tuossa sierrassa sytkän säätö oli oikeastaan ainut asia, joka vaikutti HC ja CO arvoihin... bensakartat lambda sääti kyllä kohdalleen, mutta päästöjen hienosäätö piti tehdä sytkän myöhästämisellä...
koita hieroa sytkää paremmin paikalleen, jos ei muu auta...
tuo sierran kone oli ainakin nuuka oikeasta ennakosta, 2-3 asteen heiton se kärsi, mutta jos oli enemmän suuntaan tai toiseen pielessä, niin HC ja CO karkas liian suuriksi... toki tuossa teki kiusaa myös se vuotava putkikin...
tuli muuten härski päästölappo tuohon sierraan, kun pakoputki vuoti vähän, että piti megalla säätää kone vituilleen, että meni päästöistä läpi

Pyörintänopeus 850 2330
Öljyn lämpötila 15,7 15,5
CO 0,278 0,248 (pitää olla alle 0.3)
HC 68 37 (pitää olla alle 100)
CO2 14,63 14,97
O2 0,84 0,76
Lambda 1,028 1,027 (pitää olla 0.97 ja 1.03 välillä)
tuo kone näytti HC arvoksi normaalisti jotain 0.010 ja CO oli jotain 0.015, mutta lamda arvo näkyi testerissä lukemana 1.06 tai yli, kun putki vuoti ja päästi ylimääräistä happea putkeen... kun sääti koneen käymään todellisuudessa aivan 0.97 lambda arvon pintaan ja lambda korjauksen ihan liian suureksi (että kävi välillä reilusti rikkaalla), niin sai päästöistä läpi, vaikka todellisuudessa kaikki olisi ollut paremmin, jos ei oltais tuohon lambda arvoon kiinnitetty mitään huomiota

