Pitaisi suomeen pain lahtea mutta kontti pysyy kiinni.....jelppia pliis
farmarin kontti ei aukea?
farmarin kontti ei aukea?
Keskuslukituksen mukana avautuva takakontin ovi ei enaa aukea. Kun painaa lukkosylinterin sisaan niin se jaa sinne eika myoskaan ovi aukea. Vinkkeja? Juuri saksasta ostettu auto ja tuollaista ilmenee
Lisaksi kojelaudan takaa kuuluu ajoittain pieni sirina...mina kun luulin etta mersusta puuttuu tuollaiset jutut. Auto siis vm -92 E220 kombi.
Pitaisi suomeen pain lahtea mutta kontti pysyy kiinni.....jelppia pliis
Pitaisi suomeen pain lahtea mutta kontti pysyy kiinni.....jelppia pliis
Lukkohan toimii käsittääkseni alipaineella. Kaikille lukoille menee letkut joissa kulkeva alipaine(imu)=lukitseminen ja paine=avaus. Muut ovet takaluukkua lukuunottamatta menevät lukkoon/avautuvat normaalisti? Veikkaus: Takaluukun lukon pumpun kalvo on rikki tai sinne menevä letku vuotaa.
tai sitten http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=lukitus
tai sitten http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=lukitus
C220TD -97
...eikös tuon imutoiminnon saa helposti rikki kun "lyö" samaan malliin luukun kiinni kun tavallisissa kulkineissa? Vai kestääkö tuo imutoiminto yhtään asiantuntematonta käyttöä?
Mut on kyllä 124-farkusta sanottava että siinä on kyllä erit.-täin tyylikäs laite, tunnelmaltaan ihan jotain muuta kuin farkkuooppelit
Mut on kyllä 124-farkusta sanottava että siinä on kyllä erit.-täin tyylikäs laite, tunnelmaltaan ihan jotain muuta kuin farkkuooppelit
On ainakin alunperin.narg kirjoitti:sellaista ei ainakaan meidän yksilössämme näytä olevan...vm siis 92.
Toimii siten, että kun lasket oven varovasti alas, nk. huulille, niin alipaine kiskaisee sen kiinni. Jos ovi aina paskataan tai pudotetaan kiinni, niin noita alempana olevia vikoja suorastaan rassataan ilmenemään.
Haittapuolena tulee se, että jos sinulla on useampia nyssäköitä lastattavana, niin et voi jättää ovea "rakoselleen".
Jos sulkija ei toimi, niin joko alipaineputket on irti/poikki tai toimilaitteesat kalvo rikki. Kumpikaan ei ole vaikea itse korjata.
Tuollainen lukon oikuttelu on melko tyypillinen "likaa lukossa" & "voitelun puute" -oire. Takaoven kuraantumiominaisuuden vuoksi vieläpä suhtkoht yleinen.
Holvaat ensin "reppuruiskulla" CRC:tä avaimen reiästä sisälle, kuivailet ylivuotavat pois rämppäät pari minuuttia avausnappia. Lopuksi aseöljyä voiteluaineeksi. Voitelu kannattaa uusia aina ennen pesua (estää samalla veden pääsyn lukkoon) ja CRC-pesu syyshuollossa ennen pakkaskautta.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]





