Cossu st projekti alkakoon!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Cossu st projekti alkakoon!

Viesti Kirjoittaja on »

Eli auto on 2.3 16V vm.1984 ruosteeton yksilö, täysnahka sisustalla ja tarkoituksena olisi laittaa 3.0 24V turbodiesel.

Ja sitten kuvia:

Kuva

OM606 ja 200000km ajettu
Kuva

Pakosarja
Kuva

Cooleri
Kuva

Holset HX40 super
Kuva

BMW M5 racing
Kuva

Painelaakeri
Kuva

Kardaani 3cm lyhyempänä
Kuva

Alustaa päivitetty Weitec iskarit ja jouset + kaikki etupään nivelet ja nippelit
Kuva

Siellä se köllöttää
Kuva :lol:

Saa kommentoida, auto on tarkoitus saada liikenteeseen ennen vuoden vaihdetta. Kuvia ja tarinoita lisäillään projektin edetessä..
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hyvä rojekti, itellä saman tyylinen tavote, paitti että ei oo vielä cossua löytyny. Ja kone kapeekantinen.

Mistä muuten hommasit turbon? Mikäs on tehotavote?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

kalja tölkki hienos paikas :lol:
E220CDi w210 -01 Blondi
C220D w205 -17
Vito 116CDi -11
W201 2.3-16v -85
E200CDi w211 -08 (ex)
C180 k -03 (ex)
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

jeemulta tuli toi ahdin!
yli 400hevosta ois tarkotus...
mynän tekemä pumppu 7mm elementeillä
4" downpipe,loppuputki 2x2.5"
amw:n painekotelo
3" ahtoputket
ym....
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Noniin. Hienoa, että tulee uusia projekteja esille.

Kori näyttää kyllä positiivisen terveeltä. :shock:

Cooleri taas näyttää hieman alimittaiselta, mutta kai se riittää. Myöskään alustan osat ei välttämättä ole ne parhaat, mutta eiköhän niilläkin alkuun pääse. Ei muuta valitettavaa tälläerään. :wink:

Mites muuten meinasit ton amw kotelon kanssa? Itse käyttäisin orkkis painekoteloa tekemällä siihen vaan railon ja hitsaisin sen amw tuloputken kiinni.

Onko muuten toi pakosarja omaa tuotantoasi vai ostitko jostain valmiina?


Mites se meni Martti Servon ja Napanderin sanoin:
Tää hyvältä näyttää, sä tiedät sen itsekkin. Tosi hyvältä näyttää... :wink:
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

tuo alusta oli heräteostos,eräästä varaosaliikkeestä.oli joku tilannu ja jättäny noutamatta! mutta 300e koko paketti niin olihanse pakko ottaa..
painekotelo on vielä haaveissa toi halkio on varmaan toteuttamisen arvoinen.kiitos vinkistä!
pakosarja tuli eskolta.

tarviisin orkkis konepellin ja maskin!! tarjotkaa
on kauhee laitos tuo lasikuitu(sec)pelti..
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

onko voimansiirto cossun omaa vai jotain muuta
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

400x450x75 kuuleri tuski o alimitotettu 400 hevosee.
Tollanen tbo imusarja amw tuloputki yhistelmä o käytösä täälä yhesä Mersun koneesa, mutta jääkö tuo plenumin tilavuus liian pieneks.

Asialliseltä näyttää rojekti, eimuutaku samaa rataa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

Cossun oma getrakki jää autoon paikalleen.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Btw. petehri, jeemu ja muut, miten te laskette tuon välijäähyn riittävyyden? Riittääkö se pelkästään että sen läpivirtaavuus (virran pinta-ala) riittää, vai miten se oikeen tapahtuu? Kiinnostas vaan ku on itellä pian coolerin osto eessä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tuo pakosarja näyttäs stonen tekemältä. einakin just samallainen kuin mulla (mulla vaan uupuu tuo ykkösen putki) ja mää ostin omani suoraan tekijältä sillon joskus.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:Btw. petehri, jeemu ja muut, miten te laskette tuon välijäähyn riittävyyden? Riittääkö se pelkästään että sen läpivirtaavuus (virran pinta-ala) riittää, vai miten se oikeen tapahtuu? Kiinnostas vaan ku on itellä pian coolerin osto eessä...
Eipä oo tullu laskettua koskaa.
Oon luottanu noihi valmistajien ilmotuksiin valmiisa kuulereisa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kummeli kirjoitti:Btw. petehri, jeemu ja muut, miten te laskette tuon välijäähyn riittävyyden? Riittääkö se pelkästään että sen läpivirtaavuus (virran pinta-ala) riittää, vai miten se oikeen tapahtuu? Kiinnostas vaan ku on itellä pian coolerin osto eessä...
Jos nyt oikein laskin, niin mulla on Vaginassani n. 6,5 x Jeemun mainitseman coolerin tilavuus. Koko on toki hieman hassu (n.1000x300x300, ja kyllä, se paksuus on 30cm) henkilöauton nokalle asennettavaksi, mutta pakuuni sopii mainiosti. Idea on jäähdyttää imuilma niin hyvin kuin mahdollista. Itse en huomaa ison jäähyn/paineputkiston aiheuttamaa viivettä, mutta voihan tuosta joku kymmenys tulla. Paha sanoa muuta, kuin että kyllähän tuo omasta mielestä on viiveetön.

Tällä en väitä, että tän topikin jäähy olisi riittämätön. Idea on vain oikeastaan kertoa, ettei siitä isostakaan tunnu mitään haittaa olevan, mikäli kennon hinta vaan on sopiva. Mielummin liian iso, kuin liian pieni.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mitenkäs tuo muoto sitten? Ku aattelis että paksu/pitkä/matala jäähyttäis paremmin, kuin kapea/lyhyt/korkea? Jos jälkimmäisessä jää virtaavuus pieneksi heti lähtöjen jälkeen, niin ilman pitää siirtyä "sivuttain" josta taas saattaa aiheutua viivettä. Mutta jos cooleri onkin paksu, niin ilma voi virrata suoraan sen läpi tekemättä mutkaa. Mutta tästä en sitte tiedä onko sillä mitään väliä. Saattaa olla että joku muu paikka ahistaa ennemmin kuin tuon coolerin muoto. Ainakin suurimmalla osalla näkyy olevan tuollanen mahoton kenno nokalla, mikä ei välttämättä olekkaan kovin paksu.

Btw. Että mitenhän ne valmistajien määrittämät hevosvoimaluokat on laskettu? Kun jos otetaan 2.0l esco, ja 3.0td mersu näin vertailukohteeksi. Niin eihän tuota mersun ilmaa tartte välttämättä jäähdyttää ollenkaan että saadaan vaikka 250hv? Kun taas Escon ilma täytyy olla aika kylmää, ja kaikki seokset optimi arvoilla että saadaan sama irti?

Nimittäin en oo ikinä nähny että olis ilmotettu erikseen coolerin tiedoissa sen sopivuus mihinkin moottorin kokoluokkaan ja varsinkaan dieseliin.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kummeli kirjoitti:Mitenkäs tuo muoto sitten? Ku aattelis että paksu/pitkä/matala jäähyttäis paremmin, kuin kapea/lyhyt/korkea? Jos jälkimmäisessä jää virtaavuus pieneksi heti lähtöjen jälkeen, niin ilman pitää siirtyä "sivuttain" josta taas saattaa aiheutua viivettä. Mutta jos cooleri onkin paksu, niin ilma voi virrata suoraan sen läpi tekemättä mutkaa. Mutta tästä en sitte tiedä onko sillä mitään väliä. Saattaa olla että joku muu paikka ahistaa ennemmin kuin tuon coolerin muoto. Ainakin suurimmalla osalla näkyy olevan tuollanen mahoton kenno nokalla, mikä ei välttämättä olekkaan kovin paksu.

Btw. Että mitenhän ne valmistajien määrittämät hevosvoimaluokat on laskettu? Kun jos otetaan 2.0l esco, ja 3.0td mersu näin vertailukohteeksi. Niin eihän tuota mersun ilmaa tartte välttämättä jäähdyttää ollenkaan että saadaan vaikka 250hv? Kun taas Escon ilma täytyy olla aika kylmää, ja kaikki seokset optimi arvoilla että saadaan sama irti?

Nimittäin en oo ikinä nähny että olis ilmotettu erikseen coolerin tiedoissa sen sopivuus mihinkin moottorin kokoluokkaan ja varsinkaan dieseliin.
Kapeampi kenno jäähdyttää SUHTEESSA paremmin kuin paksu. Joten leveä ja korkea (ja kapea) parempi. Kennoja on sitten kahta tyyppiä (fin&tube ja bar&plate), joista ensimmäinen parempi hyötysuhteeltaan, mutta virtausvastukseltaan suurempi. Myös paineenkestossa ja painossa eroja.

Ideahan tuossa riittävyydessä on imulämpöjen tiputtaminen lähes ulkoilmaa vastaavaksi. Imulämpöjä tarkkailemalla pääsee jyvälle.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Tarviiko noita moottorin ja laihelaatikon korvakoita kuinka paljon muokata,vaan menneekö suoraan.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kummeli kirjoitti:otetaan 2.0l esco, ja 3.0td mersu näin vertailukohteeksi.
Hyvä vertailla keskenään ku eikö nuo nyt ole aika eri planeetalta :shock:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

naftale_n kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:otetaan 2.0l esco, ja 3.0td mersu näin vertailukohteeksi.
Hyvä vertailla keskenään ku eikö nuo nyt ole aika eri planeetalta :shock:
Sehän se tarkoitus on. 250-heppainen 2-litrainen vaatinee hiukan enemmän välijäähdyttimeltä kuin samantehoinen 3-litrainen nokileka. Vaikka eihän se nyt ihan noinkaan mene, ahtopaine ja ilmamäärä sen välijäähdyttimen koon määrää. Voihan tuo 2.0 Ekkeri oikein rakennettuna hönkiä sen 250hv reilusti alle kilon paineilla, kun taas OM617a vaatii kyllä vähintään pari baria.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mitäs tälle rojektille kuuluu?
Itse tein ja säästin
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mazza kirjoitti:
naftale_n kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:otetaan 2.0l esco, ja 3.0td mersu näin vertailukohteeksi.
Hyvä vertailla keskenään ku eikö nuo nyt ole aika eri planeetalta :shock:
Sehän se tarkoitus on. 250-heppainen 2-litrainen vaatinee hiukan enemmän välijäähdyttimeltä kuin samantehoinen 3-litrainen nokileka. Vaikka eihän se nyt ihan noinkaan mene, ahtopaine ja ilmamäärä sen välijäähdyttimen koon määrää. Voihan tuo 2.0 Ekkeri oikein rakennettuna hönkiä sen 250hv reilusti alle kilon paineilla, kun taas OM617a vaatii kyllä vähintään pari baria.
viimene väite ei pidä paikkansa :twisted:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eikö tuossa kapeassa sitten lopu "virtaavuus" ennemmin ku paksussa? Tavallaan, että sehän joutuu tekemään mutkan se ilma tuossa kapeessa, kun virtaavuus loppuu lähtöjen kohalta? Joutuu menemään kauemmas lähöistä, kun taas paksummassa se ilma voi mennä suoraan? Vai onko tuolla sittenkään niin paljoa edes merkitystä?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Valmistuu...uusia kuvia

Viesti Kirjoittaja on »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

PS: RAPTEC OY, LAITA KAHVAT TULEMAAN!!! :wink:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

on kirjoitti:PS: RAPTEC OY, LAITA KAHVAT TULEMAAN!!! :wink:

Heti kun saan ne etukahvat jotenkin irti ovista. Edelleenkin paikoillaan autossa kun ei avvaimia löytynyt.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mitä on ollu cossu mersuissa verot 2.3 -2.5 viime vuosina ,eli sovelletut verotusarvot ?
Hyvää uuttavuotta foorumilaisille !!!!!!
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Samoin uusia vuosia!

VIDEOO VIDEOO VIDEOO!!! :lol:

Hyvältä näyttää! Minkäs kokonen tuo cooleri nyt on? 450x300x76?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Nätistihän se 606 sinne istahti, ja siistiä työn jälkeä 8)
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

Cooleri 450x400x76 ostettu Tarvikemotista. Rakentelurikasta Uutta Vuotta! :D
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Komee peli tulee. Eipä jää hirveästi tyhjää konehuoneeseen.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3975
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

sunbeam kirjoitti:Mitä on ollu cossu mersuissa verot 2.3 -2.5 viime vuosina ,eli sovelletut verotusarvot ?
Hyvää uuttavuotta foorumilaisille !!!!!!
Vuodelta 2008 löytyi yksi 190E 2.5-16 ja verot yhteensä noin 1550. Katso www.ottoauto.de

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin