w210 e220cdi vm.2000 imusarjan vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tenkka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 12.10.2009 16:03
Paikkakunta: Lahden seutu

w210 e220cdi vm.2000 imusarjan vaihto?

Viesti Kirjoittaja tenkka »

Onko helppo tehdä itse/ löytyykö kuva ohjeita?
Kiitos vastaajille!
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Käytän samaa aloitusta josko apua löytyisi meille molemmille.

Kyseessä oleva auto on siis W210 200cdi automaatti vm 2001. Mittarissa riittävästi eli n. 450tkm

Eli auto menee vikatilaan satunnaisesti. Kone ei kierrä yli 3000. Ja koska ko. autoon on jo vaihdettu ilmamäärämittari (n. vuosi sitten = 35000tkm), en usko että kyse on sen viallisuudesta, vikatila ei ole samanlainen kuin oli ilmamäärämittarin aikaan. Käytin auton testerissä, mutta koska siellä eivät tienneet mersun vikakoodeista sen enempää kuin sika pohjantähdestä (käyttöauto Alavus), en nyt sitten ihan tiedä mikä olisi vikana. Soitin mersuihin erikoistuneelle huoltajalle ja hän väläytti ilmoille tuon imusarjan tukkoisuuden.

Pääsemme varsinaiseen kysymysosioon:

Millä koodilla imusarjan ongelmat ilmenee testerissä?

Kannattaako aloittelijan edes yrittää vaihtamista itse?

Ja mistä mahtaisi löytyä ohjeistusta vaihtamiseen?

Haulla löytyi mukavalta kuulostava osuma, mutta oli jo vanhentunut, tai ainakaan itse en saanut kuvia näkymään.

On vaan sen verran suolaisen hintaisia nuo imusarjat ettei ihan huvikseen viitsisi muille maksaa sen vaihdosta :)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

JohannesM kirjoitti:Ja koska ko. autoon on jo vaihdettu ilmamäärämittari (n. vuosi sitten = 35000tkm), en usko että kyse on sen viallisuudesta, vikatila ei ole samanlainen kuin oli ilmamäärämittarin aikaan.
Mulla meni vaihtoon noilla kilsoilla ilmamäärämittari uudestaan. Tosin oli öljyyntynyt matkan varrella, eli edellinen odottaa putsattuna seuraavaa vaihtoa :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

JohannesM kirjoitti:
Millä koodilla imusarjan ongelmat ilmenee testerissä?

Kannattaako aloittelijan edes yrittää vaihtamista itse?

On vaan sen verran suolaisen hintaisia nuo imusarjat ettei ihan huvikseen viitsisi muille maksaa sen vaihdosta :)
Sulla taitaa olla kuitenkin Kuortaneella lähin 'oikeampi' Mersuhuolto?

Kaipa nuo koodit vaihtelee, mulla oli ahtopaineiden alhaisuus (muistaakseni). Mutta mulla oli samalla ne egr-läpät jumissa ja irronneet. Tuon Vänttisellä diagnosoivat heti käyntiäänestä.

Kattelin itekin systeemiä, mutta auto kyllä pitäisi saada kunnolla ylös IMO, jotta vaihto olisi edes jotenkuten inhimillistä. Vaihtotyötä taisi olla pajalla pari tuntia, itellä ois menny kyllä varmasti koko viikonloppu, kun ekaa kertaa hommaa tekee. Samalla vaihdatin tosin pa-puolelle o-renkaat ja suodattimen. Se sarja + läppien vääntömoottori on jo itessään aika kallis, vaikka kooällästä hakis. Vehon hintoja en halua edes tietää.

Aika käsittäämätöntä että läppiä ei saa varaosasarjoina, mutta ilman niitäkin tulee 'tuikun' mukaan toimeen. Imusarjan karstalle täytyy tietty tehdä jotain.

Tuo öljyyntyny MAF voi olla kans syy, eikös täällä joskus ollut juttua että tuonne imuletkuun saattaa kertyä öljyä, joka lähtee tietty jossain vaiheessa liikkeelle, ja sotkee MAF:in.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Mihe:
Juu lähin olisi varmaan kuortaneella, mutta henkilökohtaisesti suosin Jatalaa Ähtärissä.

Olen ymmärtänyt että on kahdenlaista imusarjaa tarjolla tuohon W210:n. Eli muovista(wtf?) ja alumiinista? Käykö kumpi tahansa tuohon 2001 malliin, ja kumpi ylipäänsä kannattaisi laittaa? Ja oletan että koska 200 ja 220 on samat koneet, niin myös imusarjat käynevät ristiin? Tämä lähinnä jos katselisi purkuosana ja huoltaisi.
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Ei sitä imusarjaa kannata vaihtaa pesee vaan vanhan ja ottaa ne läpät pois toiminnasta. Kyseessähän on varmaankin jo muovinen imusarja? Jumittaa ne läpät aukiasentoon vaikka rautalangalla ja ottaa servomoottorin säätötangon irti/pois. :lol:
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Muovinen tuossa mun vm.-01:ssä on. Luulen että muuttuis tuossa faceliftin paikkeilla mutta viisaammat varmistakoot.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin