Öljyä jäähdytinnesteessä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Öljyä jäähdytinnesteessä?

Viesti Kirjoittaja pe »

Tarkistin tuossa jäähdytinnesteitä mersusta (w201 2.0 -90) ja neste muistutti lähinnä punertavanruskeaa mönjää. Eli todennäköisesti siellä on öljyä seassa? Tarviiko öljyä olla paljon, että muuttuu mönjäksi? Nesteitä ei ole aikoihin katsottu, eli voi olla että on ollut jo jonkin aikaa.
Mitään oireita kansipahvin menemisestä ei ole ollut, eli lämmöt ei nouse, ei puske savua ja öljyt on aivan kirkkaat.
Mikähän tässä voisi olla todennäköisin vika? Kansipahvi? Kansi halki?
Autolla on mittarin mukaan ajettu 255tkm, ei ole tietoa onko kannentiivistettä koskaan vaihdettu.
Kaipa tuolla uskaltaa ajella niin pitkään kuin lämmöt pysyy hyvänä ja öljyn seassa ei ole nestettä..?
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 343
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

mahtaako olla automaatti laatikolla?
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Manuaalilla. Eli ei mene sinne jäähdytystä..
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Tulipa mieleen että oiskohan tässä nyt käynyt niin että ois ollu alunperin punainen jäähdytinneste ja siihen ois lisätty muuta väriä.. Itse en ole vielä lisäillyt mitään kun ei ole auto ollut itsellä pitkään, joten edellinen omistaja näin olisi voinut tehdä.
Onko kellään kokemusta millaseksi neste menee kun punaista sekoitetaan muuhun? Meneekö punertavaksi mönjäksi?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattaa vaihtaa nesteet.

Punaista ja jotain muuta sekoittaessa ne sakkaantuu.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Mulla oli -91 190E elikkäs sama. Tosin mulla oli ihan rehellisen mustaa siellä järjestelmässä, ja kansipahvi oli menny. Se vaan työnsi öljyä jäähdytykseen, mutta ei öljyyn.
Se ei sinänsä ole vaarallista, taisin ajaa sillä vielä monta tuhatta ennen tiivisteen vaihtoa, kunhan tarkkaili ettei mene öljyn sekaan mene nestettä. Ainoa vaan ettei sitä öljymönjää meinannut saada millään pois, 2 kertaa puhdistin crc:n(?) siihen tarkoittamalla aineella ja silti jäi joihinkin paikkoihin jäämiä.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Mika.T kirjoitti:Kannattaa vaihtaa nesteet.

Punaista ja jotain muuta sekoittaessa ne sakkaantuu.
Olisin mika t:n kanssa samoilla linjoilla että vaihtaa nesteet. Senverran halpa kokeilu kuitenkin ja seurata sitten muuttuuko tilanne joksikin. Eikös se ollut just toi punainen johon ei saa sekoittaa muita, siniset ja vihreät ym. käyvät keskenään. Aina pelkää pahinta, mutta joskus voi päästä säikähdykselläkin :roll:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

No pelkäsin pahinta ja pahinhan se oli, kun otti nestettä vähän ulos ja tarkasteli lasin läpi, niin öljyähän siellä on ja paljon!
Onkohan todennäköisesti pelkkä kannentiiviste mennyt vai oisko sitten ihan kansi halki. Mitään kannentiivisteen palamis oireita kun ei ole muuta kun että öljyä nesteessä.. :roll:
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Kyllähän tuo viittaa siihen että kansipahvi on mennyt, se vaan pukkaa öljyä nesteen sekaan.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 24.05.2009 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ALauri »

Eli voiko olettaa niin, että jos muita oireita ei ole kuin että jäähdytinnesteessä on öljyä ja nestettä myös katoaa erittäin vähän, niin kansi ei olisi halki? Onko kannen halkeaminen todettava ponnistamalla vai halkeaako niin että voi visuaalisesti todeta? Mikä on se heikko kohta? Samoin koneen lämmöt ei nouse oikeastaan ollenkaan, ei edes normaaliin käyntilämpötilaan. Mistäköhän tämä johtuu?
W124 - 200D aut.
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Jos lämmöt ei nouse normaaliin, niin se on yleensä termostaattivika.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Itse aion nyt vaihtaa nesteet ja alkaa seurailemaan tuleeko öljyä lisää. Todennäköisestihän se tiiviste on mennyt, mutta varmistetaan nyt kuitenkin, kun ei ole mitään tietoa että oisko vaikka edellisen omistajan vaimo kaadellut nesteen sekaan öljyä :D
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 343
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

olisko edellinen omistaja heittänyt termostaatin pois juuri tuon takia
Vastaa Viestiin