuljettajan sisälokasuojan alta. Siellä piilee ABS-jarrujen esipaineen pitopumppu (virallinen nimi). Sellainen hässäkkä mistä lähtee jarruputkia pitkin autoa. Sitä pumppua pyörittää normaali sähkömoottori. Mulla oli moottorissa hiilet jumissa, joskus sai kosketusta joskus ei. Kopautus vasaralla sammutti valot ensimmäisellä kerralla. Kun moottorin putsasi, ei hälytellyt enää kertaakaan.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä
Moro
Minulla oli sama vika -01 väyrysessä (220cdi automaatti) vika ilmaantui vetäessä lainattua traileria. Vika häipyi itsekseen, mutta on kerran uusinut, taas laina kärryllä. Vika siis on noissa lainakärryissä tai vetokoukun pistokkeessa tai pistokkeen adapterissa. Omalla kärryllä vikaa ei tosin ole ilmennyt. Nyt mulla on sitten ABS merkkivalo jatkuvasti päällä w124 300D automaatissa, joten puuhaa riittää tämänkin merkin parissa
Minulla oli sama vika -01 väyrysessä (220cdi automaatti) vika ilmaantui vetäessä lainattua traileria. Vika häipyi itsekseen, mutta on kerran uusinut, taas laina kärryllä. Vika siis on noissa lainakärryissä tai vetokoukun pistokkeessa tai pistokkeen adapterissa. Omalla kärryllä vikaa ei tosin ole ilmennyt. Nyt mulla on sitten ABS merkkivalo jatkuvasti päällä w124 300D automaatissa, joten puuhaa riittää tämänkin merkin parissa
