ML400 ja lastu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TommiT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 13.10.2009 06:16
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

ML400 ja lastu?

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Huomenta,

Uutena mersumiehenä olen saanut palstalta jo paljon hyviä vastauksia ongelmiini niin kysytään vielä auton lastutuksesta.

Omistan siis 2001 mallin ML400CDI:n ja pari tuttua varoitteli, ettei ko. laitetta kannata lastuttaa, kun tuntuivat tietävän pari tapausta, joissa on menyt vaihdelaatikko lastutuksen takia.

Nyt huomasin, että autooni on ruotsissa asennettu seuraava boksi:

MASTER III G6 Chrysler Mercedes Smart Common-Rail BOSCH 1 Art nr:3xxG6+31G6. Laitteen valmistaja/valmistuttaja lienee KCRacing.

Internetistä kaivaman tiedon mukaan autossa on vakiona 250hv/560nm. Saman lähteen mukaan ko, boksilla tehoja tulisi 290hv/620nm.
Lähde: http://www.ustuonti.fi/KCRdieselpower/K ... 2009_2.pdf

Onko tuolla boksilla ja tehonlisäyksellä tosiaan niin merkittävä vaikutus, että kannattaa olla huolissaan mm. vaihdelaatikon rikkoutumisesta? Vähentääkö ko. boksi kulutusta niin kuin ainakin mainosmiehet moisista puhuvat? Tässä puntaroin, että menenkö otatuttamaan laitteen pois autosta. Boksi on ilmeisesti ollut autossa vuosia ja edellinen omistajakin ajanut yli 60tkm sen kanssa. Mitä muuten kustantaa autooni uusi automaattiloota arviolta?

Kiitos vastauksista ja mukavaa viikonloppua.

-Tommi-

ps. Oliskohan missään saatavissa Suomenkielistä ohjeläpyskää tuohon tehoboksiin, kun ei Ruotsi taivu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei pitäisi olla(kunnola huoletun vähintään 60000km välein öljyt ym) laatikon noilla väänöillä vielä vaarssa
tosin sekin riipuu et millä alueela se vääntö esiintyy(boksien onkelma sen lisäksi että antavat väärä tietoa ohjainboksille) ja tiety ajotavasta

vakiostakin hajoo paikata jos halutaan

täysin uusi loota liene siinä 7-8000€ suomessa

Se on helpo poista itse
TommiT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 13.10.2009 06:16
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Tuossa tehoboksin ruottinkielisessä ohjeessa on joku punainen käännettävä säädin, jossa asteikko 0-9. Liekköhän tuon boksin saa pois päältä vääntämällä hanikan vain nollille ja tehoja vähemmäksi pienemmillä asteikoilla? Vai onkohan nuo jotain moodeja vain? En ole vielä ainakaan paikantanut mihin moinen säädin olisi asennettu. Liekkö boksin sisässä jonkin kannen alla...

Pitänee vielä harkita koko boksin poistamista.

Edelleen kuullaan mielellään mielipiteitä ja kokemuksia. Helpottaa päätöstä.

-Tommi-
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: ML400 ja lastu?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

TommiT kirjoitti:Huomenta,

Uutena mersumiehenä olen saanut palstalta jo paljon hyviä vastauksia ongelmiini niin kysytään vielä auton lastutuksesta.

Omistan siis 2001 mallin ML400CDI:n ja pari tuttua varoitteli, ettei ko. laitetta kannata lastuttaa, kun tuntuivat tietävän pari tapausta, joissa on menyt vaihdelaatikko lastutuksen takia.

Nyt huomasin, että autooni on ruotsissa asennettu seuraava boksi:

MASTER III G6 Chrysler Mercedes Smart Common-Rail BOSCH 1 Art nr:3xxG6+31G6. Laitteen valmistaja/valmistuttaja lienee KCRacing.

Internetistä kaivaman tiedon mukaan autossa on vakiona 250hv/560nm. Saman lähteen mukaan ko, boksilla tehoja tulisi 290hv/620nm.
Lähde: http://www.ustuonti.fi/KCRdieselpower/K ... 2009_2.pdf

Onko tuolla boksilla ja tehonlisäyksellä tosiaan niin merkittävä vaikutus, että kannattaa olla huolissaan mm. vaihdelaatikon rikkoutumisesta? Vähentääkö ko. boksi kulutusta niin kuin ainakin mainosmiehet moisista puhuvat? Tässä puntaroin, että menenkö otatuttamaan laitteen pois autosta. Boksi on ilmeisesti ollut autossa vuosia ja edellinen omistajakin ajanut yli 60tkm sen kanssa. Mitä muuten kustantaa autooni uusi automaattiloota arviolta?

Kiitos vastauksista ja mukavaa viikonloppua.

-Tommi-

ps. Oliskohan missään saatavissa Suomenkielistä ohjeläpyskää tuohon tehoboksiin, kun ei Ruotsi taivu.


Vähän ihmetyttää miksi siihen on laitettu joku lisäboksi,normaalisti muuttavat vaan alkuperäisohjelmaa,ja voihan siihen laittaa säästöohjelman jossa tehot nousee kohtuudella ja kulutus pienenee.Oulussa Kimmo Paakkonen 045-2651188 on näitä muutoksia tehnyt kohtuu hintaan ja varmaan Tuikku etelässä jos siellä käyntiä! Eivät varmaan laita sellaista ohjelmaa ettei laatikko kestä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
TommiT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 13.10.2009 06:16
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TommiT »

^ Ilmeisesti tuohon aikaan ei ko vehkeeseen ollut vielä ohjelmaa. Tuo boksi on voinut olla jopa alusta asti autossa. Mene ja tiedä.

MB-osassa meinasivat,että tehon lisäys ko koneeseen sen verran vähän, että huoletta voi pitää...
Vastaa Viestiin