Onko helppo tehdä itse/ löytyykö kuva ohjeita?
Kiitos vastaajille!
w210 e220cdi vm.2000 imusarjan vaihto?
Käytän samaa aloitusta josko apua löytyisi meille molemmille.
Kyseessä oleva auto on siis W210 200cdi automaatti vm 2001. Mittarissa riittävästi eli n. 450tkm
Eli auto menee vikatilaan satunnaisesti. Kone ei kierrä yli 3000. Ja koska ko. autoon on jo vaihdettu ilmamäärämittari (n. vuosi sitten = 35000tkm), en usko että kyse on sen viallisuudesta, vikatila ei ole samanlainen kuin oli ilmamäärämittarin aikaan. Käytin auton testerissä, mutta koska siellä eivät tienneet mersun vikakoodeista sen enempää kuin sika pohjantähdestä (käyttöauto Alavus), en nyt sitten ihan tiedä mikä olisi vikana. Soitin mersuihin erikoistuneelle huoltajalle ja hän väläytti ilmoille tuon imusarjan tukkoisuuden.
Pääsemme varsinaiseen kysymysosioon:
Millä koodilla imusarjan ongelmat ilmenee testerissä?
Kannattaako aloittelijan edes yrittää vaihtamista itse?
Ja mistä mahtaisi löytyä ohjeistusta vaihtamiseen?
Haulla löytyi mukavalta kuulostava osuma, mutta oli jo vanhentunut, tai ainakaan itse en saanut kuvia näkymään.
On vaan sen verran suolaisen hintaisia nuo imusarjat ettei ihan huvikseen viitsisi muille maksaa sen vaihdosta
Kyseessä oleva auto on siis W210 200cdi automaatti vm 2001. Mittarissa riittävästi eli n. 450tkm
Eli auto menee vikatilaan satunnaisesti. Kone ei kierrä yli 3000. Ja koska ko. autoon on jo vaihdettu ilmamäärämittari (n. vuosi sitten = 35000tkm), en usko että kyse on sen viallisuudesta, vikatila ei ole samanlainen kuin oli ilmamäärämittarin aikaan. Käytin auton testerissä, mutta koska siellä eivät tienneet mersun vikakoodeista sen enempää kuin sika pohjantähdestä (käyttöauto Alavus), en nyt sitten ihan tiedä mikä olisi vikana. Soitin mersuihin erikoistuneelle huoltajalle ja hän väläytti ilmoille tuon imusarjan tukkoisuuden.
Pääsemme varsinaiseen kysymysosioon:
Millä koodilla imusarjan ongelmat ilmenee testerissä?
Kannattaako aloittelijan edes yrittää vaihtamista itse?
Ja mistä mahtaisi löytyä ohjeistusta vaihtamiseen?
Haulla löytyi mukavalta kuulostava osuma, mutta oli jo vanhentunut, tai ainakaan itse en saanut kuvia näkymään.
On vaan sen verran suolaisen hintaisia nuo imusarjat ettei ihan huvikseen viitsisi muille maksaa sen vaihdosta

Mulla meni vaihtoon noilla kilsoilla ilmamäärämittari uudestaan. Tosin oli öljyyntynyt matkan varrella, eli edellinen odottaa putsattuna seuraavaa vaihtoaJohannesM kirjoitti:Ja koska ko. autoon on jo vaihdettu ilmamäärämittari (n. vuosi sitten = 35000tkm), en usko että kyse on sen viallisuudesta, vikatila ei ole samanlainen kuin oli ilmamäärämittarin aikaan.

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Sulla taitaa olla kuitenkin Kuortaneella lähin 'oikeampi' Mersuhuolto?JohannesM kirjoitti:
Millä koodilla imusarjan ongelmat ilmenee testerissä?
Kannattaako aloittelijan edes yrittää vaihtamista itse?
On vaan sen verran suolaisen hintaisia nuo imusarjat ettei ihan huvikseen viitsisi muille maksaa sen vaihdosta
Kaipa nuo koodit vaihtelee, mulla oli ahtopaineiden alhaisuus (muistaakseni). Mutta mulla oli samalla ne egr-läpät jumissa ja irronneet. Tuon Vänttisellä diagnosoivat heti käyntiäänestä.
Kattelin itekin systeemiä, mutta auto kyllä pitäisi saada kunnolla ylös IMO, jotta vaihto olisi edes jotenkuten inhimillistä. Vaihtotyötä taisi olla pajalla pari tuntia, itellä ois menny kyllä varmasti koko viikonloppu, kun ekaa kertaa hommaa tekee. Samalla vaihdatin tosin pa-puolelle o-renkaat ja suodattimen. Se sarja + läppien vääntömoottori on jo itessään aika kallis, vaikka kooällästä hakis. Vehon hintoja en halua edes tietää.
Aika käsittäämätöntä että läppiä ei saa varaosasarjoina, mutta ilman niitäkin tulee 'tuikun' mukaan toimeen. Imusarjan karstalle täytyy tietty tehdä jotain.
Tuo öljyyntyny MAF voi olla kans syy, eikös täällä joskus ollut juttua että tuonne imuletkuun saattaa kertyä öljyä, joka lähtee tietty jossain vaiheessa liikkeelle, ja sotkee MAF:in.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mihe:
Juu lähin olisi varmaan kuortaneella, mutta henkilökohtaisesti suosin Jatalaa Ähtärissä.
Olen ymmärtänyt että on kahdenlaista imusarjaa tarjolla tuohon W210:n. Eli muovista(wtf?) ja alumiinista? Käykö kumpi tahansa tuohon 2001 malliin, ja kumpi ylipäänsä kannattaisi laittaa? Ja oletan että koska 200 ja 220 on samat koneet, niin myös imusarjat käynevät ristiin? Tämä lähinnä jos katselisi purkuosana ja huoltaisi.
Juu lähin olisi varmaan kuortaneella, mutta henkilökohtaisesti suosin Jatalaa Ähtärissä.
Olen ymmärtänyt että on kahdenlaista imusarjaa tarjolla tuohon W210:n. Eli muovista(wtf?) ja alumiinista? Käykö kumpi tahansa tuohon 2001 malliin, ja kumpi ylipäänsä kannattaisi laittaa? Ja oletan että koska 200 ja 220 on samat koneet, niin myös imusarjat käynevät ristiin? Tämä lähinnä jos katselisi purkuosana ja huoltaisi.