C202 220D 722.4 Kickdown kiristys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

C202 220D 722.4 Kickdown kiristys?

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tere!

Pystyykö tollasesta W202 automaatista jotenkin säätää Kickdownia herkemmäksi?

Kikdown toimii ihan suht hyvin, mutta kun huomio auton voimavarat alakierroksilla, niin olisi mukavampi jos laatikko vaihtais herkemmin pienempää pykälää kun painaa pedaalin pohjaan.

Löytyykö tähän "ongelmaan" mitään sättöä/ratkaisua..? :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kirase pikkusen laatikolle menevää vaijeria.

Säätö taitaapi olla siinä venttiilikopan päällä.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Mika.T kirjoitti:Kirase pikkusen laatikolle menevää vaijeria.

Säätö taitaapi olla siinä venttiilikopan päällä.
HMMM... Nyt ei kyllä välähdä.

Venttiilikoppa MOOTTRIN päällä vai joku ventiilikoppa vaihdelaatikon päällä ?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuskin löytyy w202 koppaisesta enää tuota w124 koppaisten dieselien säätöä :roll:

myöskään omasta 300 E w124 koppaisesta ei löydy mitään säätöä vaihteiston vaijerille... sinne se menee kaasuvivustolle ilman mitään säätöä... säädöksi pitäis kai riittää sillä E/S katkaisimella tehtävä valinta :roll: niin ne kai on tehtaalla valmiiksi asian ajatellu...

mutta ajattelin kyllä tehdä jotain "säätöä" tuohonkin hommaan :twisted:

vai pitäiskö tuo säätö muka aina löytyä dieseleistä :shock:

toisaalta en mä edes muista, vaikuttiko tuo säätö mitään kickdown:n herkkyyteen, vaihtokierroksia sillä muistaakseni vain sai rukattua :roll:
Viimeksi muokannut napa, Ti 27.10.2009 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moottorin päällä.... mutta...

C-mallin 220ssä vaijeri taitaakin kierrellä sinne kaasupotentiometrille... (Sähköinen pumppu) Missä se se ikinä lieneekään C-kopassa.

Väyrysessä se on siinä jarrutehostimen vieressä.
Säätö on kyllä väyrysessä siellä laatikon päässä.
Avatar
c32amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 31.10.2005 12:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja c32amg »

Säätö on konepellin alla jarru tehostimen vieressä. Tanko jossa on pallonivelet päissä
E320 ,C 250 Turbo

Entiset: 250D -89, E420 -93, E500 -95, E290TD 98, C43AMG -99, C32AMG -04, CL600 Carlsson -02 +kaiiki muut mersut mitä on ollu
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

c32amg kirjoitti:Säätö on konepellin alla jarru tehostimen vieressä. Tanko jossa on pallonivelet päissä
Hyvä hyvä! ! !

Sitä mä vähän uumoilinkin että se vois olla kun se liikkuu sen mukaa mitä kaasua painaa..

Kerkesin jo eilen piirtää tollasen kuvan, mutta en kerinny sitä tänne liittää...

Kuva
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

OUJEE!

Kävin äsken vähän säätämässä sitä tankoa ja muuttu heti vaivattomammaksi ajaa kun auto laittaa itte pienempää kun painaa kaasua.

Ennen jos ajo 4-vaihteella, niin ei vaihtanu pienempää ellei ollu vauhtia 50km/h tai alle.
Nyt jos ajaa n.75km/h ja painaa pedaalin pohjaan, niin lyö vielä pienemmän vaihteen sisään.

Eli jonkun 20-25km/h sai nostettua tota kikdownin toimintaa..

(ensiks säädin niin kireelle kun tanko antomyöden, eikä se oikeen rittänyt. Joten lyhensin toista niistä jousista että sain kiristettyä "vähän" lisää, ja nyt on hyvä :wink:
taino, ehkä vähän vielä pitää koittaa kiristää lisää..)
Vastaa Viestiin