W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarviikos tuommonen "alumiini" osa jonkin erikoispohjamaalin vai voiko sen tavallisen pintamaalin vetää suoriltaan. Kerran se kopan siistin ja taas se oli hapettunut valkoiseksi paskakasaksi. Ei huvita enää kattella semmosta :lol:

Niin ja tiuetysti se olisi hyvä kuulapuhaltaa mutta kun ei ole puhallinta :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuo uusi imusarja on maalattu pulverimaalilla mustaksi. Paikka jossa noita osia käytän on teollisuusmaalaamo eivätkä ne maalaa metalliväreillä.

Mitää pohjamaaleja noihin osiin ei tule. Osat puhalletaan metallirakeella karkeeksi jonka jälkeen pulveri ruiskutetaan ja lopuksi osat uunitetaan yli 200 asteisessa uunissa.

Ton oman venakopan "Norsu" joskus pensselöi korin väriin perinteisellä märkämaalilla.

Soittele Veskola jos jotain osia pitää saada väriin. Pitäisi noita omia romuja taas parinviikonsisällä viedä pulveriin niin ne menisi siinä samalla.



Tänään ei projekti kovin paljoa edistynyt. Lähinnä jotain johtoja ja letkuja sain kiinniteltyä. Vaihteisto, kardaani yms. voimalinjan osat sain kans täysin paikoilleen.
Viimeksi muokannut Petehri, Su 12.07.2009 22:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Märkämaalin alle ehottomasti happoväri, ja mikäli haluaa tasaisemman jäljen, niin hiomaväri + hionta myös. Jälki märkämaalilla parempi, mutta pulverilla huomattavasti iskun- ja skraapunkestävämpi, vaikka käyttäisi ns. kovalakkaa. Huonompilaatuisissa lakoissa saattaa myös tapahtua kellastumista jopa venakopan lämpötiloissa.

Pulveria käytän monissa alumiinimaalauksissa pohjavärinä, jonka päälle on sitten helppo tehdä parempaa pintaa märkämaalilla. Pulveria saa myös metallinhohtoina, mutta menettävät hohtonsa ilman lakkaa ajan kanssa tai hyvinkin nopeasti happamassa ympäristössä (esim. vannehappo).

Kuriositeettina multa löytyy vielä varastosta 70-luvulla käytettyjä akryylialumiininhohtoja eri karkeuksina. Noilla tehtiin metallinhohtomaalaukset ennenkuin jälkikorjauslakat ja ns. basevärit kehitettiin. Hienoja ja erikoisia sisustusvärejä nykyään... 8)
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

norsu kirjoitti:Märkämaalin alle ehottomasti happoväri, ja mikäli haluaa<...>
Tullaan vielä sen verran sotkemaan asiallista topikkia, jotta nyt on minun hightech maalaamossa ruiskutettu tuo venttiilikoppa ja muutama muukin osa. Alle tosiaan laitoin 1k happopohjamaalin, jonka hion 2000:lla vesihiomapaperilla varovasti.

Todellinen kestotesti tapahtuu sitten toivon mukaan tulevina talvina kun tuo saa päällensä jatkuvaa suolasumua ollessaan poikittain Viton nokalla.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mitäs on rojektille tapahtunu? Vaikka se onki tullu jo seleväks, niin sanopa silti kerta kiellon päälle jotta mahtavaa jäläkeä! Uskaltaako kysyä että mikä on budjetti vai haluankohan edes tietää... :oops:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kummeli kirjoitti:Mitäs on rojektille tapahtunu? Vaikka se onki tullu jo seleväks, niin sanopa silti kerta kiellon päälle jotta mahtavaa jäläkeä! Uskaltaako kysyä että mikä on budjetti vai haluankohan edes tietää... :oops:
Eiköhän tää ollut taas tältäkesältä tässä. Liikaa kaikkea muuta hommaa ja turhaa rahanmenoa. Ei paljoa ole tämä edistynyt.

Ei tuolle juurikaan mitään budjettia ole ollut eikä ole tarkoitus laskeakkaa. Kaikki ylimääräinen noihin ylensä tahtoo mennä. Jottain 50 on varmaan menny kaikkineen.....vaikeita laskea tarkemmin.
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

jeemu kirjoitti:On kyllä tosi asiallisen näkönen tuo konehuone 8). Pysyypähän tatsi tallessa ku koneen purkaa muutaman kerran vuoteen :lol:
mahtavaa onse kaunista katella
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Onko nuot suutinputket kaikki saman mittasia?
Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ei ole. Yritin kyllä, mutta mielestäni mahdoton tehtävä jos tekee tosta 6mm putkesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Miksei alkuperäset kelevannu? Ei kai kovin hyvä, että on erimittaset nuot putket. Itelle hommasin paksummalla seinämällä olevat putket, mutta kaikki saman pitusia. Ne taivutellaa sitte niinku parhaaks näkee, mulla tosin ei oo se ulukönäkö nii tärkee.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

:roll: No johtuisko vähän kustomoidusta "imusarjasta"... ehkä kannattaa tehdä kanssa itse ja sitten huomaa kun piru kun se on oikeasti vaikeata.

Petri sen tietääkin että hattua on nostettu täältäpäin niin paljon että kalju paistaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä noista putkista olis saanut samanpituiset, mutta eri asia sitten on minkä näköinen tuosta olis sitten tullut...

itse olisin kyllä pyrkinyt saamaan putkien mitan samaksi, vaikka sitten ulkonäön kustannuksella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:Miksei alkuperäset kelevannu? Ei kai kovin hyvä, että on erimittaset nuot putket. Itelle hommasin paksummalla seinämällä olevat putket, mutta kaikki saman pitusia. Ne taivutellaa sitte niinku parhaaks näkee, mulla tosin ei oo se ulukönäkö nii tärkee.
Ei sovi valitettavasti alkuperäset paikoilleen ton uuden imusarjan kanssa.

Eihän toi hyvä tollain ole, kun putket on erimittaiset.

Noista putkista tuli keskusteltua useiden "tekiöiden" kanssa, kun aloin niitä vääntelemään ja kaikki sanoivat ettei lyhimmän ja pisimmän välillä suositeltaisi olevan yli puolta pituus eroa. Pienilllä heitoilla ei ole käytännön merkitystä kunhan putkien tilavuus on "riitävä". Vaikka putkien sisällä onkin erimäärä ainetta, niin sama määrä ainetta liikkuu eteenpäin kun pumppu lykkää uutta putkeen. Niillä ohjeilla noi nyt on toteutettu.

Toki saman mittaiset putket olisi paras....niistä vaan olisi tullut todella irstaan näköiset. Sitäkin tuli kokeiltua....ei vaan toi putki taivu oikein tiukammalle r:lle :lol:
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 21.10.2009 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

veskola kirjoitti:hattua on nostettu täältäpäin niin paljon että kalju paistaa...
Jaa sulla on hiuksetkin jo lähteny sen viton kanssa tapellessa. :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

unohtui kysellä, onko sisämitta noissa uusissa paljonkin suurempi, alkuperäisiin verrattuna :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti::roll: No johtuisko vähän kustomoidusta "imusarjasta"... ehkä kannattaa tehdä kanssa itse ja sitten huomaa kun piru kun se on oikeasti vaikeata.
Näköjään johtuu just siitä, sen takia vaan kysyin että onko tolla putkien muutoksella haettu jotn muutaki :roll: :roll: :roll:

Just tilasin 5kpl 550mm pitkiä putkia, täytyy toivoo että auringon asento on oikee ja saan nuo jollaki konstilla väännettyä tonne motorin kylykee :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No onko kokemusta bonzai kasvatuksesta ?


Mulla menee hermot jo noiden valmiiksi väännettyjen ja vakiosarjojen kanssa...kukahan nekin on keksinyt kun ei ole parempaa oivallusta tullut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti:No onko kokemusta bonzai kasvatuksesta ?
Jos multa kysyt, nii ei oo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Loppu kesästä tuli tuohon tehtyä alumiininen syylari ja voisin siitä laittaa muutaman kuvan.

Aihioksi tuli Mishimoto merkkinen Ford Mustangin keulalle tarkoitettu kenno ja 2 flektin setti.

Kuva

Ilman muokkausta ei kenno keulalle sopinut joten päädyt pois

Kuva

Uudet pienemmät päädyt ja korvakkeet hitsattuna

Kuva

Kuva

Valmis syylari pinnoitettiin mustalla lämpöä haihduttavalla pinnoitteella. Aineen toimivuudesta ei ole tietoa, mutta oleellisin asia oli saada kenno mustaksi. Myös cooleri sai saman käsittelyn.

Kuva

Kuva

Kuva

Tuon pinnoitteen huonon peittävyyden takia sillä värjättiin vain ritiläosat. Päädyt ja muut pinnat on maalattu mustaksi. Nyt ei cooleri loista pahasti maskin takaa. :wink:

Loput kuvat syylarin rakentelusta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/

Muuten rojekti ei ole edistynyt. Nyt käynnissä jonkintyyppinen rakentelu/joululoma joten tulevan viikon aikana olisi tarkoitus saada jotain aikaseksi. :roll:
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Perhana kun on komiaa jälkee syntyny.. Piti oikein koko juttu lukia läpitte. :D Ai ettävoi tekniikka olla kaunista. Hattua täytyy nostaa täältäkin. :D
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Huomatkaapa muuten sähköflektien juuri oikea asento, johdot alaspäin, ei valu vesi sinne sisälle, jos sattuu olemaan huono tiivistys :!:

On siinä ollut taas kerran sipisteltävää kun jäähdytintä on muokattu :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ilo kattoa kun työn jälki näin loistavaa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Koska tuon näkee liikenteessä Petehri? 8) Maukas vehje, tehot varmaan rupee oleen jo kohdillaan?
MikkoH kirjoitti:
Olikos tuo venttiilikoppakin pulverimaalattu
Ei kai pulverimaalilla noin kiiltävää saa millään. Enemmänkin appelsiinipintaa taitaa olla. Hienoa työtä kyllä!!
Todellakin saa, se vaatii tosin pulverilakan! Pitää laittaa joskus kuvia Caddyn osista, ei kyllä häpeä yhtään ruiskulle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

EVO X kirjoitti:Koska tuon näkee liikenteessä Petehri? 8)
En tiedä. Kovin piti välipäivät sitä tehdä, mutta aika heikosti edistyi. Oli olevinaan taas tärkeämpiä hommia ja mitään mainitsemisen arvoista en saanut tehtyä.


No vaikka on uusivuosi niin laitetaas silti pari kuvaa vanhoista kujeista...

Kaverin kanssa lyötiin Garrettin kompurapesä kiinni sorviin ja hieman lastua pois.

Kuva

Koneistuksen jälkeen hitsailin "wiggins" pantojen laipat kiinni ja Jouns pääsi toteuttamaan itseään taas ahtimen kiillotuksen kanssa. :lol:

Tämmönen siitä tuli:

Kuva

Kuva
Avatar
Loyal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 11.03.2004 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

jokuuu kirjoitti:pirun komiat vanteet... tais olla hintavat?? :o :o
Sehän sai noi vanteet ihan pilkkahintaan. :roll: Maksoi muistaakseni mulle enemmän, kun tilasin kaikki osat saksasta, pultteja myöten. Oishan niitä saanu varman jostain rautakaupasta, mut ei kunnon vanteisiin laiteta ku orkkis kamaa. Hieno toi väri minkä oot vetäny noihin vip-me vanteisiin. Se candy bling oli sellanen testaus, mikä ei loppupeleissä sopinu minkään auton värin kanssa...

Ps.. Tuun lauantaina vuorostaan tutkii sun varastoja..

:lol:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Näyttää siltä ettei tämä projekti edisty koskaan. :oops: Sami T tuosssa poikkesi ja rykästiin mersusta kone ja laatikko taas pois keulalta. Johan se siellä kerkesikin olemaan vuoden päivät vaikkei kertaakaan käynytkään sinä aikana. :roll:

Koppakin tuli pestyä kun Sami vittuili jotain pölyn määrästä.

Kuva

Kuva

Uutta osaa tulossa ainakin vaihteisto, syöttöpumppu, polttoaineen siirtopumppu yms turhanpäiväistä palikkaa. Tästä on taas hyvä jatkaa kun on pitkä talvi edessä.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eiks se olis kiva joskus vähän ajellakin? :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Osina myyntiin vaa :lol:

Vai laitetaanko ajoon?
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

myy tuo kori ku et sitä kerta tartte.. :lol: pärjäishän se motti huonommassaki säilössä tai vaikka hallin nurkassa..
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Kiireisen perfektionistin projektit ei ole helppoja, ei vittuilua vaan näin se on. :D
Lukittu