Jos valinta tehtävä C126 ja C140:sen välillä niin ääni täältä ehdottomasti 126:elle. Istuu mun silmään paremmin kuin tuo "möhkö". 12-pyttysestä kuullut vähän semmoista juttua että taktisten osien mennessä rikki voi osien hintakin olla nelinumeroinen, jos on rahamies niin silloinhan tuo ei liene ongelma mutta sanotaanko että mun, nykymittapuun mukaan, köyhillä vuosiansiolla, voisi olla että jäisi auto seisomaan pariksi kuukaudeksi.

. 126:sessa sen sijaan osat ovat mielestäni halpoja. Omaan 380:seen olen jonkin verran kulutusosia vaihtanut, mutta en siitä syystä että olisivat rikki menneet, vaan ennakoinnin takia. Sitten jos moottorin sisuskaluja rupee vaihtamaan niin maksaahan se, mutta niin maksaa moneen muuhunkin autoon. Kulutus ei omassa ole kovin kummoinen, 8-10 satasella jos nätisti ajaa, polkemalla en ole uskaltanut mitata

. Ainoa ongelma omassa on se että pikkuhiljaa kori rupeaa tietyistä paikoista ruostua. Tosin mittarissa kohta 400 tkm. Ikkunoiden kromilistat, helmat, takakontin kromilista ym ym... voisi sanoa että jos autossa on edes jotain kromia niin sieltä kannatta katsoa extra noga...
Sähköhilppeet kannattaa tarkistaa toimiiko: esim kattoluukku, ikkunat, penkinsäädöt, peilit.... Kannattaa käyttää auto vaikka pesussa oston yhteydessä ja katsoa samalla vuotaako mistään kohtaa vettä sisään. Esim taka- ja etuikkunan yhtymäkohta on kriittinen samoin katon reunat. Kannattaa tunnustella myös tuntuuko että jalkatiloissa, etenkin takana, olisi kosteutta. Omassa nimittäin tulee vettä sisään apukuskin penkin takaa, mistä pitänee ottaa selvää mistä tuota tulee.
Täsä nyt jotain tietoa, toivottavasti auttaa