w201, 250D ja syöttöruuvilla pitäis käydä... ?
Älä nyt viitsi...
Sullhan oli samat sama vanne/rengaspaketti siellä myynnissä kuin täälläkin vähän aikaa sitten.Panin silloin nettilinkin sivuillesi ja viidessä minuutissa kurrat hävisivät sivuiltasi ja täällä "MYYTY SAA POISTAA".
Soitin siiihen viime viikolla olleeseen romuroopen numeroon,romuroopenahan sinä aikaisemmin täällä kirjoittelit.

Sullhan oli samat sama vanne/rengaspaketti siellä myynnissä kuin täälläkin vähän aikaa sitten.Panin silloin nettilinkin sivuillesi ja viidessä minuutissa kurrat hävisivät sivuiltasi ja täällä "MYYTY SAA POISTAA".
Soitin siiihen viime viikolla olleeseen romuroopen numeroon,romuroopenahan sinä aikaisemmin täällä kirjoittelit.
Joo,eipä romuroopen tarvitsekaan enää kertoa siitä bussista.
AKEn rekkarihaku ei näköjään toimi,jouduin käyttämään tätä palvelua:
http://www.16400.fi/palvelut/auto.php
Ei näytä katsastus olevankaan voimassa ja poistettu välaikaisesti rekisteristä,vuodelta 1988,eli aika vanha.
Ja kaikkea muuta selvisi...
AKEn rekkarihaku ei näköjään toimi,jouduin käyttämään tätä palvelua:
http://www.16400.fi/palvelut/auto.php
Ei näytä katsastus olevankaan voimassa ja poistettu välaikaisesti rekisteristä,vuodelta 1988,eli aika vanha.
Ja kaikkea muuta selvisi...

- marangontrio
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 12.11.2009 17:21
- Paikkakunta: Teuva
En kyllä vieläkään tiedä mistä asiassa on kysymys.vilhu kirjoitti:Niin,tästä kyse:
[ [url=http://img145.imageshack.us/img145/397/romuroopenbussi.th.jpg] ][/URL]
Vaikea vastata kun ei ole mitään tietoa mainitusta asiasta.
rumilus kirjoitti:Kyllä ne huiput pysyy kutakuinkin samana, oli pumppua manipuloitu tai ei.h.hartikainen kirjoitti:rumilus kirjoitti:Rahat menee kuitenkin kuin kankkulan kaivoon.marangontrio kirjoitti:tämä pasi on ilmeisesti sama kuin PP-Diesel?? Onkohan kovinki lompsaa laihduttavaa viedä sinne? ja tästä pumpun säätelystä on vissiin melkein yhtämontaa mielipidettä ku kirjottajaa... Toki hyvähän se on ku etsinkin vaihtoehtoja ja ohjeita![]()
Itse en moiseen laittaisi rahaa euroakaan....siitä hyvästä, jos auto kiihtyy hiukan paremmin ja tietyissä nopeuksissa polttoaineen kulutus laskee...mutta huippunopeus pysyy samana.
eipä taida huiput samana pysyä jos vetäviä nostaa riittävästi..
entinen 200d jakso mennä ruuvauksen jälkeen 171km/h navin mukaan ja eikö tehdas lupaa 160 eli viritys onnistunut..![]()
kyllä "ruuvatussa" ja vakiossa on huomattava ero kulkupuolessa..
Se täytyy muistaa, että voima/vääntö/nopeus/ilmanvastus käyttäyttyy nopeuden neliössä...ja tästä tekniikkaa opiskelleet pystyy laskemaan, että saavutettu tehonlisäys ei vaikuta loppunopeuteen mitenkään.![]()
Tässä tarkastelussa ei ole edes huomioitu vierintäkitkaa, joka myös muuttuu nopeuden funktiona.
Näin se vaan pojat on....ei mitään vaikutusta.
Sää et rumilus voi olla tosissas noitten löpinöittes kans
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Ehkäpä se on geneettistä.rumilus kirjoitti:En kyllä vieläkään tiedä mistä asiassa on kysymys.vilhu kirjoitti:Niin,tästä kyse:
[ [url=http://img145.imageshack.us/img145/397/romuroopenbussi.th.jpg] ][/URL]
Näköjään viiime käynnistä on mopopoika joutunut raskaan kaluston kauppiaaksi!

Vaan eihän siinä mitään,kerro taas "Sirpalle" terkkuja.
Erhakontiellä itkivät Ilosta.
vaikuttais, että jollakin on nyrjähtänyt pääkopassa? taikka sitten on vaan jo niin vanhuuden höperö, ettei ymmärrä nykypäivän hömpötyksiä.
jos autoon tulee 20% lisää tehoa ja auto kiihtyy25% nopeempaa 0-100 km/h, kun alkuperäsenä, niin miks ei sen huippunopeus kasvais?
se on totta, että huippunopeus ei kasva sitä 20%, mitä teho kasvaa, mutta kasvaa se huippunopeuskin kuitenkin n.5-7%. on sekin jo jotakin.
ja se mitä niihin solmukiertymävääntymälujuusrasite juttuihin tulee, niin ne on niin mitättömiä juttuja tollasessa mersun vapari diiselissä, ettei ole paljon menoa haitannu. taikka jos jollakin on kokemusta, että on lohko haljennu, kiertokanget menny solmuun, taikka palanu mäntään reikä tälläsestä pumppuvirityksestä johtuen om601, 602, 603, 604, 605, taikka 606 vaparimoottorista, niin ilmotelkaahan. kiinnostais muakin.
jos autoon tulee 20% lisää tehoa ja auto kiihtyy25% nopeempaa 0-100 km/h, kun alkuperäsenä, niin miks ei sen huippunopeus kasvais?
se on totta, että huippunopeus ei kasva sitä 20%, mitä teho kasvaa, mutta kasvaa se huippunopeuskin kuitenkin n.5-7%. on sekin jo jotakin.
ja se mitä niihin solmukiertymävääntymälujuusrasite juttuihin tulee, niin ne on niin mitättömiä juttuja tollasessa mersun vapari diiselissä, ettei ole paljon menoa haitannu. taikka jos jollakin on kokemusta, että on lohko haljennu, kiertokanget menny solmuun, taikka palanu mäntään reikä tälläsestä pumppuvirityksestä johtuen om601, 602, 603, 604, 605, taikka 606 vaparimoottorista, niin ilmotelkaahan. kiinnostais muakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Nyt kun se tilanne on tommoinen, että vaparissa ei pumppua kannata ruuvata, niin kerroppa rumilus mulle, miksi aikojen alussa Mercedes-Benz maksoi 10 tkm ajetun OM603 pumpun rukkaamisen Mynä-Dieselissärumilus kirjoitti:Käytännössä aivan turhia toimenpiteitä ruuvailla ruiskutuspumppua vaparista.
Voi kun tulee muistot mieleen tälläisestä samanlaisesta väitöksestä, mutta silloin oli väittelijänä nimimerkki "Romuroope" ja melkeinpä samoilla sanoilla pisti selvää asiaa vastaan. Mietippäs taas Romuroope kerran uudelleen ja tälläkertaa vastaa mun kysymykseen, viimeksi kummallisesti vaikenitrumilus kirjoitti:Kyllä ne huiput pysyy kutakuinkin samana, oli pumppua manipuloitu tai ei.
Se täytyy muistaa, että voima/vääntö/nopeus/ilmanvastus käyttäyttyy nopeuden neliössä...ja tästä tekniikkaa opiskelleet pystyy laskemaan, että saavutettu tehonlisäys ei vaikuta loppunopeuteen mitenkään.![]()
Tässä tarkastelussa ei ole edes huomioitu vierintäkitkaa, joka myös muuttuu nopeuden funktiona.
Näin se vaan pojat on....ei mitään vaikutusta.

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ja bussi on kuin onkin hävinnyt nettisivulta,josta rumilus ei tiennyt ja käsittänyt mitään.Samu ei kuitenkaan ole vielä saanut lopputiliä raskaan kaluston myyntiosastolta.vilhu kirjoitti:Niin,tästä kyse:
[ [url=http://img145.imageshack.us/img145/397/romuroopenbussi.th.jpg] ][/URL]

Mutta kuvia löytyy:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=748645
Mutta kuten sanoin,mopopoikien kannattaisi pysyä omalla alallaan,kuten tämäkin pakoputkikauppias tekee:

http://www.motot.net/talli/osat/id2440/
Kiitokset ylläpidolle pitkämielisyydetä.Oli hauskaa vierailla palstallanne!
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE MERSUFOORUMIN LUKIJOILLE!!!
Ja rumilukselle Jouluaiheinen erikoistoivotus:Iloista TAPANINpäivää!

Erhakontiellä itkivät Ilosta.
saapa nähä millo menee ite kukanenki liian pitkälle ja joku vetää käräjille
no ei kuulu mulle, ikävä vaan pilata taas asiallinen topikki.
kyllä se ruuvaaminen kannattaa mutta maltillisesti tietyn raja yli kun ruuvaa niin ei lisäänny kun polttoaineen kulutus

no ei kuulu mulle, ikävä vaan pilata taas asiallinen topikki.
kyllä se ruuvaaminen kannattaa mutta maltillisesti tietyn raja yli kun ruuvaa niin ei lisäänny kun polttoaineen kulutus

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Ensimmäiseen kysymykseesi vastaan sen minkä lähtötiedoilla voin.Antti V kirjoitti:Nyt kun se tilanne on tommoinen, että vaparissa ei pumppua kannata ruuvata, niin kerroppa rumilus mulle, miksi aikojen alussa Mercedes-Benz maksoi 10 tkm ajetun OM603 pumpun rukkaamisen Mynä-Dieselissärumilus kirjoitti:Käytännössä aivan turhia toimenpiteitä ruuvailla ruiskutuspumppua vaparista.
Voi kun tulee muistot mieleen tälläisestä samanlaisesta väitöksestä, mutta silloin oli väittelijänä nimimerkki "Romuroope" ja melkeinpä samoilla sanoilla pisti selvää asiaa vastaan. Mietippäs taas Romuroope kerran uudelleen ja tälläkertaa vastaa mun kysymykseen, viimeksi kummallisesti vaikenitrumilus kirjoitti:Kyllä ne huiput pysyy kutakuinkin samana, oli pumppua manipuloitu tai ei.
Se täytyy muistaa, että voima/vääntö/nopeus/ilmanvastus käyttäyttyy nopeuden neliössä...ja tästä tekniikkaa opiskelleet pystyy laskemaan, että saavutettu tehonlisäys ei vaikuta loppunopeuteen mitenkään.![]()
Tässä tarkastelussa ei ole edes huomioitu vierintäkitkaa, joka myös muuttuu nopeuden funktiona.
Näin se vaan pojat on....ei mitään vaikutusta.
En tunne tapausta, miksi Mercedes-Benz on vienyt auton Mynädieseliin pumpun rukkausta varten. Asiaa pitäisi tiedustella Arolalta, joka muistaisi asian paremmin.
Toiseen kysymykseen joudun vastaamaan, että en tunne ketään romuroopea eikä sellainen kuulu tuttavapiiriini.
Pumppujen ruuvaaminen on aivan turhanpäiväinen toimenpide vaparimoottoreissa. Lukisit topiciketjun kertomistani tosiasioista, niin saat selvyyden, miksi manipulointi ei kannata.
Vaikea keksiä, mitä haittaa ammattimiehen tekemästä pumpun säädöstä on? Itse tuon ruuvaa äkkinäinen sekaisin tyhjäkäynnin osalta, mutta voimaa tulee lisää.
Ties monen kerran voin omiin kokemuksiini nojaten todeta, että vakiopumpun käyttö vaikkapa PP:llä on parasta, mitä 20 vuotta vanhalle dieselmersulle voi tehdä housut jalassa
Avohoitoon taitaa päästä liian kepoisin perustein.
Ties monen kerran voin omiin kokemuksiini nojaten todeta, että vakiopumpun käyttö vaikkapa PP:llä on parasta, mitä 20 vuotta vanhalle dieselmersulle voi tehdä housut jalassa


Avohoitoon taitaa päästä liian kepoisin perustein.
Ammattimihet ruuvailevat pumppuja kusetusmielessä ja ottavat rahat pois hyväuskoisilta.JP74 kirjoitti:Vaikea keksiä, mitä haittaa ammattimiehen tekemästä pumpun säädöstä on? Itse tuon ruuvaa äkkinäinen sekaisin tyhjäkäynnin osalta, mutta voimaa tulee lisää.
Ties monen kerran voin omiin kokemuksiini nojaten todeta, että vakiopumpun käyttö vaikkapa PP:llä on parasta, mitä 20 vuotta vanhalle dieselmersulle voi tehdä housut jalassa![]()
![]()
Avohoitoon taitaa päästä liian kepoisin perustein.
Todellista hyötyä ei ole pumpun ruuvaamisella vapari moottorissa. Moottorin mekaaniset rakenteet ja oheislaitteet estävät todellisen hyödyn.
Jos ja kun pumppua ruuvataan, täytyisi optimoida koko moottorikonstruktio siinä samassa.
Kyllä luulen, että avohoitoa tarvitsisivat ne tyhjänpuhujat, jotka eivät tiedä asioista mitään.
Terve terve, minulla ei ole rengassarjoja enkä tiedä mistään puhumastasi romuroopesta.Mikko K kirjoitti:Hei rumilus , minkä takia romuroope kauppasi omistamasia rengas sarjoja vielä viime lauantaina realisoinnin sivuilla?
Edelleen S mersusi on samoilla sivuilla nyt Kustaan myymänä? Ei tietoa?
dementia?
Minulla ei myöskään ole S mersua, enkä tunne ketään kustaata.
Minulla ei ole autoa, eikä minulla ole dementiaa.
Miten tämä liittyi pumpun ruuvaamiseen ?
Tuota pumpun säätämistä voi verrata vaikkapa kevyeen punttitreeniin.
Normaali lihaskuntoinen heppu saa kaikissa liikkeissä nostettua maksimivoimaansa muutamassa viikossa 10:llä prosentilla hyvin helposti. Esimerkiksi penkissä menee ensin 80 kiloa ja kahden viikon päästä 88 kiloa. Vakio 250 antaa 90 hevosvoimaa ja pikku säädöllä sen 99.
Kovan luokan voimanostajan asteikolla tuo ei ole yhtään mitään. Pitää olla se 250 heppaa 250d:ssä, jotta olisi "merkitystä".
Mutta tavallinen pullianen saa hyvän fiiliksen ja jaksaa vähän paremmin työnnellä lumikolaa paksussa hangessa
Ohituksissa kiihtyy vähän paremmin pikkuisen säädetty dieselmersu vakioon verrattuna.
Kuitenkaan tuo aloitteleva voimaharjoittelija ei tiedä hölkäsen pöläystä elimistön toiminnasta ja miksi voimat lisääntyvät tai lihakset kasvavat? Myöskin harjoitusmenetelmät ovat hakusassa. Kova bodari ainakin luulee tietävänsä aminohapoista ja erilaisista proteiineista kaiken, harjoittelutavoista puhumattakaan.
Mitä enemmän voimaa hankitaan, sitä tärkeämpää on osata lämmitellä ja venytellä paikkoja ennen kunnon repäisyä. Kaikki tämä sopii myös autoihin
Taidan lähteä saunaan välillä.
Normaali lihaskuntoinen heppu saa kaikissa liikkeissä nostettua maksimivoimaansa muutamassa viikossa 10:llä prosentilla hyvin helposti. Esimerkiksi penkissä menee ensin 80 kiloa ja kahden viikon päästä 88 kiloa. Vakio 250 antaa 90 hevosvoimaa ja pikku säädöllä sen 99.
Kovan luokan voimanostajan asteikolla tuo ei ole yhtään mitään. Pitää olla se 250 heppaa 250d:ssä, jotta olisi "merkitystä".
Mutta tavallinen pullianen saa hyvän fiiliksen ja jaksaa vähän paremmin työnnellä lumikolaa paksussa hangessa

Kuitenkaan tuo aloitteleva voimaharjoittelija ei tiedä hölkäsen pöläystä elimistön toiminnasta ja miksi voimat lisääntyvät tai lihakset kasvavat? Myöskin harjoitusmenetelmät ovat hakusassa. Kova bodari ainakin luulee tietävänsä aminohapoista ja erilaisista proteiineista kaiken, harjoittelutavoista puhumattakaan.
Mitä enemmän voimaa hankitaan, sitä tärkeämpää on osata lämmitellä ja venytellä paikkoja ennen kunnon repäisyä. Kaikki tämä sopii myös autoihin

Taidan lähteä saunaan välillä.
Olihan mielenkiintoinen vertaus auton moottorin ja ihmisen fysiologiasta.JP74 kirjoitti:Tuota pumpun säätämistä voi verrata vaikkapa kevyeen punttitreeniin.
Normaali lihaskuntoinen heppu saa kaikissa liikkeissä nostettua maksimivoimaansa muutamassa viikossa 10:llä prosentilla hyvin helposti. Esimerkiksi penkissä menee ensin 80 kiloa ja kahden viikon päästä 88 kiloa. Vakio 250 antaa 90 hevosvoimaa ja pikku säädöllä sen 99.
Kovan luokan voimanostajan asteikolla tuo ei ole yhtään mitään. Pitää olla se 250 heppaa 250d:ssä, jotta olisi "merkitystä".
Mutta tavallinen pullianen saa hyvän fiiliksen ja jaksaa vähän paremmin työnnellä lumikolaa paksussa hangessaOhituksissa kiihtyy vähän paremmin pikkuisen säädetty dieselmersu vakioon verrattuna.
Kuitenkaan tuo aloitteleva voimaharjoittelija ei tiedä hölkäsen pöläystä elimistön toiminnasta ja miksi voimat lisääntyvät tai lihakset kasvavat? Myöskin harjoitusmenetelmät ovat hakusassa. Kova bodari ainakin luulee tietävänsä aminohapoista ja erilaisista proteiineista kaiken, harjoittelutavoista puhumattakaan.
Mitä enemmän voimaa hankitaan, sitä tärkeämpää on osata lämmitellä ja venytellä paikkoja ennen kunnon repäisyä. Kaikki tämä sopii myös autoihin![]()
Taidan lähteä saunaan välillä.
Niillä ei nyt ole paljonkaan yhtäläisyyttä, kone on kone ja ihminen on ihminen. Ihminen nielee happea ja piereskelee typpeä.
Moottoriin syötetään polttonestettä ja se muuttuu palotilassa liike-erergiaksi.
Moottorissa on muitakin rajoitteita, jotka estävät liiallisen täytöksen.
Tiineenä moottoristakin tulee ähky.
entäs jos parantaa ilman saantia ja pakokaasujen poistumista?siis vaparissa.ymmärrän toki sen että liika on liikaa vapariin ja siinä olet oikeassa että "tukehduttamisesta" ei ole hyötyä vaan haittaa, MUTTA syöttöpumpun voi säätää sopivaksi eikä liian isolle.
sitä taas en ymmärrä mitä tarkoitat sillä että pumpun ruuvaamisesta ei ole hyötyä, sen jos perustelisit ihan suomenkielellä tämmöselle normaali rasvakouralle eikä jotenki ihan oudosti vedoten johonki ihime vunktioihin
sitä taas en ymmärrä mitä tarkoitat sillä että pumpun ruuvaamisesta ei ole hyötyä, sen jos perustelisit ihan suomenkielellä tämmöselle normaali rasvakouralle eikä jotenki ihan oudosti vedoten johonki ihime vunktioihin
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- marangontrio
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 12.11.2009 17:21
- Paikkakunta: Teuva
tähän pumpun ruuvamiseen kun kysyy mielipiteen niin miten se hyppää johonkin linja-autoon ja rengassarjaan jota joku joskus on jossain myynyt??
ja tuosta pumpun ruuvaamisesta ajattelin että olisi ollut yhteneviä mielipiteitä mutta eipä siitä näköjään saa kuin loputtoman keskustelun... itse ajattelin tässä nyt kyllä ihan piruuttani perkules kokeilla että vaikuttaako se sitten loppuviimein yhtään mitään niinkuin täällä jotkut sanovat, ja jotku sanoo jotain aivan muuta... Tässähän menee pieni ihmismieli ihan lukkoon kun sotketaan vielä nuo bussit yms. soppaan 


- marangontrio
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 12.11.2009 17:21
- Paikkakunta: Teuva
Yhtyisin tähän...tdt leka kirjoitti:entäs jos parantaa ilman saantia ja pakokaasujen poistumista?siis vaparissa.ymmärrän toki sen että liika on liikaa vapariin ja siinä olet oikeassa että "tukehduttamisesta" ei ole hyötyä vaan haittaa, MUTTA syöttöpumpun voi säätää sopivaksi eikä liian isolle.
sitä taas en ymmärrä mitä tarkoitat sillä että pumpun ruuvaamisesta ei ole hyötyä, sen jos perustelisit ihan suomenkielellä tämmöselle normaali rasvakouralle eikä jotenki ihan oudosti vedoten johonki ihime vunktioihin
Enhän sitä kielläkään, etteikö pumpun hienosäädöllä saada jotakin aikaseksi, mutta mitään todellista hyötyä pumpun ruuvaamisesta vakiomoottoriin ei ole. Moottorille pitäisi samassa yhteydessä tehdä muutakin, kuin vain lisätä ruiskutusta...kierroksia ja muuttaa ruiskutusennakkoa.tdt leka kirjoitti:entäs jos parantaa ilman saantia ja pakokaasujen poistumista?siis vaparissa.ymmärrän toki sen että liika on liikaa vapariin ja siinä olet oikeassa että "tukehduttamisesta" ei ole hyötyä vaan haittaa, MUTTA syöttöpumpun voi säätää sopivaksi eikä liian isolle.
sitä taas en ymmärrä mitä tarkoitat sillä että pumpun ruuvaamisesta ei ole hyötyä, sen jos perustelisit ihan suomenkielellä tämmöselle normaali rasvakouralle eikä jotenki ihan oudosti vedoten johonki ihime vunktioihin
Ne pienet hyödyt syövät itsensä takaisin, kun ajetaan erilaisilla osakuormilla. Siitä en maksaisi turhasta, että nokileka kiihtyy vähän rivakammin. Loppupelissä vakiomoottori vakio ruiskutuksilla on parempi kuin manipuloitu...pitkässä juoksussa.
Se että jos parantaa täytöstä, huuhteluväliä ja läpihengittävyyttä manipuloimalla kanavistoja, sitten pitäisi muuttaa nokka-akselin astekulmiakin ja venttiilien nostoja. Mutta ne toimenpiteet onkin jo sitten virittelyä.
Tässä yhteydessä ei ole tarpeen paneutua syvällisemmin polttomoottoreiden toimintaan, koska se vaatisi joitakin perustietoja ja paneutumista tärkeisiin asiakysymyksiin.
Luulisin, jos keskutelijoiden joukossa olisi opistotason moottoritekniikkaan perehtyneitä henkilöitä...joilla on riittävät alkutiedot asiasta...voitaisiin pohdiskella kaikkien näkyvillä moottoritekniikkaa perinpohjaisesti.
kuinkas monesti opistotason teknikot virittelee itse onnistuneesti moottoreita?paperille vain suunnitellaan ja teetetään jollakin sitte, en tietenkään voi yleistää kaikkiin mutta meilläpäin on ainakin näin.
tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyöty
ois oikistaan mielenkiintonen kokeilla minkälaisen vaparista saa jos semmosen virittelis aivan kunnolla eikä pelkällä ruuvaamisella
tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyöty

ois oikistaan mielenkiintonen kokeilla minkälaisen vaparista saa jos semmosen virittelis aivan kunnolla eikä pelkällä ruuvaamisella
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyötytdt leka kirjoitti:kuinkas monesti opistotason teknikot virittelee itse onnistuneesti moottoreita?paperille vain suunnitellaan ja teetetään jollakin sitte, en tietenkään voi yleistää kaikkiin mutta meilläpäin on ainakin näin.
tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyöty![]()
ois oikistaan mielenkiintonen kokeilla minkälaisen vaparista saa jos semmosen virittelis aivan kunnolla eikä pelkällä ruuvaamisella

Mutta samaan hengenvetoon sanoin sen hyödyn syövän itsensä takaisin, erilaisilla osakuormilla.
Ei vaparista ole mahdollisuus saada mitään merkittävää tykkiä alkuperäistä perusmoottoria roplaamalla...ei ainakaan dieselistä. Bensavehkeet ovat luku ihan toinen, niistä voidaan ottaa sen minkä männännopeus sallivat. Dieseleissä tulee männännopeudet paljon aikaisemmin vastaan, joten dieseleissä ei voi ottaa sellaisia kierroslukuja kuin bensavehkeissä. Polttoaineen syttymisviivekin on merkittävä este ja puristuksesta syttyvä polttoaine.
Ahdetut dieselit ovat taas luku toinen, palotilaan voidaan suhteellisen rajattomasti lykätä vaikka 10-barin ylipaine , eli täytöstä saadaan melkoisesti lisättyä , samoinkun ruiskutuspaineita voidaan nykytekniikalla pyyhkäistä noin 5000 barin paineilla sylinteriryhmään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Mikä vi...n keskikokoinen pulju...ja mikä vi....n johtajakoulutus...ja minkä vi....n kaavan nyt pitäisi sulle kertoa...vai lähdetäänkö suhteellisuusteorian E=mc2Kettunen111 kirjoitti:no siis tämähän on selvästi keskikokoista yritystä suurempi firma tämä Rumiluksen pulju.. ja vieläpä johtajakoulutusta takana, ELI kerro millä vit#un kaavalla saat laskettua tuon kyseisen väittämäsi toteen .?
EDIT: jaa taas joku kerkes ensin..
rumilus kirjoitti:tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyötytdt leka kirjoitti:kuinkas monesti opistotason teknikot virittelee itse onnistuneesti moottoreita?paperille vain suunnitellaan ja teetetään jollakin sitte, en tietenkään voi yleistää kaikkiin mutta meilläpäin on ainakin näin.
tulihan se lopen rumilukseltakin että ruuvaamisesta on hienoinen hyöty![]()
ois oikistaan mielenkiintonen kokeilla minkälaisen vaparista saa jos semmosen virittelis aivan kunnolla eikä pelkällä ruuvaamisella![]()
Mutta samaan hengenvetoon sanoin sen hyödyn syövän itsensä takaisin, erilaisilla osakuormilla.
Ei vaparista ole mahdollisuus saada mitään merkittävää tykkiä alkuperäistä perusmoottoria roplaamalla...ei ainakaan dieselistä. Bensavehkeet ovat luku ihan toinen, niistä voidaan ottaa sen minkä männännopeus sallivat. Dieseleissä tulee männännopeudet paljon aikaisemmin vastaan, joten dieseleissä ei voi ottaa sellaisia kierroslukuja kuin bensavehkeissä. Polttoaineen syttymisviivekin on merkittävä este ja puristuksesta syttyvä polttoaine.
Ahdetut dieselit ovat taas luku toinen, palotilaan voidaan suhteellisen rajattomasti lykätä vaikka 10-barin ylipaine , eli täytöstä saadaan melkoisesti lisättyä , samoinkun ruiskutuspaineita voidaan nykytekniikalla pyyhkäistä noin 5000 barin paineilla sylinteriryhmään.
Tiedetään nuo.
heitin vaan ajatuksen et ois mukava kokeilla mutta olet oikeassa tehon kasvu on luultavasti lopen kuitenkin niin olematon että ei kannata alkaa tuhlaan aikaa ja rahaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita