Eli auto 124 2,3 - 89
Auto ei meinannut lähteä käyntiin ei sitten millään kun starttasi lupasi mutta sammui aina välittömästi kun meinasi käynnistyä Kun huomasin että pumppu ei surahtanut kun väänsin virrat päälle (pumppu uusi) niin kopautin pumpunrelettä niin pumppu surisi ja auto käynnistyi heti Mikä mahtaa olla releessä vikana ? Paljonko uusi rele maksaa? Releen n:o 003 545 20 05 Onko kellään ylimääräistä toimivaa relettä Ostan!
Mikä tehtävä pensapumpunreleellä?
Mm. rele katkaisee polttoaineen syötön jos auto menee katon kautta ympäri. Tekee se varmaan jotain muutakin, mutta kannattaa pitää mukana.
Vihje: avaa releen "umpiointi", silikoni sieltä releen pohjasta ja avaa rele. Tarkista kaikki juotokset. Mitä ilmeisimmin joku juotos palanut. Juota umpeen ja sinulla on toimiva rele. Kannattaa myös kasatessa laittaa massaa siihen kuoren väliin. Itse tein samoin ja säästin n. 150 e saman tekniikan W123:ssa.
Vihje: avaa releen "umpiointi", silikoni sieltä releen pohjasta ja avaa rele. Tarkista kaikki juotokset. Mitä ilmeisimmin joku juotos palanut. Juota umpeen ja sinulla on toimiva rele. Kannattaa myös kasatessa laittaa massaa siihen kuoren väliin. Itse tein samoin ja säästin n. 150 e saman tekniikan W123:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sama kävi viikko sit minullakin että piti repiä rele irti ja lämmitellä puhaltimella että suostui pumppu pyörimään.
Aikoinaan toisella saksalaismerkillä selvisin tienpäältä sellaisella ihmemiesvirityksellä että vedin vetokoukun pistokkeesta suoran virran bensapumpulle. Siinä oli vielä LE- Jetronic elikkä virran oli täytynyt kulkea myös ECU:lle pumpulta päin. Kuinkahan Mersun KE- Jet toimisi jos virittelisi jo varmuuden vuoksi valmiiksi johdot pohjan alta vahvistimen virtapiuhojen lähelle
Pääsisi ehkä ainakin perille. Kun en oikein luota noihin omiin tinaustaitoihinkaan
.
Aikoinaan toisella saksalaismerkillä selvisin tienpäältä sellaisella ihmemiesvirityksellä että vedin vetokoukun pistokkeesta suoran virran bensapumpulle. Siinä oli vielä LE- Jetronic elikkä virran oli täytynyt kulkea myös ECU:lle pumpulta päin. Kuinkahan Mersun KE- Jet toimisi jos virittelisi jo varmuuden vuoksi valmiiksi johdot pohjan alta vahvistimen virtapiuhojen lähelle


MB 300 CE -88 aut
Riittä kun ottaa sellasen 5cm pitkän johdon pätkän ja laittaa releen tilalle jos joskus tilttaa koko rele. Sitten käy pumppu kokoajan.. Nyt juuri en kyllä muista mitkä nastat piti yhdistää. Mutta kokeilemalla se selviää tai siitä releen kuvasta (jos siinä nyt sellanen oli) 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)