osto aikeita mb 124 300td tai väyrynen 290cdi/300td
osto aikeita mb 124 300td tai väyrynen 290cdi/300td
uutena jäsenenä kyselen tietoja otsikon autoista...
eli ensinmäinen mersu ois kiikarissa mutta mietin 3 vaihtoehdon välillä.
124 korinen 92 tai uudempi 300 turbodiesel.
väyrysistä 290cdi tai 300 turbodiesel.
kaikki suositukset ja mahdolliset viat? tuon 290cdi:n viat kiinostaa eniten koska niitä on niin halvalla myynnissä.. mutta miksi?
missä vuosimallissa 300 syöttöpumppu vaituu mekaanisesta pois?
automaatit näissä taitaa kestää?
mitäs muuta kannattaa otta huomioon?
sama kysymys löytyy myös http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=523716#523716
eli ensinmäinen mersu ois kiikarissa mutta mietin 3 vaihtoehdon välillä.
124 korinen 92 tai uudempi 300 turbodiesel.
väyrysistä 290cdi tai 300 turbodiesel.
kaikki suositukset ja mahdolliset viat? tuon 290cdi:n viat kiinostaa eniten koska niitä on niin halvalla myynnissä.. mutta miksi?
missä vuosimallissa 300 syöttöpumppu vaituu mekaanisesta pois?
automaatit näissä taitaa kestää?
mitäs muuta kannattaa otta huomioon?
sama kysymys löytyy myös http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=523716#523716
Viimeksi muokannut td mies, Pe 20.11.2009 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
290nen ei ole cdi vaan tdi elikkäs suoraruutta. Tekniikka o osittain "uudenaikaista" eli sähköohjattu pumppu mutta kuitenkin mekaaninen ja ehkäpä vakiotehoiltaan aika miedoksi vois sanoa. Itellä ollu tuo oma kohta 5 vuotta ja ajanu sen 120tkm ja ei oo ollu mitään valittamista. Käytökseltään alhaalta heräävä johtuen pienestä ahtimesta mutta ei kyllä huomaa esimerkiksi kärryä vedettäessä että olisi mitään perässsä mukavan väännön ansiosta. Tekniikka itsessään aika idioottivarmaa enemmän tuo kori aiheuttaa ongelmia nuissa väyrysissä.
Pumppu on iteltä vaihettu juuri, veti vedet läpi jotenka ei voi sanoa että itse pumppu olisi ollut sökö vaan olisi varmasti vielä rullannu menemään ilman vettä
. Alipainemötikät o ehkä semmosia mitkä saattaa mennä jollei ole vaihdettu mutta sitäkään nyt ei voi oikiastaan tyyppiviaksi sanoa.
T.Sankari
Pumppu on iteltä vaihettu juuri, veti vedet läpi jotenka ei voi sanoa että itse pumppu olisi ollut sökö vaan olisi varmasti vielä rullannu menemään ilman vettä

T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: osto aikeita mb 124 300td tai väyrynen 290cdi/300td
td mies kirjoitti:uutena jäsenenä kyselen tietoja otsikon autoista...
eli ensinmäinen mersu ois kiikarissa mutta mietin 3 vaihtoehdon välillä.
124 korinen 92 tai uudempi 300 turbodiesel.
väyrysistä 290cdi tai 300 turbodiesel.
kaikki suositukset ja mahdolliset viat? tuon 290cdi:n viat kiinostaa eniten koska niitä on niin halvalla myynnissä.. mutta miksi?
missä vuosimallissa 300 syöttöpumppu vaituu mekaanisesta pois?
automaatit näissä taitaa kestää?
mitäs muuta kannattaa otta huomioon?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Minkälaisia kulutuslukemia olet saanut aikaan?vk00 kirjoitti:Kansi kai noissa väykkysissä vuotaa jossain välissä, ainakin ite kun kyselin tuosta 290td:stä pari kk sitten, sen kyllä hommasin ja hyvin on toiminut, automaatti taitaa olla ehoton tässäkin,mukavaa kyytiä isolla korilla, farmari itellä. Tyytyväinen ollu autoon moiteetta toiminut.
Paljonko kone kiertää satasen laukassa?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vuosimalli omassa autossa 2000. Pintaruosteita oli pohjassa 3v. sitten. Eli v. 2006. Ajettu oli tuolloin 190 000. Sitten vein suojaukseen ja hiekkapuhallettiin, maalattiin ja suojattiin. Jousikupit, etupalkki oli OK. nekin tietenkin suojattiin. Kuulemma näissä kohteissa on ollut vikoja, jotka on menny takuuseen, muttei varmasti enää tänä päivänä.td mies kirjoitti:sikaa säkissä ostamaan?
oikeesti kiinnostus on kova ja suosituksia kaipailen...
toi 320cdi on kans mutta silloin joutuu nostamaan pankista rahaa
Veikkaan, että ilman suojausta mun auto vaatisi jo aikalailla hitsailua, 320 000 mittarissa...

Nyt on ruosteeton...

Mutta siis kun näitä kattelet, niin kattele hyvin tarkkaan se pohja. Älä osta pintapuolisella tarkastelulla.
Ja jos muuten et löydä ruostetta, niin katsele helmamuovien alta ja ovien tiivisteitten alta. Eiköhän sieltä jotain "pientä" löydy, jossei oo sitte laiteltu.
Mutta Väykky on hintaansa nähden mahtavan hieno peli. Jos vaan siis nuo ruosteet on hallinnassa. Ettei tartte pelästyä...
Itellä pläni ajella 500 000 asti ainakin...
290 halpuuteen vielä kommentti: Ne on vanhempia ja tehottomampia. Vähempivikaisia ovat, kuin uudemmat. Mutta hinnassa näkyy se ikä ja tehonpuute, sekä isompi kulutus. Mutta siis tuo 290 on todella hyvä ostos, jos sopiva sattuu kohdalle ja se itestä tuntuu ok:lta. Mun kriteerit oli 6-pyttynen, joten tuo ei käyny.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -