124 300TDT 4matic, lukko päälle alle 20 nopeudessa aina.
124 300TDT 4matic, lukko päälle alle 20 nopeudessa aina.
Mikä himputti siinä voi olla lähdet liikkeelle normaalisti niin tasauspyörästön lukko hetken päällä ja nopeus tiputtaa sen sitten pois.
Jos hidastaa alle 20 nopeuteen niin lukko menee taas päälle, eteen ja taakse sama homma.
Isommissa vauhdeissa toimii normaalisti, ainakin neliveto.
Voikohan siihen vaikuttaa nuo apikoilla jatketut etu abs-anturin piuhat, jos siknaali jotenkin virheellinen pienessä nopeuessa.
Jos hidastaa alle 20 nopeuteen niin lukko menee taas päälle, eteen ja taakse sama homma.
Isommissa vauhdeissa toimii normaalisti, ainakin neliveto.
Voikohan siihen vaikuttaa nuo apikoilla jatketut etu abs-anturin piuhat, jos siknaali jotenkin virheellinen pienessä nopeuessa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Joo! Samat on oireet minunkin autossani enkä ole löytänyt syytä, mutta jotenkin sen täytyy liittyä vetarien ja perän pyörimiseronopeutta tarkkaileviin antureihin. Se vaan kummastuttaa kun ei herjaile ABS tai 4-matic mitenkään. Nopeuden noustessa yli 25 km/h auto toimii normaalisti.
Talvikeleillä, varsinkin täällä pohjoisessa, ei tuosta ole isoa haittaa mutta kesäkeleillä ei tunnu mukavalta.
Normaalistihan liikkeelle lähtiessä neliveto on aina kykeytyneenä tasattuna 35/65 suhteella, mutta ei pitkittäis/poikittais lukkittuna.
ilmoittaahan laitteisto lukitustilasta nopeusmittarin keltaisella kolmiovalolla?
Talvikeleillä, varsinkin täällä pohjoisessa, ei tuosta ole isoa haittaa mutta kesäkeleillä ei tunnu mukavalta.
Normaalistihan liikkeelle lähtiessä neliveto on aina kykeytyneenä tasattuna 35/65 suhteella, mutta ei pitkittäis/poikittais lukkittuna.
ilmoittaahan laitteisto lukitustilasta nopeusmittarin keltaisella kolmiovalolla?
Liikkeellelähdössä kuuluu olla neliveto päällä ilman merkkivaloa.
Tällöin auton alta voi kuulua rutinaa kääntäessä, ainakin omasta kuuluu.
Neliveto putoaa nopeasti pois päältä, kun vauhti kasvaa.
Lukot päällä lähdetään liikkeelle, jos ensimmäinen lähtöyritys epäonnistui.
Järjestelmä muistaa sutimisen ja vetää/pitää lukot päälle lähdössä.
Valo muistaakseni palaa kojelaudassa.
En tiedä, miten havaitset lukon olevan päällä.
Lukko kytketään sähköisesti maadoittamalla hydrauliventtiili. Jos
lukot ovat aina päällä, kun neliveto on päällä, ohjaukset voivat
olla oikosulussa keskenään (neliveto ja lukko tai lukot).
Takalukko voi takertua päälle, jos ei käytetä lukkoperälisäaineistettua
peräöljyä. Keskilukossa näin ei käy, siellä on ATF-öljyt.
ABS-signaali on digitaalinen, eli se joko toimii tai tulee vikavalo.
Tällöin auton alta voi kuulua rutinaa kääntäessä, ainakin omasta kuuluu.
Neliveto putoaa nopeasti pois päältä, kun vauhti kasvaa.
Lukot päällä lähdetään liikkeelle, jos ensimmäinen lähtöyritys epäonnistui.
Järjestelmä muistaa sutimisen ja vetää/pitää lukot päälle lähdössä.
Valo muistaakseni palaa kojelaudassa.
En tiedä, miten havaitset lukon olevan päällä.
Lukko kytketään sähköisesti maadoittamalla hydrauliventtiili. Jos
lukot ovat aina päällä, kun neliveto on päällä, ohjaukset voivat
olla oikosulussa keskenään (neliveto ja lukko tai lukot).
Takalukko voi takertua päälle, jos ei käytetä lukkoperälisäaineistettua
peräöljyä. Keskilukossa näin ei käy, siellä on ATF-öljyt.
ABS-signaali on digitaalinen, eli se joko toimii tai tulee vikavalo.
Lukko havaitaan sitenettä merkkivalosyttyy ja ja kuluu klonk sen jälkeen alkaa kääntääessä sisempi pyörä panemaan hanttiin.
ja lopuksi kun ei usko niin katkes vetari.
ja lopuksi kun ei usko niin katkes vetari.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
mistäs arvasitjuhaoh kirjoitti:Narahtaako ABS normaalissa pysähdyksessä kerran-kaksi juuri ennen pysähdystä?

Vehon vanha setä sanoi että on kerran törmännyt samaan ja että korjannti silloin kun vaihtoi kaikkien antureiden piuhat.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Kahta vammasta nelivetoa oon koeajanut ja molemmissa oli tuo ABS havainto.mortti kirjoitti:mistäs arvasitjuhaoh kirjoitti:Narahtaako ABS normaalissa pysähdyksessä kerran-kaksi juuri ennen pysähdystä?..
Toisessa oli juuri tuo lukko-ongelma ja oli varsin pöjä tunne kun yritti lähteä pyörät linkussa liikkeelle, aivan kuin ei jaksaisi vetää.
Toisessa oli taasen muuta häikkää nelivedossa. Omistajan mukaan oli lukenut vikakoodit ja ilmoitti jonkin magneettiventtiilin kelavikaa. Oli myöhemmin vaihtanut auton alle koko venttiilipaketin käytetystä ja vika oli kuulemma häipynyt sillä.
Onko tuo ABS:n narahdus seurausta jostain viasta vai sitten elkroniikan tarkoituksella ongelmasta ilmoitus.
Elektroniikkahan ne lukot puottaa kuitenkin pois päältä nopeuden noustessa yli 25-30 km/h eli sehän kuitenkin toimii.
Eikös tuo neliveto pysy päällä vauhdin kasvaessakin, jos on pyörintänopeuseroa yli 2km/h akselien kesken. Lukot taitaa pudota pois vauhdin kasvaessa sutimisesta huolimatta.JarkkoN kirjoitti:Liikkeellelähdössä kuuluu olla neliveto päällä ilman merkkivaloa.
Tällöin auton alta voi kuulua rutinaa kääntäessä, ainakin omasta kuuluu.
Neliveto putoaa nopeasti pois päältä, kun vauhti kasvaa.
Kävin tankkaamassa ja testasin samalla tuota rutinaa käännettäessä, ei kuulunut. Oisko nyt sitten rikki vai kunnossa?
pitäisi pysyä mutta milläs sen testaa, valokin sammuu kun nopeus nousee tai painaa jarrua, ratin asennolla ei vaikutusta asiaan.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Re: 124 300TDT 4matic, lukko päälle alle 20 nopeudessa aina.
Mitenkäs on tilanne tuon eo. suhteen, onko vikaa löytynyt?mortti kirjoitti:Mikä himputti siinä voi olla lähdet liikkeelle normaalisti niin tasauspyörästön lukko hetken päällä ja nopeus tiputtaa sen sitten pois.
Jos hidastaa alle 20 nopeuteen niin lukko menee taas päälle, eteen ja taakse sama homma.
Isommissa vauhdeissa toimii normaalisti, ainakin neliveto.
Voikohan siihen vaikuttaa nuo apikoilla jatketut etu abs-anturin piuhat, jos siknaali jotenkin virheellinen pienessä nopeuessa.
Eipä ole, ei ole ollut pikkurahaa hakea laineelta niitä jatkamattomia abs piuhoja pois.
Eli jarrulla kikkaillaan edelleen.
Ei Rahaa, Intoa ja aikaa, juurikin tuossa järjestyksessä.
Eli jarrulla kikkaillaan edelleen.
Ei Rahaa, Intoa ja aikaa, juurikin tuossa järjestyksessä.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Empä ole minäkään joutanut/innostunut oikeen viimesen päälle vikaa etsimään. En kyllä oikein usko tuohon apikoliitinteoriaasi koska omassa autossani piuhat ja anturit on viimeisen päälle kunnosssa ja siitä huolimatta 4-matic lukottaa pienissä nopeksissa ja abs reakoi tosi pitävälläkin alustalla jarruttaessa juuri ennen kun auto pysähtyy.
Mutta laitellaampas informaatiota puolin ja toisin jos vika saadaan diagnosoitua.
Mutta laitellaampas informaatiota puolin ja toisin jos vika saadaan diagnosoitua.
tänään vaihdoin venttiilistön, toisen etu anturin ehjäjohtoiseen, putsasin molemmat kehät, sama vaiva jatkuu.
pitääkö anturin ja kehän välissä olla kuinka paljon rakoa?
perän anturi nimittäin näyttää siltä kuin se olisi osunut siihen kehään, pitääkö sielä olla jokin pakeliitti tiiviste tai muu siinä anturin ja perän välissä?
pitääkö anturin ja kehän välissä olla kuinka paljon rakoa?
perän anturi nimittäin näyttää siltä kuin se olisi osunut siihen kehään, pitääkö sielä olla jokin pakeliitti tiiviste tai muu siinä anturin ja perän välissä?
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mielestäni 0.5mm on anturin ja kehän väliin aika maksimi, suurempikin voi toimia jos laakerissa ei ole yhtään väljää ja kehät on hyväkuntoiset. Suomen olosuhteet vaan on talvisin aika pahat anturi kehille joten hampaat luultavasti on jo kokenu korroosiota sen verran että tuskin hampaat ovat enää keskenään samankokoisia.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Eipä löytynyt minunkaan prosyreistäni tuota anturin etäisyysmittaa, mutta
voisihan tuon anturien toiminnan tarkastaa mittauksella.
Elikkäs nostetaan mitattavan anturin pyörä(t) ylös ja pyöritetään rengasta nopeudella n. 1r/s ja samalla mitataan kyseisen anturikaapelin toisesta päästä eli käytännössä ABS-boxipistokkeelta jännitettä jonka pitäisi olla n.4 V. Tulis testattua etäisyys, anturi ja kaapeli yksintein.
voisihan tuon anturien toiminnan tarkastaa mittauksella.
Elikkäs nostetaan mitattavan anturin pyörä(t) ylös ja pyöritetään rengasta nopeudella n. 1r/s ja samalla mitataan kyseisen anturikaapelin toisesta päästä eli käytännössä ABS-boxipistokkeelta jännitettä jonka pitäisi olla n.4 V. Tulis testattua etäisyys, anturi ja kaapeli yksintein.
kuinkas sinne tulee se 4 volttia jos ei sinne mene virtaa?
homma seisoo kun meni konepellin hankinnaksi...
mutta ei ainakaan sillä lyhyellä koeajolla venttiilistön vaihdon jälkeen sytyttänyt sitä vikoodivaloa joka oli numero 8..
Kun hävis noi testi olosuhteetkin eli lumet suli, pitää vissiin nostaa pukeille ja suditella siinä...
homma seisoo kun meni konepellin hankinnaksi...

mutta ei ainakaan sillä lyhyellä koeajolla venttiilistön vaihdon jälkeen sytyttänyt sitä vikoodivaloa joka oli numero 8..
Kun hävis noi testi olosuhteetkin eli lumet suli, pitää vissiin nostaa pukeille ja suditella siinä...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Tere!tese kirjoitti: abs reakoi tosi pitävälläkin alustalla jarruttaessa juuri ennen kun auto pysähtyy.
Omassa Maticissa tuo oire jäi merkihuollon halliin kun alapallon ja etuvetarin suojakumin ym. etupään osien vaihdossa putsattiin paineilmalla ABS-anturit etunavoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jännite muodostuu kun hammastettu roottori pyörii sopivalla etäisyydellä kierroslukuanturista. Anturi koostuu magneetti sydämestä ja käämistä joka indusoi käämiin / kaapeliin vaitojännitteen jonka jaksoluku (taajuus) riippuu akseliroottorin kierrosluvusta (renkaan pyörimisnopeudesta).mortti kirjoitti:kuinkas sinne tulee se 4 volttia jos ei sinne mene virtaa?
Jännite on mitattavissa yleismittarilla vaihtojänniteen mittausalueella.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Joo olen tehnyt putsaustoimenpiteet noihin etuakseleiden hammaskehiin mutta en antureihin joten pitää kokeilla putsailla nekin kun ehtii.Timo L. kirjoitti:Tere!tese kirjoitti: abs reakoi tosi pitävälläkin alustalla jarruttaessa juuri ennen kun auto pysähtyy.
Omassa Maticissa tuo oire jäi merkihuollon halliin kun alapallon ja etuvetarin suojakumin ym. etupään osien vaihdossa putsattiin paineilmalla ABS-anturit etunavoista.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Siihen anturiin oli nimenomaan "magnetisoitunut" jarrupölyä ym. jäysteitä mitä lienee. Ei ihme että karritti ABS:t kuivalla sekä olisikohan se jarruttanut myös vasemmalle tiukasti käännettäessä tai sitten lyönyt lukkoa päälle. ABS valo syttyi myös tuolloin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nonii, pitkän motivaatio paussin jälkeen kävin mittailemassa abs antureita.
Edessä oikealla 1,53 vasen 1,50 takana 0,66 mitälie ohmia, vastusta siis mittasin kai.
Vaikka kuinka pyöritti rengasta niin ei ainakaan mihinkään ekaan anturilta lähtevään liittimeen tullut 4 volttia.
MUTTA, nyt kun kääntää täysin oikealle ja ajaa ympyrää niin valo sammuu ja lukot poistuu mutta jos kääntää suoraan tai vasemmalle niin taasen on lukot päällä.
Kyllä pikkasen oli mukava käydä polkasemassa tuosa kylätiellä aijai sitä garretin vislausta, ehkä se motivaatio sieltä löytyy...
Edessä oikealla 1,53 vasen 1,50 takana 0,66 mitälie ohmia, vastusta siis mittasin kai.
Vaikka kuinka pyöritti rengasta niin ei ainakaan mihinkään ekaan anturilta lähtevään liittimeen tullut 4 volttia.
MUTTA, nyt kun kääntää täysin oikealle ja ajaa ympyrää niin valo sammuu ja lukot poistuu mutta jos kääntää suoraan tai vasemmalle niin taasen on lukot päällä.
Kyllä pikkasen oli mukava käydä polkasemassa tuosa kylätiellä aijai sitä garretin vislausta, ehkä se motivaatio sieltä löytyy...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mittasithan vaihtojännitealueella? Mittarin napaisuudella ei merkitystä!
Kuvaukseesi perustuen jotain vikaa täytyy olla ainakin ohjauspyörän kääntökulma-anturissa. Yleensä nuo anturiviat aiheuttavat kyllä järjestelmän totaalisen toimimattomuuden ja 4-matic varoitusvalon syttymisen ja sen seurauksena vikavalon vilkkukoodi olisi mahdollista tarkistaa.
Kuvaukseesi perustuen jotain vikaa täytyy olla ainakin ohjauspyörän kääntökulma-anturissa. Yleensä nuo anturiviat aiheuttavat kyllä järjestelmän totaalisen toimimattomuuden ja 4-matic varoitusvalon syttymisen ja sen seurauksena vikavalon vilkkukoodi olisi mahdollista tarkistaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
BINGO
Kele että otti kauan mokoma vika.
Tänään mitattiin kaikki mitä kotona voi mitata ja pyörittiin auton ympärillä toisella koe ajolla alkoi palamaan kolmiovalo kaiken aikaa ja uusissa mittauksissa vasen etupyörä antoi mitä sattuu lukemia tai ei ollenkaan.
Otettiin anturi irti ja aikamme katseltiin hyvältä näyttää, kaikki ehjää.
Siinä teräsharjalla pustasin kiinnityspintaa ja eipä nyt ala oikein kiiltämään sileä on kuitenkin, lukuunottamatta tuota keskellä olevaa millin koloa, mikähän siihen...
Meisseli käteen ja kappas sehän irtosi, puukko ja vasara ja siitähän irtosi millin verran ruostetta koko anturin kiinnityslätkän alalta.
Oli niin tasainen ruoste että näytti aivan samalta kuin vieressä oleva rauta ja oli vielä niin muotoutunut että kuin olisi ollut vain joku koroke sen anturin alla.
Ruoste pois, koeajolle ja PELAA.
Kasoittain ärräpäitä että voi olla tyhmä ja sokia, eikä menny ku aikain toista vuotta ja 1 vetoakseli.
Jotta täälä huolletaan tästälähin 4matikkeja muillekkin, jotta ilmootusta vaan jos tarvetta.
Kele että otti kauan mokoma vika.
Tänään mitattiin kaikki mitä kotona voi mitata ja pyörittiin auton ympärillä toisella koe ajolla alkoi palamaan kolmiovalo kaiken aikaa ja uusissa mittauksissa vasen etupyörä antoi mitä sattuu lukemia tai ei ollenkaan.
Otettiin anturi irti ja aikamme katseltiin hyvältä näyttää, kaikki ehjää.
Siinä teräsharjalla pustasin kiinnityspintaa ja eipä nyt ala oikein kiiltämään sileä on kuitenkin, lukuunottamatta tuota keskellä olevaa millin koloa, mikähän siihen...
Meisseli käteen ja kappas sehän irtosi, puukko ja vasara ja siitähän irtosi millin verran ruostetta koko anturin kiinnityslätkän alalta.
Oli niin tasainen ruoste että näytti aivan samalta kuin vieressä oleva rauta ja oli vielä niin muotoutunut että kuin olisi ollut vain joku koroke sen anturin alla.
Ruoste pois, koeajolle ja PELAA.
Kasoittain ärräpäitä että voi olla tyhmä ja sokia, eikä menny ku aikain toista vuotta ja 1 vetoakseli.
Jotta täälä huolletaan tästälähin 4matikkeja muillekkin, jotta ilmootusta vaan jos tarvetta.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Hyvä että sait kuntoon
Poistuivatko Mortin maticista kaikki tuolla topikin alussa kuvailemasi oireet, eli absien turha "tärinä" juuri ennen pysähdystä ja lukkojen turha päälle meno hitaassa nopeudessa

Poistuivatko Mortin maticista kaikki tuolla topikin alussa kuvailemasi oireet, eli absien turha "tärinä" juuri ennen pysähdystä ja lukkojen turha päälle meno hitaassa nopeudessa

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
ainakin se absien rutina väheni, sitä pitää vielä tutkia hetken aikaa.
Ny on vaan nautiskeltu vedoista, tai siis niistä mitkä 3000rpm asti menee tiehen loput muuttuu sivuttais liikkeeksi..
niin ja löysin tänne taas uuden jäsenenkin näemmä.
kuhan tuo viljoo ny rikkoo sen pesnakoneen tenavastaan ni ehkä sieläkin nähään joskus 606..
Ny on vaan nautiskeltu vedoista, tai siis niistä mitkä 3000rpm asti menee tiehen loput muuttuu sivuttais liikkeeksi..
niin ja löysin tänne taas uuden jäsenenkin näemmä.
kuhan tuo viljoo ny rikkoo sen pesnakoneen tenavastaan ni ehkä sieläkin nähään joskus 606..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
KIITOKSET VIHJEESTÄmortti kirjoitti:BINGO
Otettiin anturi irti ja aikamme katseltiin hyvältä näyttää, kaikki ehjää.
Siinä teräsharjalla pustasin kiinnityspintaa ja eipä nyt ala oikein kiiltämään sileä on kuitenkin, lukuunottamatta tuota keskellä olevaa millin koloa, mikähän siihen...
Meisseli käteen ja kappas sehän irtosi, puukko ja vasara ja siitähän irtosi millin verran ruostetta koko anturin kiinnityslätkän alalta.
Oli niin tasainen ruoste että näytti aivan samalta kuin vieressä oleva rauta ja oli vielä niin muotoutunut että kuin olisi ollut vain joku koroke sen anturin alla.
Ruoste pois, koeajolle ja PELAA..


Samanlaiset toimenpiteet suoritettu ja todellakin auto tuli kuntoon niin absien "jurruttamisen" kuin turhan lukottamisenkin suhteen.
Löytyi tuota "lehtiruostetta", mutta vain kuskin puolen etunavasta.
On sillä ruostumisella voimaa sopivassa raossa ollessaan kun saa aikaan sen että anturin etäisyys roottorista poikkeaa liikaa ja pyörinopeus tieto on väärä.

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67