Kikdown toimii ihan suht hyvin, mutta kun huomio auton voimavarat alakierroksilla, niin olisi mukavampi jos laatikko vaihtais herkemmin pienempää pykälää kun painaa pedaalin pohjaan.
Löytyykö tähän "ongelmaan" mitään sättöä/ratkaisua..?
tuskin löytyy w202 koppaisesta enää tuota w124 koppaisten dieselien säätöä
myöskään omasta 300 E w124 koppaisesta ei löydy mitään säätöä vaihteiston vaijerille... sinne se menee kaasuvivustolle ilman mitään säätöä... säädöksi pitäis kai riittää sillä E/S katkaisimella tehtävä valinta niin ne kai on tehtaalla valmiiksi asian ajatellu...
mutta ajattelin kyllä tehdä jotain "säätöä" tuohonkin hommaan
vai pitäiskö tuo säätö muka aina löytyä dieseleistä
toisaalta en mä edes muista, vaikuttiko tuo säätö mitään kickdown:n herkkyyteen, vaihtokierroksia sillä muistaakseni vain sai rukattua
Viimeksi muokannut napa, Ti 27.10.2009 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kävin äsken vähän säätämässä sitä tankoa ja muuttu heti vaivattomammaksi ajaa kun auto laittaa itte pienempää kun painaa kaasua.
Ennen jos ajo 4-vaihteella, niin ei vaihtanu pienempää ellei ollu vauhtia 50km/h tai alle.
Nyt jos ajaa n.75km/h ja painaa pedaalin pohjaan, niin lyö vielä pienemmän vaihteen sisään.
Eli jonkun 20-25km/h sai nostettua tota kikdownin toimintaa..
(ensiks säädin niin kireelle kun tanko antomyöden, eikä se oikeen rittänyt. Joten lyhensin toista niistä jousista että sain kiristettyä "vähän" lisää, ja nyt on hyvä
taino, ehkä vähän vielä pitää koittaa kiristää lisää..)