W211 400CDI säksätys käynnistäessä ja vanteiden ET

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

W211 400CDI säksätys käynnistäessä ja vanteiden ET

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mistä mahtaa johtua, että auto pitää käynnistäessä joku 3 sekunnin ajan sellaisen säksätyksen ja sen jälkeen käy ihan normaalisti. Kierrokset myös vähän vaihtelee siinä 3 sekunnin aikana. Mieleeni tuli, että voisiko ollut hehku mennyt. Muistaakseni joskus olin lukevani josakin hydraulisista venttiilin nostimista. Oljyinä on Mobil 1 0W-40, joilla ajettu joku 7tkm, eli ei öljyistä pitäisi johtua. Ilmeisesti johdon päässä pitää käyttää?

Sopiiko autoon tälläiset vanteet ja renkaat?:
Vanteet - 19' - (ET35) - edessä vanteen leveys: 9.5' - takana 10.5'
Renkaat - 245/35ZR/19' sekä 275/30ZR/19'
Lähinnä, että mahtuuko pyörimään ja onko ET oikea, että ei mene kuin käärme?
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Todennäköisesti joku hehku pimeä,kasi kyllä käynnistyy vaikka useampikin tulppa olisi kaput,mutta käy epätasaisesti.
Vialliset nostimet aiheuttavat etupäässä naputusta startin jälkeen
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kyllä se ihan käynnistyy ainakin suht nätisti, se säksätys on vain juuri aluksi sellainen sivuääni. Moniurahihna ja laakerit ym on kyllä vaihdettu 50tkm sitten. Mikäli hehku mennyt niin melkein sitten kerralla vaihdattaa kaikki koska pikku hiljaa ne sitten menee jokainen peräjälkeen.
Avatar
Quosma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 12.02.2009 06:53
Paikkakunta: LEMPÄÄLÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quosma »

Jakopäänketju venynyt :cry: Mulle kävi samoin 125 tkm:n kohdalla.
Kannattaa vaihtaa pikenmiten uuteen.
ML 400 CDI -02
S-type V8 -01
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Osaakos joku sanoa paljonko kyseinen remppa maksaa suunnilleen? Hehku tuskin mennyt koska ei jää valo palaamaan käynnistuksen jälkeen. Ja tämä säksätys tapahtuu kylmänä tai kun auto on seissyt ajon jälkeen paikallaa noin tunnin tai enemmän. Nyt olen kysellyt ihmisiltä ja jotkut meinaavat että ilmeisesti nostimista ääni tulee. Hetken päästä E-huolto joten uulen, että silloin kyseinen vika myös tutkitaan ja korjataan.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

W211 400CDI säksätys käynnistäessä

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kuulemma rallatus tulee nostimista ja kuuluukin pitää se ääni. Johtuu siitä, että öljynpaine ei ole käynnistäessä normaalilla korkeudella, öljynpaineen noustessa nostimet pitää rallatuksen. Niin minulle sanottiin, että kuuluu pitää aluksi samanlaista ääntä kuin betonimylly. Ei silti minun korvaani kuullosta hyvältä toi alku 3 sekuntia, enkä nyt täysin usko, että on normaalia toi ääni. Sanokaa nyt viisaammat onko kyseinen ääni normaalia.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

ei mulla omassa äännä!

Viesti Kirjoittaja on »

kannattaa vaihtaa ketju ja ne kiristimet?
mun e400cdi 240000km kohdalla uusittiin...
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Paljonkos sulla tuli maksaan se jakopään vaihto kokonaisuudessan?

Luulisi nyt, että moottorin valo syttyisi jos jakopäänketju venynyt. Eihän silloin kone käy enää normaalisti.
Avatar
Quosma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 12.02.2009 06:53
Paikkakunta: LEMPÄÄLÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quosma »

Mulla jakoketju vaihdettiin samalla kun vaihdettiin jäähdytin. Kustannus alle 2000€. (klykoolit laatikossa sis. laatikon huuhtelun). Kylmäkäynnistys säksätys loppui siihen.
ML 400 CDI -02
S-type V8 -01
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuossa nelisatasessa dieselissä on juuri tuo jakoketju JA vanhanmallin kiristin aiheuttanut moottorilaukeamisia.

Se ketju on aikalailla pitkä, ja pienetkin venymät saavat pitkässä ketjussa suuren astemuutoksen aikaan. Vaihdata pikimmiten, kun kerkeät. Se on kuitenkin halvempaa, kun koko moottorin uudelleenrakentaminen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Torstaina auto menee satakunnan autotaloon ja siellä vika selvitetään ja kerrotaan huollon kustannukset.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt auto korjattu. Teijon korjaamolla Ihodessa se kävi. Rallatus johtui jakoketjun ohjaintappien kuluneisuudesta ja ketju oli myös venynyt. Nyt ei pidä ylimääräisiä ääniä. Samalla imusarjat puhdistettiin karstasta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomp kirjoitti:Nyt auto korjattu. Teijon korjaamolla Ihodessa se kävi. Rallatus johtui jakoketjun ohjaintappien kuluneisuudesta ja ketju oli myös venynyt. Nyt ei pidä ylimääräisiä ääniä. Samalla imusarjat puhdistettiin karstasta.
Oliko tuo kone sellainen johon tuli samalla ne ohjaimet jotka estää löystyneen ketjun hyppäämisen hampailla? Alkupään V8 CDI-koneissa tyypillinen ongelma. Ei kai uusia osia saakaan muunlaisia kuin tuon muutoksen kanssa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Käsittääkseni se ongelma oli niissä koneissa joissa oli se 250hv eli ekoissa. Tuossa on se 260hv ja luulen, että tossa on ollut tehtaalta asti se ohjain. Kyllä ne tilasi siihen kaikki osat jotka kannattaa vaihtaa. Kuitissa on vain useampi laahain ja kiristäjän laahain ym. Tiedä sitten mikä on juuri tuo "hyppäämisen estin".
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Tomp kirjoitti:Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Perhana, että kyllä V-koneet epäilyttää. Tässä rivi-6:ssa ei moisia(kaan) huolia ole.

Uskaltaako sitä joskus tulevaisuudessa ostaa V-6 CDI:n? Kas siinä pulma?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jukka-tre kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Perhana, että kyllä V-koneet epäilyttää. Tässä rivi-6:ssa ei moisia(kaan) huolia ole.

Uskaltaako sitä joskus tulevaisuudessa ostaa V-6 CDI:n? Kas siinä pulma?
Mikä tuossa liittyi V-koneiden ongelmaan? Ketjulla varmaan enemmän pituutta mutta samat osathan siinä suorassa koneessa muuten on. Etkö enemmän pelkää pitkän kannen tuomia ongelmia?

Totta kai V12 moottorin huolto on kalliimpaa kuin nelisylinterisen, ja kasin jotain siitä väliltä mutta eihän tämän threadin aihe siinä ollut.

Tomp, sitä ohjuriongelmaa tarkoitin eli sitä joka ei sinun moottorissasi on ollut kunnossa jo tehtaalta.

Kyllä meillä kuutoskoneiden omistajilla on paljon isompia ongelmia, esim. se tehon puute.
Vastaa Viestiin