POISTAKAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sultzi kirjoitti: Kun auton käynnistää, niin tietää siitä että asd valo syttyy kohta kun tyhjäkäynti on alle 500rpm. Sitten jossain vaiheessa se nousee joko itsestään tai kun kaasuttaa pari kertaa siihen säädettyyn ~600rpm.
Ylijännitesuojarele tutkintaan. Viat kuullostaa juuri sen oireilta.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sekin on jo vaihdettu aikanaan, liekö sitten mennyt uudestaan rikki. Missäs tuo sijaitsee?

Edit: Ilmeisesti akun läheisyydessä, tarviipa tutkia.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Katoin releen, sulakkeet oli ehjät ja sisällekin kurkistin, ei mitään erikoista sielläkään. :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jalmari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 06.08.2003 20:31
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Siihen on tosiaan se jarruvalokatkaisija vaihdettu, kuten myös ylijänniterele.Tuolloin ainakin se asd:n valo lopetti vilkkumisen, kun jarruvalokatkaisijan vaihtoi. Se vikakoodin nollaus vaati useamman kerran kuittauksen, ennenkuin asd:n valo sammui.
Kokeilisin kuitenkin sitä jarruvalokatkaisijaa ensin. Aikanaan väyrysen kanssa pelasin tuon jarruvalokatkaisijan kanssa 3 eri kertaa, kunnes marmoritiskiltä ostettu katkaisija alkoi pelittämään.... 8)
JALMARI

______________
c123 280ce aut. -85
w204 180cdi aut. -12

ex s204 220cdi aut. -08
ex w202 2.0 aut. -99
ex c124 220ce aut. -93
ex W140 s420 aut.-97
ex W201 2.6 aut. -89
ex W124 e220 aut.-94
ex W203T kompressor Sport -04
ex w201 2.0 aut. -93
ex s124 300tdt -91
ex s210 320cdi -00
ex Sprinter Business Class-04
ex w124 260e -92
ex w201 2.0e -89
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nuo käyntihäiriöt vaan viittais enempi siihen releeseen, kun tohon jarruvalokatkasijaan, eikös? Onhan se tietysti halvempi testata ensin. :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja azamaza »

tuo yj-rele ei välttämättä näytä vialliselta,mutta kun lämmittää kaikki juotokset uudestaan ja lisäilee vähän tinaa tarvittaessa,niin voi tehdä ihmeitä.
210.025
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nollasin tänään asd taas vaihteeks pois, katsotaan koska taas syttyypi. Sit kun syttyy niin katon ne releen juotokset kolvin kanssa läpitse. Jos ei auta, niin vaihdetaan sitten vasta se jarruvalokatkasin ja jollei vieläkään sitten se ylijänniterele. :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sieltähän se taas sytty tänään :lol:

Kyllä se vissiin tuosta ylijännitesuojareleestä johtuu, kun käynnistää ja kierrokset on alle sen 500, tuntuu että laturi tuottaa paljon virtaa ja sen takia on hetken alhainen se kierrosluku. Tuosta sitten ottaa asd itteensä ja sytyttää valon?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tänään lämmitin releen juotokset uudestaan ja pikkasen lisäsin myös uutta tinaa. Nollasin myös valon pois taas, katsotaan syttyykö vielä :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ainakaan vielä ei ole valo uudestaan syttynyt, loppuvaiheessa syttyi jo lähes päivittäin jos jaksoi nollata. Joten syy oli ehkä tuossa releessä, mutta katsotaan kauan tää jatkuu :lol: Ja autokin on tähän asti käynnistyny kuten pitää ja kiekat jääneet säädettyyn kuten pitääkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kävin eilen tarkastamassa päästöt ja kuuden ryntäsyn keskiarvo oli n. 3.3. Eli vähän yli sen sallitun 3. Edellisessä katsastuksessa muistaakseni oli ollut 2.73. Mitenkäs se noin on yht äkkiä noussut? Vielä on onneksi aikaa marraskuun 2.päivään katsastaa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olet unohtanut ruuvata ruuvia ennen mittausta :wink: .

Savutus riippuu hieman ilman lämpötilasta, luultavasti kosteudestakin ja muutamasta muusta jutusta joita itsekkään en osaa selittää, kuun värähtelyn aiheuttamasta momenttivoimasta mittalaitteeseen tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ruuviin ei ole koskettu edellisen mittauksen jälkeen, tietääkseni. PPDieselillä pumppu on käynyt edellisen omistajan aikana ja siellä on säädetty sillai että pitäis vielä päästöihin mennä. Joku ahtopaineen rajoitin pumpulta ohitettu sillon myös, millä tuo toimii, jollain painetiedolla vaan?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onhan ilmansuodatin vaihdettu ja annettu hyvin kenkää moottorille ennen katsastusta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Putsari on kyllä vaihdettu alle 10tkm sitten. Ja tarvii ens kerralla antaa enemmän kenkää. Ei onneks maksa mitään tuo lappu :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ruuvaa nyt vain siitä pumpun päällä olevasta kellosta savuarvo sopivan pieneksi niin ei tarvitse stressata lukemien kanssa. Sitten katsastuksen jälkeen ruuvaa takaisin.

Ei nämä ilman sylinteriin menot ja siellä puhtaasti palamiset mitään sellaisia ole, että aina ja maailman tappiin ne tapahtuisivat juuri samalla tavalla.

Eihän tuossa tarvitse kuin joku pumpun mekaniikka (vaijeri, vivusto, jalan raskaus) muuttuu siten, että vipu menee hitusen syvemmälle ja sinne menee juuri sen verran enemmän soppaa, että arvo ylittyy sinä päivänä, sillä lämpötilalla.

Kenkäähän koneelle annetaan joka päivä, ei sitä tarvitse lapun vuoksi erityisesti kiusata vain yhtenä päivänä viikossa, kunhan ajaa varmasti lämpimäksi ja mieluummin vielä hetken korkeilla kierroksilla (3000 rpm), niin että putkikin putsaantuu...(putkihan ei ole likainen jokapäiväisen sikailupoljennan vuoksi :wink: )

(mulla K oli 1,57 :roll: sama kone -88)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jaa, eikös tarviikkaan pumpun kantta irrottaa syötön pienentämiseksi? :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eilen laitoin hellan nuo lisäpitkät maskiin kiinni, kun rekkarikilven alle tulevan telineen kanssa ei saanu tarpeeks tukeviks, kun ei saanut kunnolla ylätukia. Nyt on kunnon ylätuilla ja ero on huimaava. Ja kyllä, laitoin lisärit kiinni AVARIMASKIIN!! :twisted:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Milläköhän saa helpoiten keskimmäisten tuuletusräppänöiden säätörullan takaisin esiin? Painunut sinne sisään jostain syystä. Joutuuko keskikonsolin purkamaan ja sieltä työntämään se takaisin paikoilleen vai irtoaako tuo keskiräppänä hässäkkä vaan vetämällä kojetaulusta?

Entä mikä siinä vois olla lisäks vialla, kun noista kahdesta keskimmäisestä tulee aina kylmää ilmaa, riippumatta lämpösäätörullista? Reunimmaisista tulee mitä rullista säätääkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Sultzi kirjoitti:Entä mikä siinä vois olla lisäks vialla, kun noista kahdesta keskimmäisestä tulee aina kylmää ilmaa, riippumatta lämpösäätörullista? Reunimmaisista tulee mitä rullista säätääkin.
Kaikissa mersuissa tämä vika, eli toisinsanoen mersun logiikkaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

eepi kirjoitti:Kaikissa mersuissa tämä vika, eli toisinsanoen mersun logiikkaa.
Ilmastoimattomissa vanhemmissa kyllä, ja ilmastoiduissa ennen n. 1992. Sen jälkeen sai valita tuleeko kylmää vai lämmitettyä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Sultzi kirjoitti:Milläköhän saa helpoiten keskimmäisten tuuletusräppänöiden säätörullan takaisin esiin? Painunut sinne sisään jostain syystä. Joutuuko keskikonsolin purkamaan ja sieltä työntämään se takaisin paikoilleen vai irtoaako tuo keskiräppänä hässäkkä vaan vetämällä kojetaulusta?
lähtee se pelkkä räppänä irti. Olikohan se kiinni pienillä nipsuilla joka nurkasta. Niitä kammetaan yhtä aikaa keskelle päin niin räppänä irtoaa.
Taskulampulla kun kurkkii niin kyllä se systeemi sieltä selviää.

Se läppää liikuuttava tanko pitää myös irrottaa että räppänä lähtee irti,
tais olla kuuskololla kiinni
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

siellähän se näyttikin mersu seisovan pehtoorin korjaamon pihassa kun poikkesin siellä tänäään 8)

juu lähtee 4 muoviklipsua kääntämällä irti se keskisuulake,ja tanko kiinni olikohan 3mm kuusiokoloavaimella...
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Siellähän se joo seisoo, hommissa ollaan :) Kyl mä sut siinä näinkin kun raijasit pehtoorille kamaa :lol:

Tarvinnee tutkia kunhan saa katsastettua laitoksen ensin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

eepi kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Entä mikä siinä vois olla lisäks vialla, kun noista kahdesta keskimmäisestä tulee aina kylmää ilmaa, riippumatta lämpösäätörullista? Reunimmaisista tulee mitä rullista säätääkin.
Kaikissa mersuissa tämä vika, eli toisinsanoen mersun logiikkaa.
Mersut on siis ihan paskoja :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sultzi kirjoitti:Siellähän se joo seisoo, hommissa ollaan :) Kyl mä sut siinä näinkin kun raijasit pehtoorille kamaa :lol:

Tarvinnee tutkia kunhan saa katsastettua laitoksen ensin.
juu olikin pehtoorin kanssa viiimeviikolla puhetta että oot hommissa siellä...mäki voisin ens vuonna yhen sepän tarvita hommiiin,onko lisää päteviä tekijöitä? :lol:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Miten niin _lisää_ päteviä :lol:

Josko tällä viikolla hakis vikalistan leimalta niin saa päästellä marraskuun loppupuolelle rauhassa :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Timo L. kirjoitti:
eepi kirjoitti:Kaikissa mersuissa tämä vika, eli toisinsanoen mersun logiikkaa.
Ilmastoimattomissa vanhemmissa kyllä, ja ilmastoiduissa ennen n. 1992. Sen jälkeen sai valita tuleeko kylmää vai lämmitettyä.
Kuinkas aut.ilmastoidusta väykystä saa raitisilmaa keskiräppänöistä? Multa kysyttiin tommosta joku aika sitten enkä osannut vastata vaikka itsellänikin on aut.ilmastoitu väykky. :oops:
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vaihdatko harri tuon lampun alapuolisen listan sellaiseen missä ei ole pyyhkimen reikää? Kun tuossa umpiossa jonka pete sulta haki, oli sellainen eikä mulla ole niitä. Viittis rueta hitsailemaankaan sitä umpeen turhaan :lol: Umpio on muuten kyllä ihan toimiva, sivareilla nappasin pyyhkijän moottorin irti :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

nokun ei mulla taija olla semmosta reijätöntä. mutta uusihan ei kauheesti maksa,jos tilaaan semmosen ja pete ostaa sen :wink:
Vastaa Viestiin