Niin ja tiuetysti se olisi hyvä kuulapuhaltaa mutta kun ei ole puhallinta
W124 300 Turbodiesel - The end!
Tarviikos tuommonen "alumiini" osa jonkin erikoispohjamaalin vai voiko sen tavallisen pintamaalin vetää suoriltaan. Kerran se kopan siistin ja taas se oli hapettunut valkoiseksi paskakasaksi. Ei huvita enää kattella semmosta
Niin ja tiuetysti se olisi hyvä kuulapuhaltaa mutta kun ei ole puhallinta
Niin ja tiuetysti se olisi hyvä kuulapuhaltaa mutta kun ei ole puhallinta
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo uusi imusarja on maalattu pulverimaalilla mustaksi. Paikka jossa noita osia käytän on teollisuusmaalaamo eivätkä ne maalaa metalliväreillä.
Mitää pohjamaaleja noihin osiin ei tule. Osat puhalletaan metallirakeella karkeeksi jonka jälkeen pulveri ruiskutetaan ja lopuksi osat uunitetaan yli 200 asteisessa uunissa.
Ton oman venakopan "Norsu" joskus pensselöi korin väriin perinteisellä märkämaalilla.
Soittele Veskola jos jotain osia pitää saada väriin. Pitäisi noita omia romuja taas parinviikonsisällä viedä pulveriin niin ne menisi siinä samalla.
Tänään ei projekti kovin paljoa edistynyt. Lähinnä jotain johtoja ja letkuja sain kiinniteltyä. Vaihteisto, kardaani yms. voimalinjan osat sain kans täysin paikoilleen.
Mitää pohjamaaleja noihin osiin ei tule. Osat puhalletaan metallirakeella karkeeksi jonka jälkeen pulveri ruiskutetaan ja lopuksi osat uunitetaan yli 200 asteisessa uunissa.
Ton oman venakopan "Norsu" joskus pensselöi korin väriin perinteisellä märkämaalilla.
Soittele Veskola jos jotain osia pitää saada väriin. Pitäisi noita omia romuja taas parinviikonsisällä viedä pulveriin niin ne menisi siinä samalla.
Tänään ei projekti kovin paljoa edistynyt. Lähinnä jotain johtoja ja letkuja sain kiinniteltyä. Vaihteisto, kardaani yms. voimalinjan osat sain kans täysin paikoilleen.
Viimeksi muokannut Petehri, Su 12.07.2009 22:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Märkämaalin alle ehottomasti happoväri, ja mikäli haluaa tasaisemman jäljen, niin hiomaväri + hionta myös. Jälki märkämaalilla parempi, mutta pulverilla huomattavasti iskun- ja skraapunkestävämpi, vaikka käyttäisi ns. kovalakkaa. Huonompilaatuisissa lakoissa saattaa myös tapahtua kellastumista jopa venakopan lämpötiloissa.
Pulveria käytän monissa alumiinimaalauksissa pohjavärinä, jonka päälle on sitten helppo tehdä parempaa pintaa märkämaalilla. Pulveria saa myös metallinhohtoina, mutta menettävät hohtonsa ilman lakkaa ajan kanssa tai hyvinkin nopeasti happamassa ympäristössä (esim. vannehappo).
Kuriositeettina multa löytyy vielä varastosta 70-luvulla käytettyjä akryylialumiininhohtoja eri karkeuksina. Noilla tehtiin metallinhohtomaalaukset ennenkuin jälkikorjauslakat ja ns. basevärit kehitettiin. Hienoja ja erikoisia sisustusvärejä nykyään...
Pulveria käytän monissa alumiinimaalauksissa pohjavärinä, jonka päälle on sitten helppo tehdä parempaa pintaa märkämaalilla. Pulveria saa myös metallinhohtoina, mutta menettävät hohtonsa ilman lakkaa ajan kanssa tai hyvinkin nopeasti happamassa ympäristössä (esim. vannehappo).
Kuriositeettina multa löytyy vielä varastosta 70-luvulla käytettyjä akryylialumiininhohtoja eri karkeuksina. Noilla tehtiin metallinhohtomaalaukset ennenkuin jälkikorjauslakat ja ns. basevärit kehitettiin. Hienoja ja erikoisia sisustusvärejä nykyään...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Tullaan vielä sen verran sotkemaan asiallista topikkia, jotta nyt on minun hightech maalaamossa ruiskutettu tuo venttiilikoppa ja muutama muukin osa. Alle tosiaan laitoin 1k happopohjamaalin, jonka hion 2000:lla vesihiomapaperilla varovasti.norsu kirjoitti:Märkämaalin alle ehottomasti happoväri, ja mikäli haluaa<...>
Todellinen kestotesti tapahtuu sitten toivon mukaan tulevina talvina kun tuo saa päällensä jatkuvaa suolasumua ollessaan poikittain Viton nokalla.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Eiköhän tää ollut taas tältäkesältä tässä. Liikaa kaikkea muuta hommaa ja turhaa rahanmenoa. Ei paljoa ole tämä edistynyt.Kummeli kirjoitti:Mitäs on rojektille tapahtunu? Vaikka se onki tullu jo seleväks, niin sanopa silti kerta kiellon päälle jotta mahtavaa jäläkeä! Uskaltaako kysyä että mikä on budjetti vai haluankohan edes tietää...
Ei tuolle juurikaan mitään budjettia ole ollut eikä ole tarkoitus laskeakkaa. Kaikki ylimääräinen noihin ylensä tahtoo mennä. Jottain 50 on varmaan menny kaikkineen.....vaikeita laskea tarkemmin.
Miksei alkuperäset kelevannu? Ei kai kovin hyvä, että on erimittaset nuot putket. Itelle hommasin paksummalla seinämällä olevat putket, mutta kaikki saman pitusia. Ne taivutellaa sitte niinku parhaaks näkee, mulla tosin ei oo se ulukönäkö nii tärkee.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Petri sen tietääkin että hattua on nostettu täältäpäin niin paljon että kalju paistaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
kyllä noista putkista olis saanut samanpituiset, mutta eri asia sitten on minkä näköinen tuosta olis sitten tullut...
itse olisin kyllä pyrkinyt saamaan putkien mitan samaksi, vaikka sitten ulkonäön kustannuksella...
itse olisin kyllä pyrkinyt saamaan putkien mitan samaksi, vaikka sitten ulkonäön kustannuksella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei sovi valitettavasti alkuperäset paikoilleen ton uuden imusarjan kanssa.jeemu kirjoitti:Miksei alkuperäset kelevannu? Ei kai kovin hyvä, että on erimittaset nuot putket. Itelle hommasin paksummalla seinämällä olevat putket, mutta kaikki saman pitusia. Ne taivutellaa sitte niinku parhaaks näkee, mulla tosin ei oo se ulukönäkö nii tärkee.
Eihän toi hyvä tollain ole, kun putket on erimittaiset.
Noista putkista tuli keskusteltua useiden "tekiöiden" kanssa, kun aloin niitä vääntelemään ja kaikki sanoivat ettei lyhimmän ja pisimmän välillä suositeltaisi olevan yli puolta pituus eroa. Pienilllä heitoilla ei ole käytännön merkitystä kunhan putkien tilavuus on "riitävä". Vaikka putkien sisällä onkin erimäärä ainetta, niin sama määrä ainetta liikkuu eteenpäin kun pumppu lykkää uutta putkeen. Niillä ohjeilla noi nyt on toteutettu.
Toki saman mittaiset putket olisi paras....niistä vaan olisi tullut todella irstaan näköiset. Sitäkin tuli kokeiltua....ei vaan toi putki taivu oikein tiukammalle r:lle
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 21.10.2009 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
unohtui kysellä, onko sisämitta noissa uusissa paljonkin suurempi, alkuperäisiin verrattuna 
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näköjään johtuu just siitä, sen takia vaan kysyin että onko tolla putkien muutoksella haettu jotn muutakiveskola kirjoitti:No johtuisko vähän kustomoidusta "imusarjasta"... ehkä kannattaa tehdä kanssa itse ja sitten huomaa kun piru kun se on oikeasti vaikeata.
Just tilasin 5kpl 550mm pitkiä putkia, täytyy toivoo että auringon asento on oikee ja saan nuo jollaki konstilla väännettyä tonne motorin kylykee
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
No onko kokemusta bonzai kasvatuksesta ?
Mulla menee hermot jo noiden valmiiksi väännettyjen ja vakiosarjojen kanssa...kukahan nekin on keksinyt kun ei ole parempaa oivallusta tullut.
Mulla menee hermot jo noiden valmiiksi väännettyjen ja vakiosarjojen kanssa...kukahan nekin on keksinyt kun ei ole parempaa oivallusta tullut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Loppu kesästä tuli tuohon tehtyä alumiininen syylari ja voisin siitä laittaa muutaman kuvan.
Aihioksi tuli Mishimoto merkkinen Ford Mustangin keulalle tarkoitettu kenno ja 2 flektin setti.

Ilman muokkausta ei kenno keulalle sopinut joten päädyt pois

Uudet pienemmät päädyt ja korvakkeet hitsattuna


Valmis syylari pinnoitettiin mustalla lämpöä haihduttavalla pinnoitteella. Aineen toimivuudesta ei ole tietoa, mutta oleellisin asia oli saada kenno mustaksi. Myös cooleri sai saman käsittelyn.



Tuon pinnoitteen huonon peittävyyden takia sillä värjättiin vain ritiläosat. Päädyt ja muut pinnat on maalattu mustaksi. Nyt ei cooleri loista pahasti maskin takaa.
Loput kuvat syylarin rakentelusta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/
Muuten rojekti ei ole edistynyt. Nyt käynnissä jonkintyyppinen rakentelu/joululoma joten tulevan viikon aikana olisi tarkoitus saada jotain aikaseksi.
Aihioksi tuli Mishimoto merkkinen Ford Mustangin keulalle tarkoitettu kenno ja 2 flektin setti.

Ilman muokkausta ei kenno keulalle sopinut joten päädyt pois

Uudet pienemmät päädyt ja korvakkeet hitsattuna


Valmis syylari pinnoitettiin mustalla lämpöä haihduttavalla pinnoitteella. Aineen toimivuudesta ei ole tietoa, mutta oleellisin asia oli saada kenno mustaksi. Myös cooleri sai saman käsittelyn.



Tuon pinnoitteen huonon peittävyyden takia sillä värjättiin vain ritiläosat. Päädyt ja muut pinnat on maalattu mustaksi. Nyt ei cooleri loista pahasti maskin takaa.
Loput kuvat syylarin rakentelusta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/
Muuten rojekti ei ole edistynyt. Nyt käynnissä jonkintyyppinen rakentelu/joululoma joten tulevan viikon aikana olisi tarkoitus saada jotain aikaseksi.
Huomatkaapa muuten sähköflektien juuri oikea asento, johdot alaspäin, ei valu vesi sinne sisälle, jos sattuu olemaan huono tiivistys
On siinä ollut taas kerran sipisteltävää kun jäähdytintä on muokattu
On siinä ollut taas kerran sipisteltävää kun jäähdytintä on muokattu
Lisää tietoa: www.skg.fi
Koska tuon näkee liikenteessä Petehri?
Maukas vehje, tehot varmaan rupee oleen jo kohdillaan?
Todellakin saa, se vaatii tosin pulverilakan! Pitää laittaa joskus kuvia Caddyn osista, ei kyllä häpeä yhtään ruiskulle.MikkoH kirjoitti:Ei kai pulverimaalilla noin kiiltävää saa millään. Enemmänkin appelsiinipintaa taitaa olla. Hienoa työtä kyllä!!Olikos tuo venttiilikoppakin pulverimaalattu
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
En tiedä. Kovin piti välipäivät sitä tehdä, mutta aika heikosti edistyi. Oli olevinaan taas tärkeämpiä hommia ja mitään mainitsemisen arvoista en saanut tehtyä.EVO X kirjoitti:Koska tuon näkee liikenteessä Petehri?
No vaikka on uusivuosi niin laitetaas silti pari kuvaa vanhoista kujeista...
Kaverin kanssa lyötiin Garrettin kompurapesä kiinni sorviin ja hieman lastua pois.

Koneistuksen jälkeen hitsailin "wiggins" pantojen laipat kiinni ja Jouns pääsi toteuttamaan itseään taas ahtimen kiillotuksen kanssa.
Tämmönen siitä tuli:


Sehän sai noi vanteet ihan pilkkahintaan.jokuuu kirjoitti:pirun komiat vanteet... tais olla hintavat??![]()
Ps.. Tuun lauantaina vuorostaan tutkii sun varastoja..
Näyttää siltä ettei tämä projekti edisty koskaan.
Sami T tuosssa poikkesi ja rykästiin mersusta kone ja laatikko taas pois keulalta. Johan se siellä kerkesikin olemaan vuoden päivät vaikkei kertaakaan käynytkään sinä aikana.
Koppakin tuli pestyä kun Sami vittuili jotain pölyn määrästä.


Uutta osaa tulossa ainakin vaihteisto, syöttöpumppu, polttoaineen siirtopumppu yms turhanpäiväistä palikkaa. Tästä on taas hyvä jatkaa kun on pitkä talvi edessä.
Koppakin tuli pestyä kun Sami vittuili jotain pölyn määrästä.


Uutta osaa tulossa ainakin vaihteisto, syöttöpumppu, polttoaineen siirtopumppu yms turhanpäiväistä palikkaa. Tästä on taas hyvä jatkaa kun on pitkä talvi edessä.
-
h.hartikainen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08






