W211 400CDI säksätys käynnistäessä ja vanteiden ET
W211 400CDI säksätys käynnistäessä ja vanteiden ET
Mistä mahtaa johtua, että auto pitää käynnistäessä joku 3 sekunnin ajan sellaisen säksätyksen ja sen jälkeen käy ihan normaalisti. Kierrokset myös vähän vaihtelee siinä 3 sekunnin aikana. Mieleeni tuli, että voisiko ollut hehku mennyt. Muistaakseni joskus olin lukevani josakin hydraulisista venttiilin nostimista. Oljyinä on Mobil 1 0W-40, joilla ajettu joku 7tkm, eli ei öljyistä pitäisi johtua. Ilmeisesti johdon päässä pitää käyttää?
Sopiiko autoon tälläiset vanteet ja renkaat?:
Vanteet - 19' - (ET35) - edessä vanteen leveys: 9.5' - takana 10.5'
Renkaat - 245/35ZR/19' sekä 275/30ZR/19'
Lähinnä, että mahtuuko pyörimään ja onko ET oikea, että ei mene kuin käärme?
Sopiiko autoon tälläiset vanteet ja renkaat?:
Vanteet - 19' - (ET35) - edessä vanteen leveys: 9.5' - takana 10.5'
Renkaat - 245/35ZR/19' sekä 275/30ZR/19'
Lähinnä, että mahtuuko pyörimään ja onko ET oikea, että ei mene kuin käärme?
Osaakos joku sanoa paljonko kyseinen remppa maksaa suunnilleen? Hehku tuskin mennyt koska ei jää valo palaamaan käynnistuksen jälkeen. Ja tämä säksätys tapahtuu kylmänä tai kun auto on seissyt ajon jälkeen paikallaa noin tunnin tai enemmän. Nyt olen kysellyt ihmisiltä ja jotkut meinaavat että ilmeisesti nostimista ääni tulee. Hetken päästä E-huolto joten uulen, että silloin kyseinen vika myös tutkitaan ja korjataan.
W211 400CDI säksätys käynnistäessä
Kuulemma rallatus tulee nostimista ja kuuluukin pitää se ääni. Johtuu siitä, että öljynpaine ei ole käynnistäessä normaalilla korkeudella, öljynpaineen noustessa nostimet pitää rallatuksen. Niin minulle sanottiin, että kuuluu pitää aluksi samanlaista ääntä kuin betonimylly. Ei silti minun korvaani kuullosta hyvältä toi alku 3 sekuntia, enkä nyt täysin usko, että on normaalia toi ääni. Sanokaa nyt viisaammat onko kyseinen ääni normaalia.
ei mulla omassa äännä!
kannattaa vaihtaa ketju ja ne kiristimet?
mun e400cdi 240000km kohdalla uusittiin...
mun e400cdi 240000km kohdalla uusittiin...
Tuossa nelisatasessa dieselissä on juuri tuo jakoketju JA vanhanmallin kiristin aiheuttanut moottorilaukeamisia.
Se ketju on aikalailla pitkä, ja pienetkin venymät saavat pitkässä ketjussa suuren astemuutoksen aikaan. Vaihdata pikimmiten, kun kerkeät. Se on kuitenkin halvempaa, kun koko moottorin uudelleenrakentaminen.
Se ketju on aikalailla pitkä, ja pienetkin venymät saavat pitkässä ketjussa suuren astemuutoksen aikaan. Vaihdata pikimmiten, kun kerkeät. Se on kuitenkin halvempaa, kun koko moottorin uudelleenrakentaminen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Oliko tuo kone sellainen johon tuli samalla ne ohjaimet jotka estää löystyneen ketjun hyppäämisen hampailla? Alkupään V8 CDI-koneissa tyypillinen ongelma. Ei kai uusia osia saakaan muunlaisia kuin tuon muutoksen kanssa.Tomp kirjoitti:Nyt auto korjattu. Teijon korjaamolla Ihodessa se kävi. Rallatus johtui jakoketjun ohjaintappien kuluneisuudesta ja ketju oli myös venynyt. Nyt ei pidä ylimääräisiä ääniä. Samalla imusarjat puhdistettiin karstasta.
Käsittääkseni se ongelma oli niissä koneissa joissa oli se 250hv eli ekoissa. Tuossa on se 260hv ja luulen, että tossa on ollut tehtaalta asti se ohjain. Kyllä ne tilasi siihen kaikki osat jotka kannattaa vaihtaa. Kuitissa on vain useampi laahain ja kiristäjän laahain ym. Tiedä sitten mikä on juuri tuo "hyppäämisen estin".
Perhana, että kyllä V-koneet epäilyttää. Tässä rivi-6:ssa ei moisia(kaan) huolia ole.Tomp kirjoitti:Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Uskaltaako sitä joskus tulevaisuudessa ostaa V-6 CDI:n? Kas siinä pulma?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Mikä tuossa liittyi V-koneiden ongelmaan? Ketjulla varmaan enemmän pituutta mutta samat osathan siinä suorassa koneessa muuten on. Etkö enemmän pelkää pitkän kannen tuomia ongelmia?jukka-tre kirjoitti:Perhana, että kyllä V-koneet epäilyttää. Tässä rivi-6:ssa ei moisia(kaan) huolia ole.Tomp kirjoitti:Nyt on "alan ammattilaiset" selvittäneet vian. Jakopääketjun luistit aiheuttavat kyseisen äänen. Nyt menee vaihtoon ketju, kiristin, rattaita ym tilpehööriä. Hintaa kyseiselle operaatiolle tulee noin 2000€. Siksi niin kallis kun pitää purkaa niin paljon koneen etuosasta, että saa ketjun ja osat vaihdettua.
Uskaltaako sitä joskus tulevaisuudessa ostaa V-6 CDI:n? Kas siinä pulma?
Totta kai V12 moottorin huolto on kalliimpaa kuin nelisylinterisen, ja kasin jotain siitä väliltä mutta eihän tämän threadin aihe siinä ollut.
Tomp, sitä ohjuriongelmaa tarkoitin eli sitä joka ei sinun moottorissasi on ollut kunnossa jo tehtaalta.
Kyllä meillä kuutoskoneiden omistajilla on paljon isompia ongelmia, esim. se tehon puute.