Öljyä jäähdytinnesteessä?
Öljyä jäähdytinnesteessä?
Tarkistin tuossa jäähdytinnesteitä mersusta (w201 2.0 -90) ja neste muistutti lähinnä punertavanruskeaa mönjää. Eli todennäköisesti siellä on öljyä seassa? Tarviiko öljyä olla paljon, että muuttuu mönjäksi? Nesteitä ei ole aikoihin katsottu, eli voi olla että on ollut jo jonkin aikaa.
Mitään oireita kansipahvin menemisestä ei ole ollut, eli lämmöt ei nouse, ei puske savua ja öljyt on aivan kirkkaat.
Mikähän tässä voisi olla todennäköisin vika? Kansipahvi? Kansi halki?
Autolla on mittarin mukaan ajettu 255tkm, ei ole tietoa onko kannentiivistettä koskaan vaihdettu.
Kaipa tuolla uskaltaa ajella niin pitkään kuin lämmöt pysyy hyvänä ja öljyn seassa ei ole nestettä..?
Mitään oireita kansipahvin menemisestä ei ole ollut, eli lämmöt ei nouse, ei puske savua ja öljyt on aivan kirkkaat.
Mikähän tässä voisi olla todennäköisin vika? Kansipahvi? Kansi halki?
Autolla on mittarin mukaan ajettu 255tkm, ei ole tietoa onko kannentiivistettä koskaan vaihdettu.
Kaipa tuolla uskaltaa ajella niin pitkään kuin lämmöt pysyy hyvänä ja öljyn seassa ei ole nestettä..?
Tulipa mieleen että oiskohan tässä nyt käynyt niin että ois ollu alunperin punainen jäähdytinneste ja siihen ois lisätty muuta väriä.. Itse en ole vielä lisäillyt mitään kun ei ole auto ollut itsellä pitkään, joten edellinen omistaja näin olisi voinut tehdä.
Onko kellään kokemusta millaseksi neste menee kun punaista sekoitetaan muuhun? Meneekö punertavaksi mönjäksi?
Onko kellään kokemusta millaseksi neste menee kun punaista sekoitetaan muuhun? Meneekö punertavaksi mönjäksi?
Mulla oli -91 190E elikkäs sama. Tosin mulla oli ihan rehellisen mustaa siellä järjestelmässä, ja kansipahvi oli menny. Se vaan työnsi öljyä jäähdytykseen, mutta ei öljyyn.
Se ei sinänsä ole vaarallista, taisin ajaa sillä vielä monta tuhatta ennen tiivisteen vaihtoa, kunhan tarkkaili ettei mene öljyn sekaan mene nestettä. Ainoa vaan ettei sitä öljymönjää meinannut saada millään pois, 2 kertaa puhdistin crc:n(?) siihen tarkoittamalla aineella ja silti jäi joihinkin paikkoihin jäämiä.
Se ei sinänsä ole vaarallista, taisin ajaa sillä vielä monta tuhatta ennen tiivisteen vaihtoa, kunhan tarkkaili ettei mene öljyn sekaan mene nestettä. Ainoa vaan ettei sitä öljymönjää meinannut saada millään pois, 2 kertaa puhdistin crc:n(?) siihen tarkoittamalla aineella ja silti jäi joihinkin paikkoihin jäämiä.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Olisin mika t:n kanssa samoilla linjoilla että vaihtaa nesteet. Senverran halpa kokeilu kuitenkin ja seurata sitten muuttuuko tilanne joksikin. Eikös se ollut just toi punainen johon ei saa sekoittaa muita, siniset ja vihreät ym. käyvät keskenään. Aina pelkää pahinta, mutta joskus voi päästä säikähdykselläkinMika.T kirjoitti:Kannattaa vaihtaa nesteet.
Punaista ja jotain muuta sekoittaessa ne sakkaantuu.

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
No pelkäsin pahinta ja pahinhan se oli, kun otti nestettä vähän ulos ja tarkasteli lasin läpi, niin öljyähän siellä on ja paljon!
Onkohan todennäköisesti pelkkä kannentiiviste mennyt vai oisko sitten ihan kansi halki. Mitään kannentiivisteen palamis oireita kun ei ole muuta kun että öljyä nesteessä..
Onkohan todennäköisesti pelkkä kannentiiviste mennyt vai oisko sitten ihan kansi halki. Mitään kannentiivisteen palamis oireita kun ei ole muuta kun että öljyä nesteessä..

Eli voiko olettaa niin, että jos muita oireita ei ole kuin että jäähdytinnesteessä on öljyä ja nestettä myös katoaa erittäin vähän, niin kansi ei olisi halki? Onko kannen halkeaminen todettava ponnistamalla vai halkeaako niin että voi visuaalisesti todeta? Mikä on se heikko kohta? Samoin koneen lämmöt ei nouse oikeastaan ollenkaan, ei edes normaaliin käyntilämpötilaan. Mistäköhän tämä johtuu?
W124 - 200D aut.