abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

Elikkäs w203 tuossa muutama päivä sitten loskasäällä heitti absin basin ja esp:n herjat näyttöön. puhistin eestä absin anturit, ei vaikutusta, kokeilin eri akuilla olisiko jännitteessä vikaa, ei vaikutusta. parhaimmillaan kun käynnistellyt uudelleen, herjat hävinneet minuutiksi, kunnes tulevat takaisin. onko kellään kertoa mikä vaivaa?
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Mulla väykky löi välillä noi varotusvalot palamaan myös, ongelma selvis jarrupolkimen anturin vaihdolla. Osa tais maksaa alta 15€.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

doda noi, kuis mä sen selvitän että onko se paskana, näin vl aikana?
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Se jarruvalon katkaisinhan on semmoinen pituutensa itse säätävä, mikä aiheuttaa joskus ongelmia kun sen varsi säätyy liian lyhyeksi. En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon. Kokeilepa niin että pidät jarrupolkimen alhaalla ja vedät siitä katkaisijan muovivarresta (polkimen yläpuolella) alaspäin, jolloin varsi venyy pidemmäksi. Kun päästät polkimen takaisin ylös, varsi säätyy taas oikeaan pituuteensa ja pitäisi nyt toimia. Vaatii vähän akrobatiaa... Jos vaihdat uuteen niin näin senkin kanssa tehdään asennusvaiheessa, luulen kyllä että aika monta on turhaan vaihdettu uuteen, säätö olisi riittänyt.
W203CDI
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

päteekö myös automaattiin tuo jarrun säädin vipu kikka?
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

PetZkele kirjoitti:päteekö myös automaattiin tuo jarrun säädin vipu kikka?
Omani on automaatti, elikä kyllä pätee.
W203CDI
mallu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 11.10.2009 13:09

abs bas asr..

Viesti Kirjoittaja mallu »

Mikäpä lie vikana, kun nuo abs ja bas asr valot palavat ajoittain ja silloin ei toimi ajovalot, paitsi pitkät, eikä vilkku. Kerran kävi myös niin ettei vaihtanut vaihdetta. Auto on c220 automaatti. Relevika?
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

[quote="hanta"]Se jarruvalon katkaisinhan on semmoinen pituutensa itse säätävä, mikä aiheuttaa joskus ongelmia kun sen varsi säätyy liian lyhyeksi. En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon. Kokeilepa niin että pidät jarrupolkimen alhaalla ja vedät siitä katkaisijan muovivarresta (polkimen yläpuolella) alaspäin, jolloin varsi venyy

Eli onko se vedettävä vipu nyt se mikä hytin puolella ja se tappi sitä polkimen lätkää kohti (vaakatasossa). jos se on se niin en saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
-pahakurki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 03.10.2008 18:02
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja -pahakurki- »

itselläni e 200 cdi 01 ja myös tässä taannoin lakkasi ensin vilkut toimimasta ja sen jälkeen abs ,bas esr hälyt...vähän aikaa ajettuani antoi näytölle hälyn over voltage. Eli ilmeisesti minun tapauksessa oli kyse vain hetkellisestä ylijännitteestä. Vika korjaantui itsestään joten kosteus oli ilmeisesti syynä..?
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

hanta kirjoitti:En tiedä voisiko se kuitenkaan ihan noin monta ongelmaa aiheuttaa, mutta omastani se sytytti BAS-valon ja joiltain ESP-valon.
Kyllä voi, mulla herjasi kaikkia kolmea.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

PetZkele kirjoitti:[
Eli onko se vedettävä vipu nyt se mikä hytin puolella ja se tappi sitä polkimen lätkää kohti (vaakatasossa). jos se on se niin en saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan
Kyllä se on sama tappi. Vaatinee vähän voimaa, mutta jos on täysin jumissa niin onkohan se sitten todella rikki. Pitäähän sen liikkua jarrupolkimenkin mukaan, se on kuitenkin ihan mekaaninen katkaisija.
W203CDI
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

kyllä se sisään meni, liikeväli ehkä puoli senttiä, mutta ei lähteny millään tulee ulos
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Kaipa se sitten on hajalla :? Uusi maksaa parikymppiä ja asentaessa pitää tappi vetää kokonaan ulos, tulee sormin vetämällä.
Irroita ensin vanhasta johtopistoke, paina pientä muovista lukitsinta ja kierrä katkaisinta vastapäivään (?) jolloin se irtoaa. Helppo homma, ensin tietysti avain pois virtalukosta ihan vaan varmuuden vuoksi.
W203CDI
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

hitto, alistuin käyttämään autoa piuhannokassa: sieltä ei selvinyt varsinaista vikapaikkaa, mutta vian aiheuttaja kyllä, pätkii virtoja jostain. Että mitäkä että :shock: ?
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Ehdotan seuraavaa !

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mulla oli väykyssä sama ongelma, joskus valot oli poissa päivän, joskus jopa viikon. Töpseleissä ei löytynyt sitä oikeaa vikaa, kaikenlaista muuta kyllä. Vika löytyi sitten kuljettajan sisälokasuojan alta. Siellä piilee ABS-jarrujen esipaineen pitopumppu (virallinen nimi). Sellainen hässäkkä mistä lähtee jarruputkia pitkin autoa. Sitä pumppua pyörittää normaali sähkömoottori. Mulla oli moottorissa hiilet jumissa, joskus sai kosketusta joskus ei. Kopautus vasaralla sammutti valot ensimmäisellä kerralla. Kun moottorin putsasi, ei hälytellyt enää kertaakaan.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
tomppajii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 10.01.2007 20:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: abs bas ja esp heitti loskakelillä pois päältä

Viesti Kirjoittaja tomppajii »

Moro

Minulla oli sama vika -01 väyrysessä (220cdi automaatti) vika ilmaantui vetäessä lainattua traileria. Vika häipyi itsekseen, mutta on kerran uusinut, taas laina kärryllä. Vika siis on noissa lainakärryissä tai vetokoukun pistokkeessa tai pistokkeen adapterissa. Omalla kärryllä vikaa ei tosin ole ilmennyt. Nyt mulla on sitten ABS merkkivalo jatkuvasti päällä w124 300D automaatissa, joten puuhaa riittää tämänkin merkin parissa :)
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

tämä vika muuten korjautui kun vaihoin sinne hydrauliikan sähkömoottoriin hiilet ^^
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
Vastaa Viestiin