Pikkuhiljaa syksyn mittaan sellainen vanha unelma alkanut herätä henkiin ja alkanut tekemään mieli hankkia w126 sec mersu. Mieluusti tietenkin 560:n. Hintahaitarit näyttävät alkavan 6000 e reiluun kymppiin. Onko noissa jotakin erikoista mihinkä pitäisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä. Korinvaihtoprojektejahan on tehty jonnin verran. Myös seuraavan sukupolven sec (w140 ?) menettelee, mutta vain 12-sylinterisenä. Onko näissä 12-mukisissa ollut jotakin ongelmaa kun eivät hinnaltaan kovin kummosia ole ? Muitakin klassikkomalleja, kohtuuhintaisia sellaisia voi ehdottaa. Tuttavapiiristä vielä löytyy ahtamisen ammattilainen joka pursuaa intoa jos tässä vaiheessa kahden ahtimen asentamiseen vaikka autoakaan ei ole hankittu
Mersu mielessä
Mersu mielessä
Tervehdys kaikille !
Pikkuhiljaa syksyn mittaan sellainen vanha unelma alkanut herätä henkiin ja alkanut tekemään mieli hankkia w126 sec mersu. Mieluusti tietenkin 560:n. Hintahaitarit näyttävät alkavan 6000 e reiluun kymppiin. Onko noissa jotakin erikoista mihinkä pitäisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä. Korinvaihtoprojektejahan on tehty jonnin verran. Myös seuraavan sukupolven sec (w140 ?) menettelee, mutta vain 12-sylinterisenä. Onko näissä 12-mukisissa ollut jotakin ongelmaa kun eivät hinnaltaan kovin kummosia ole ? Muitakin klassikkomalleja, kohtuuhintaisia sellaisia voi ehdottaa. Tuttavapiiristä vielä löytyy ahtamisen ammattilainen joka pursuaa intoa jos tässä vaiheessa kahden ahtimen asentamiseen vaikka autoakaan ei ole hankittu
Pikkuhiljaa syksyn mittaan sellainen vanha unelma alkanut herätä henkiin ja alkanut tekemään mieli hankkia w126 sec mersu. Mieluusti tietenkin 560:n. Hintahaitarit näyttävät alkavan 6000 e reiluun kymppiin. Onko noissa jotakin erikoista mihinkä pitäisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä. Korinvaihtoprojektejahan on tehty jonnin verran. Myös seuraavan sukupolven sec (w140 ?) menettelee, mutta vain 12-sylinterisenä. Onko näissä 12-mukisissa ollut jotakin ongelmaa kun eivät hinnaltaan kovin kummosia ole ? Muitakin klassikkomalleja, kohtuuhintaisia sellaisia voi ehdottaa. Tuttavapiiristä vielä löytyy ahtamisen ammattilainen joka pursuaa intoa jos tässä vaiheessa kahden ahtimen asentamiseen vaikka autoakaan ei ole hankittu
Re: Mersu mielessä
JJJ kirjoitti:Tervehdys kaikille !
Pikkuhiljaa syksyn mittaan sellainen vanha unelma alkanut herätä henkiin ja alkanut tekemään mieli hankkia w126 sec mersu. Mieluusti tietenkin 560:n. Hintahaitarit näyttävät alkavan 6000 e reiluun kymppiin. Onko noissa jotakin erikoista mihinkä pitäisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä. Korinvaihtoprojektejahan on tehty jonnin verran. Myös seuraavan sukupolven sec (w140 ?) menettelee, mutta vain 12-sylinterisenä. Onko näissä 12-mukisissa ollut jotakin ongelmaa kun eivät hinnaltaan kovin kummosia ole ? Muitakin klassikkomalleja, kohtuuhintaisia sellaisia voi ehdottaa. Tuttavapiiristä vielä löytyy ahtamisen ammattilainen joka pursuaa intoa jos tässä vaiheessa kahden ahtimen asentamiseen vaikka autoakaan ei ole hankittu
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Mersu mielessä
tempera kirjoitti:JJJ kirjoitti:Tervehdys kaikille !
Pikkuhiljaa syksyn mittaan sellainen vanha unelma alkanut herätä henkiin ja alkanut tekemään mieli hankkia w126 sec mersu. Mieluusti tietenkin 560:n. Hintahaitarit näyttävät alkavan 6000 e reiluun kymppiin. Onko noissa jotakin erikoista mihinkä pitäisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä. Korinvaihtoprojektejahan on tehty jonnin verran. Myös seuraavan sukupolven sec (w140 ?) menettelee, mutta vain 12-sylinterisenä. Onko näissä 12-mukisissa ollut jotakin ongelmaa kun eivät hinnaltaan kovin kummosia ole ? Muitakin klassikkomalleja, kohtuuhintaisia sellaisia voi ehdottaa. Tuttavapiiristä vielä löytyy ahtamisen ammattilainen joka pursuaa intoa jos tässä vaiheessa kahden ahtimen asentamiseen vaikka autoakaan ei ole hankittu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eihän niissä mitää muuta ole kun jatkuva tankkaus. Jos on varaa ajella niin siitä vaan.
Osta ihmeessä, pääsee TAAS nuo kulutuksesta vaahtoavat kirjottelemaan miten kallista se kasilla päästeleminen on
Taitaa yksi syy halpaan hintaan olla juuri tuo kulutus. Moni kauhistelee sitä kulutusta joten ostajia on vähän -> hinnat alhaiset.
Osta pois vaan, kulutushan niissä on samalainen kuin kaikissa muissakin autoissa. Eli, kaiken se syö minkä sille antaa.
Osta pois vaan, kulutushan niissä on samalainen kuin kaikissa muissakin autoissa. Eli, kaiken se syö minkä sille antaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Käyttöauto pienellä kulutuksella kyllä löytyy
Harrastusautossa kulutuksella ei ole mitään merkitystä. Ilmeisesti 126:n kasiin saa varaosia helpommin ja edullisemmin kuin 12-mukiseen. Laatikkohan on 126 mallissa nelipykäläinen ja 140 mallissa 5-vaihteinen ? Nettiautossa yksi juuri konerempattu 126:n hp. vain 6 ke. Laitettu helmasarja (yök) mutta kumma kun ei kaupaksi mennyt kun yli 300 tkm ajetuistakin pyydetään kympin huitteilla. Merteilistä saa ainakin useimpiin tavallisiin mersuihin palikkaa mutta miten kasin ja 12-sylinteristen kanssa ? Mistä yleensäkin varaosia kannattaa kysellä ? Viimosena kysymyksenä pk-seudulla asuville jos tietoa vaan löytyy niin missä sisustan (nahka) uusiminen/korjaus kannattaa tehdä ? Tutullani oli aikoinaan 126 sec (myynnissä tälläkin hetkellä nettiautossa mb-560 rek.nro) ja hän laitatti koko sisustan uusiksi ruotsissa.
T:JJJ
T:JJJ
Nykyisin yli 11 vuoden kokemuksella v8 koneesta ei secin koneelle ole tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa tulppia, öljyjä ja suodattimia.
Nokat ja muut heebelit siinäkin menee vaihtoon joskus, mutta ei vielä.
Enemmän aiheuttaa harmaita hiuksia korin ruostuminen.
Nokat ja muut heebelit siinäkin menee vaihtoon joskus, mutta ei vielä.
Enemmän aiheuttaa harmaita hiuksia korin ruostuminen.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
-09 E250CGI
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
-09 E250CGI
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
No niin. Tänään käyn paria ehdokasta katsomassa. Näyttäs siltä, että w140 malli tulisi kuitenkin kuvioihin. Paria paikallista isomoottorista lähden katsomaan tänään, mutta http://www.auto24.ee/clients/agent_auto ... 76l6&l=est kiinnostaa. Taitaa olla liian hyvä ollakseen totta.
Jos ton auton tiedot pitää kutinsa, niin toi on pakko ostaa pois turhia kuleksimasta. Noilla kilometreilläJJJ kirjoitti:No niin. Tänään käyn paria ehdokasta katsomassa. Näyttäs siltä, että w140 malli tulisi kuitenkin kuvioihin. Paria paikallista isomoottorista lähden katsomaan tänään, mutta http://www.auto24.ee/clients/agent_auto ... 76l6&l=est kiinnostaa. Taitaa olla liian hyvä ollakseen totta.
W210 290TD T
Do dii. Nyt tuli sitten muutama mese tsekattua (600 s, 560 sec (126), 500 sec (140) ) ja pienellä pettymyksellä kotiin. Ilmeisesti minulla harhakäsitys hyväkuntoisesta vanhasta mersusta. Odotukset joko ihan metsässä tai sitten ei vaan ole odotuksiani täyttäviä kuntoisuudeltaan. Kuussatasessa oli keskuslukituksen sekä imuovien keskusyksikkö poistettu, kyljet lommoilla ja muutenkin hieman nuhjuisen oloinen. Ameriikantuonti 560:n myynti-ilmossa valmis "keräilyharvinaisuus" tms. mutta helma + sumuvalot kolhittu. Etumaski vaihdettu johonkin ritiläviritykseen ja ruosteenpoikasta siellä sun täällä. ei kiitos. 500 sec oli parhaimman kuntoinen, mutta ihan ensiksi menisi umpiot vaihtoon. Joku oli siihen sellaisen kromilistahässäkän laittanut lamppujen ympärille ja ne irvisti ihan joka suuntaan. Hintapyyntökin sellaisesta aivan mettässä (16800 e). Auto -94 mallinen ja kilsoja +250 tkm. Etsiminen siis jatkuu. Kohta täytyy laajentaa vaihtoehtoja e-sarjan amg malleihin.
Jotenkin vaan tulee nyt purnattua, mutta ainakin itse olen laitteeni aina pitänyt parhaimpani mukaan mahdollisimman hyvässä kunnossa aikaa ja vahaa säästämättä ja nyt kun katsoo noita vanhoja "luksusautoja" niin tuntuu ettei niiden omistajilla ole ollut minkäänlaista intoa pitää arvokasta autoaan kunnossa. Näistä kolmesta mihin tarkemmin tutustuin niin lieneeköhän yksikään edes menisi katsastuksesta läpi ilman huomautuksia mikä on ainakin minulle tärkeä kriteeri autoa ostettaessa. Kommentteja ?
Jotenkin vaan tulee nyt purnattua, mutta ainakin itse olen laitteeni aina pitänyt parhaimpani mukaan mahdollisimman hyvässä kunnossa aikaa ja vahaa säästämättä ja nyt kun katsoo noita vanhoja "luksusautoja" niin tuntuu ettei niiden omistajilla ole ollut minkäänlaista intoa pitää arvokasta autoaan kunnossa. Näistä kolmesta mihin tarkemmin tutustuin niin lieneeköhän yksikään edes menisi katsastuksesta läpi ilman huomautuksia mikä on ainakin minulle tärkeä kriteeri autoa ostettaessa. Kommentteja ?
Tämä auton hankinta vähän riippuu minkälaista harrastamista autoilu on. Jos haluaa vain ajella, niin tietysti auton tarvitsee olla jo lähtökohdiltaan kunnossa.
Ise en säihkähdä yksittäisiä vikoja, jos aihio on perushyvä. Jotkut lista ja lamput on kuitenkin aika helppo uusia. Jos auto on muuten todella hyvä ja edullinen niin huono maalipintakaan ei ratkaise. Jos auton paklaa ja maalaa niin autosta saa ns. sika hienon vaikka se "vähän" maksaakin.
Harraste aito on siinä kiva ostos että sitä ei ole pakko ostaa heti. Harastamista se on autojen haku ja katteleminenkin. Ja sitten kun nappaa, niin on ainakin yrittänyt t löytää optimi yksilön.
Ise en säihkähdä yksittäisiä vikoja, jos aihio on perushyvä. Jotkut lista ja lamput on kuitenkin aika helppo uusia. Jos auto on muuten todella hyvä ja edullinen niin huono maalipintakaan ei ratkaise. Jos auton paklaa ja maalaa niin autosta saa ns. sika hienon vaikka se "vähän" maksaakin.
Harraste aito on siinä kiva ostos että sitä ei ole pakko ostaa heti. Harastamista se on autojen haku ja katteleminenkin. Ja sitten kun nappaa, niin on ainakin yrittänyt t löytää optimi yksilön.
W210 290TD T
Teet aivan oikein, eli käyt ensin katsomassa mahdollisimman monta tarjokasta. Samalla saat selville, mitä Suomessa saa mlläkin hinnalla.
Useimmiten on itsekin tullut huomattua, että S-mallin - oli sitten sedan tai coupe - osa ei ole kaksinen käytettyjen autojen markkinoilla. Suomiauto kun aikoinaan meni "kierrossa" kolmannelle tai neljännelle omistajalle, eipö sitä huoltokirjaa kehdattu enää noudattaa. Useimmiten hintakin oli sen luokan hinta että klassinen "betoniraudoittajakin" voi löytyä ratin takaa.
Tuontiautoissa taas on tullut monesti vastaan, että ostetaan Saksasta "huippumersu", usein 600-moottoriversio, kun halvalla saa. Sitten kun sen kanssa eletään, totuus paljastuu. Ylläpito ei olekaan edullista, ja ne asiat, jotka Ässästä tekevät Ässän, karsiutuvat pikkuhiljaa pois. Ilmastointi jätetään korjaamatta, lasinnostimet eivät toimi, varoitusvalon polttimo otetaan pois ettei paista silmään, lommoja ei korjata... surullista.
Yleensä sen hyvän näkee jo hinnassakin. Esim. C126:ssa voinee huoletta jättää pois alle 6000-8000 euron autot (Suomessa yleisillä markkinoilla) jos mukavankuntoista haluaa.
Useimmiten on itsekin tullut huomattua, että S-mallin - oli sitten sedan tai coupe - osa ei ole kaksinen käytettyjen autojen markkinoilla. Suomiauto kun aikoinaan meni "kierrossa" kolmannelle tai neljännelle omistajalle, eipö sitä huoltokirjaa kehdattu enää noudattaa. Useimmiten hintakin oli sen luokan hinta että klassinen "betoniraudoittajakin" voi löytyä ratin takaa.
Tuontiautoissa taas on tullut monesti vastaan, että ostetaan Saksasta "huippumersu", usein 600-moottoriversio, kun halvalla saa. Sitten kun sen kanssa eletään, totuus paljastuu. Ylläpito ei olekaan edullista, ja ne asiat, jotka Ässästä tekevät Ässän, karsiutuvat pikkuhiljaa pois. Ilmastointi jätetään korjaamatta, lasinnostimet eivät toimi, varoitusvalon polttimo otetaan pois ettei paista silmään, lommoja ei korjata... surullista.
Yleensä sen hyvän näkee jo hinnassakin. Esim. C126:ssa voinee huoletta jättää pois alle 6000-8000 euron autot (Suomessa yleisillä markkinoilla) jos mukavankuntoista haluaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu, totta mutta kun kuvittelee että laatuautot olisivat vähintään samassa kunnossa kuin naapurin samanikäinen Corolla. No, laajennetaan hakualuetta ja ajattelin ensi viikolla ottaa tuohon virolaiseen liikkeeseen yhteyttä ja kysellä tuon 600:n kunnosta hieman lisää. Eihän se paha matkakaan ole käydä kattomassa, ja jos noutaisi niin jättäs talven ajaksi ilman tullitusta. Jos jollakulla tietoa hyvästä hakemastani laitteesta (amg-malleja saa kanssa tarjota) niin privaviestiä vaan tulemaan. mitään paniikkia ei todelllakaan ole vaan valmistautumista ensi kesään
Niin, ja muutenkin pienyrittäjällä näin lama-aikaan ei ole kovin arvokkaisiin laitteisiin rahaa vaikka ostohaluja löytyisi...
Jos valinta tehtävä C126 ja C140:sen välillä niin ääni täältä ehdottomasti 126:elle. Istuu mun silmään paremmin kuin tuo "möhkö". 12-pyttysestä kuullut vähän semmoista juttua että taktisten osien mennessä rikki voi osien hintakin olla nelinumeroinen, jos on rahamies niin silloinhan tuo ei liene ongelma mutta sanotaanko että mun, nykymittapuun mukaan, köyhillä vuosiansiolla, voisi olla että jäisi auto seisomaan pariksi kuukaudeksi.
. 126:sessa sen sijaan osat ovat mielestäni halpoja. Omaan 380:seen olen jonkin verran kulutusosia vaihtanut, mutta en siitä syystä että olisivat rikki menneet, vaan ennakoinnin takia. Sitten jos moottorin sisuskaluja rupee vaihtamaan niin maksaahan se, mutta niin maksaa moneen muuhunkin autoon. Kulutus ei omassa ole kovin kummoinen, 8-10 satasella jos nätisti ajaa, polkemalla en ole uskaltanut mitata
. Ainoa ongelma omassa on se että pikkuhiljaa kori rupeaa tietyistä paikoista ruostua. Tosin mittarissa kohta 400 tkm. Ikkunoiden kromilistat, helmat, takakontin kromilista ym ym... voisi sanoa että jos autossa on edes jotain kromia niin sieltä kannatta katsoa extra noga...
Sähköhilppeet kannattaa tarkistaa toimiiko: esim kattoluukku, ikkunat, penkinsäädöt, peilit.... Kannattaa käyttää auto vaikka pesussa oston yhteydessä ja katsoa samalla vuotaako mistään kohtaa vettä sisään. Esim taka- ja etuikkunan yhtymäkohta on kriittinen samoin katon reunat. Kannattaa tunnustella myös tuntuuko että jalkatiloissa, etenkin takana, olisi kosteutta. Omassa nimittäin tulee vettä sisään apukuskin penkin takaa, mistä pitänee ottaa selvää mistä tuota tulee.
Täsä nyt jotain tietoa, toivottavasti auttaa
Sähköhilppeet kannattaa tarkistaa toimiiko: esim kattoluukku, ikkunat, penkinsäädöt, peilit.... Kannattaa käyttää auto vaikka pesussa oston yhteydessä ja katsoa samalla vuotaako mistään kohtaa vettä sisään. Esim taka- ja etuikkunan yhtymäkohta on kriittinen samoin katon reunat. Kannattaa tunnustella myös tuntuuko että jalkatiloissa, etenkin takana, olisi kosteutta. Omassa nimittäin tulee vettä sisään apukuskin penkin takaa, mistä pitänee ottaa selvää mistä tuota tulee.
Täsä nyt jotain tietoa, toivottavasti auttaa
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen





