W210 vm00 320cdi, vikakoodi.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

W210 vm00 320cdi, vikakoodi.

Viesti Kirjoittaja masaz »

Tuli tuohon mersuun outo vika eilen, sytty kaupunki vauhdissa mittaritauluun EL. POWER CONTROL

Ja sillä hetkellä oli tankki aika tyhjä (5litraa) sit menin tankkaamaan ja luulin vika häviäis mut ei.

Vika aiheuttaa et ei kierrä paikallaan yli 3000rpm ja ajossa vaihtaa 2000-2200rpm isompaa vaihdetta, mut kuitenkin vaihtaa vitosellekkin.
Eikä vedä yhtään...eli joku vika mikä ei nollaannu uudestaan käynnistäessä.

Voikos MAF aiheuttaa tuollasta vikaa? Karala on ohjelmoinu ton uudestaan ja ottanu EGR pois käytöstä, eikös Maf ohjannu egr:rrää?
Testerillä näytti maffin arvo kokoajan 650, eikä muuttunu kaasuttaessa.
Oli vaan niin huono testeri ettei näyttäny mikä vikakoodi se on.
Ei ole polttoneste vuotojakaan, olen 2kk sit uusinu kaikki o-renkaat.

Auto tosiaan lähtee normaalisti käyntiin ja kuulostaa normaalilta ja yms... mut ei vaan kierrä.
W210 320cdi -00
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Vie autosi sellaiseen testeriin, joka näyttää vikakoodin (dit).
Moottori on vikatilassa ja pudottaa tehot alas, rajoitettu kierrokset 3000 r/min. EL. POWER CONTROL
Vikaa voi olla missä hyvänsä, turha arvailla.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Maffikin voi aiheuttaa juuri tollaiset oireet, mutta voi olla muutakin, esim ihan vaan mappianturin johto irti, tai mappi rikki.
Kyllä olisin rumiluksen kanssa samaa mieltä, eli ensin staarin nokassa käyttö.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

tuikku kirjoitti:.
Maffikin voi aiheuttaa juuri tollaiset oireet, mutta voi olla muutakin, esim ihan vaan mappianturin johto irti, tai mappi rikki.
Kyllä olisin rumiluksen kanssa samaa mieltä, eli ensin staarin nokassa käyttö.
Mitäs arvoja sen mapin pitäs näyttää? kokeilin auto-comin ohjelmalla ja näytti jotenkin 0.99 vai 99 ja ku paino kaasua 0.94 tai 94. Mapin johto oli kiinni Ei paljoo siis muuttunu.
Se ohjelma näytti kuitenkin vedenlämmön,imulämmön,käyntinopeuden ja jotain muutakin ihan oikein.

Mut ens viikolla vien kunnon testeriin. Missäs on tuommonen staarin testeri?
W210 320cdi -00
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
~kaksi kertaa suurempia lukuja, mikäli nuo on ajossa logitettuja.
Paikallaan polkiessa voisi tuollaiset ehkä vielä riittää, kun ahdot ei nouse.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W210 vm00 320cdi, vikakoodi.

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaz kirjoitti:Tuli tuohon mersuun outo vika eilen, sytty kaupunki vauhdissa mittaritauluun EL. POWER CONTROL

Ja sillä hetkellä oli tankki aika tyhjä (5litraa) sit menin tankkaamaan ja luulin vika häviäis mut ei.

Vika aiheuttaa et ei kierrä paikallaan yli 3000rpm ja ajossa vaihtaa 2000-2200rpm isompaa vaihdetta, mut kuitenkin vaihtaa vitosellekkin.
Eikä vedä yhtään...eli joku vika mikä ei nollaannu uudestaan käynnistäessä.

Voikos MAF aiheuttaa tuollasta vikaa? Karala on ohjelmoinu ton uudestaan ja ottanu EGR pois käytöstä, eikös Maf ohjannu egr:rrää?
Testerillä näytti maffin arvo kokoajan 650, eikä muuttunu kaasuttaessa.
Oli vaan niin huono testeri ettei näyttäny mikä vikakoodi se on.
Ei ole polttoneste vuotojakaan, olen 2kk sit uusinu kaikki o-renkaat.

Auto tosiaan lähtee normaalisti käyntiin ja kuulostaa normaalilta ja yms... mut ei vaan kierrä.
:idea: Toi viittaisi siihen että korkeapainepumpussa on jotain vikaa tai tulossa vikaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

tuikku kirjoitti:.
~kaksi kertaa suurempia lukuja, mikäli nuo on ajossa logitettuja.
Paikallaan polkiessa voisi tuollaiset ehkä vielä riittää, kun ahdot ei nouse.
Noi arvot oli paikallaan kaasuttaessa ja se maksimi oli 3000rpm
W210 320cdi -00
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

vika löytyi :)

semmonen osa kuin, en ole varman nimestä mut kuitenkin huohottimen lämmitys vastus oli menny oikosiin ja polttanu moottoriohjauksen sulakkeen. Et ei iso vika kuitenkaan.
Otin tilapäisesti johdon irti vastukselta ja uuden sulakkeen tilalle ni johan auto taas toimii.

Onkohan tuo osa pakollinen ja paljonkohan maksaa?
W210 320cdi -00
Vastaa Viestiin