karra kirjoitti:Kuinka hän, siviilinä, pystyi auton ostamaan on vissiin arvoitus mutta Tähdelliset-lehti on luvannut palata tähän aiheeseen...onko näin tehty jo sitä en tiedä .
Olenkohan edes oikeillä jäljillä, voisiko herra D raottaa jännityksen esirippua
Hah, no itse asiassa se Tähdellisten juttu (4/03?) oli yhtä lailla allekirjoittaneen kirjoittama. En vaan viitsinyt laittaa siihen omaa nimeäni, kun oli ihan talkoohommia. Mutta siis tuo "joskus" viittaa kirjaimellisesti ajankohtaan joskus, ehkä kymmenen vuoden kuluttua.
DBFI kirjoitti:Mikäs tämä auto "allekirjoituksessa" on? Tunnistaako joku foorumin jäsenen?
Onpa mukava huomata, että (no museon vakioasiakkaana ja olen saanut kyseisen laitteen jopa käynnistää - pakokaasut ohjattiin pahvilaatikkoon kun sisällä oltiin ) alan auktoritääriset henkilöt pitävät sinällään iäkästä topikkia yllä.
Lupaan ottaa selvää vielä avoinna olevista asioista. UL:n kummipoika veljensä kera on kaveripiirissä, joten tietoa löytynee - sällit ovat tuota pirssiä Särkänniemen mäessä ja muutenkin Mansessa kurmoottoneet. Veikkaan kyllä, notta A..S itse museolta tietää vieläkin enemmän.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tässä on se alkuperäinen replika verrattuna uuteen AMG:hen.
Huonompi replika on myynnissä alla, katsokaas ei ole ilmajousituksen pääventtiiliä eikä ilmakompressorilta lähde edes letkuja . Eli taitaa olla rautajousinen.
taitaapi olla virallinen kopio, kun kuvakin on otettu Mersumuseon alakerran kilpaosastolla....ainakin näyttää tosipaljon samalta. Lisäksi alla on jotku -60 lukulaiset renkaat... noita ei nykyään ole liikkeillä "järjin" paljon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Hippasen harmittaa se keväällä myynnissä ollut Pullman, ettei kiinnostunut siitä edes lainarahalla. Pyyntihän oli vain 30 000 €.
Samoin harmittaa tiedossa ollut 300 SEL 6,3, mikä pilaantui ulkona.
On kuitenkin kuulemma pelastettu.
Harri126 kirjoitti:Hippasen harmittaa se keväällä myynnissä ollut Pullman, ettei kiinnostunut siitä edes lainarahalla. Pyyntihän oli vain 30 000 €.
Samoin harmittaa tiedossa ollut 300 SEL 6,3, mikä pilaantui ulkona.
On kuitenkin kuulemma pelastettu.
Jaamitkä ja missä? Suomessa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
taitaapi olla virallinen kopio, kun kuvakin on otettu Mersumuseon alakerran kilpaosastolla....ainakin näyttää tosipaljon samalta. Lisäksi alla on jotku -60 lukulaiset renkaat... noita ei nykyään ole liikkeillä "järjin" paljon...
Auto on myynissä mobilessa hintaan 165ke, katso päivän bongaukset netistä, siellä linkki.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Syyskuussa Nurburgringillä kameran kortille taltioitu R107 on vissiin aika harvinaisuus:
Auton on rakentanut Hans Heyer joka ajoi McLarenilla Interserietä ainakin vuonna 1972 tuplaturbo M100 moottorisella autolla.
Toiset McLarenit taisi olla vauhditettu Chevrolet-moottorilla.
Yritin guuglettaa aihetta mutta ei ihan varmaa tietoa löytynyt, tuo olettamus R107:sta esitettiin M100-foorumilla.
Kuitenkin sen tekniikka olisi otettu hylätyksi joutuneesta mersumoottorisesta Interserie McLarenista .
Heyer and Schickentanz did, however, start the non-championship Le Mans 4hrs event, where the 300 SEL was the fastest car down the straight, clocking 285 km/h. But the car retired after a mere four laps, and by 1973, touring car regulations limited engines to 5 litres, and the gigantic Mercedes was ousted from competition. But in 1972 Heyer had also been involved with Mercedes-Benz in another way, when he was part of their first abortive collaboration with McLaren, long before their F1 partnership of the past decade.
Apart from the 300 SEL project, AMG had also been working on a McLaren M8F sports car, fitted with the 6.8 litre Mercedes engine, for the Interserie championship. Heyer was signed to drive, and the car debuted at Imola, only for Hans to have a light accident in practice, followed by an engine detonation in the first heat, when he over-revved an engine that clearly was way underpowered. It was 200 horsepower down on the leading Interserie engines, but was heavier to boot! The project was quickly and quietly shelved.
unski kirjoitti:Tämä 165k€ Mobilessa myynnissä oleva on se "huono kopio" kts. esim vanteet. ei kisaa ajeta valetuilla Rialelilla
En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.
Sergey kirjoitti:En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla
ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.
Tuon tapaisia on ebayssa aina silloin tällöin kaupan BBSsinä, ja hinnat saattaa olla aika koviakin.
Etenkin jos on takuuvarmasti kilpavanteet eli Rennsportfelgen niin ykkösella alkaa minimihinta .
En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla
ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.
toivottavasti on, siis kisaahan ei Rialeilla kannattaisi ajaa... enemmän viittasin humoristisesti siihen, että aidoissa Waxembergeissä on ylensä ollut alla nuo AMG:n viisipuolaiset "Pentat"
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
niin, nuo waxen pentat o pentojen kunkut. Kunnon tynnyrit. Tollaset pitäs saaha 9 ja 10 tuumaset ni olisin tyytyväinen mun 200D pystis ulkonäköön
karra kirjoitti:Tuon tapaisia on ebayssa aina silloin tällöin kaupan BBSsinä, ja hinnat saattaa olla aika koviakin.
Etenkin jos on takuuvarmasti kilpavanteet eli Rennsportfelgen niin ykkösella alkaa minimihinta .
Niin tommonen 9x17 painaa 16lbs... siis 7,2kg mikä on 2kg vähemmän kuin 8x16 RS Mut kandee olla tarkkana jos tollasia ostaa. Niitä nääs löytyy kahta eri seinämävahvuutta, 3 ja 5mm, en muista koodia mutta tyyliin: (xx30 tai xx50). Jälkimäiset o tietty tän kokoluokan autoille ja ohuemmat hieman kevyemmille. Em. paino on tuolle paksummalle. Ohut on ... ohuen ohut.
Kuvassa esiintyvä AMG McLaren sinetöi AMG:n kohtalon. Projekti tuli niin kalliiksi että se vei firman lähes perikatoon ja osittain siksi AMG ajautui Daimler-Benzin huomaan.
Tekniikka jonka Hans Heyer otti talteen projektin tultua haudatuksi sai kuorrutuksekseen R107 korin. Kuulemma tuo spoilerihirviö-R107 on tuossa tilassaan edelleen keskimoottorinen; siksi kyljissä olevat ilmanottoaukot. Ja akselivälikin on lyhyempi mitä vakio R107:ssa.
Voi kun Risto ja Jussi olisivat saaneet konepellin tuosta auki (todetakseen siellä vain tyhjyyden ).
Tuommoset Pentathan voisi värkätä ....etsii jostain kierot 15" Pentat ja sitten sorvaa kehät pois, sitten istuttaa keskiöt 16" irtokehiin...kuten esim noissa Discoveryn "tuunaussarjoissa" ja avot...niinpä olis ehjät, suorat ja mieleisen levyiset Pentat...ja varmaan kohtuu edullisesti...
Viimeksi muokannut unski, La 17.10.2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Miksi tuo ei ole jo pihassani, väri ja kaikki.... menisi kyllä ihan tehtaan originaalilla koneellakin. On se maailma epäoikeudenmukaisuudella muotoonsa pantu
Kun luin tuosta uudesta SLS:stä Mercedes-lehdestä, niin ihmettelin tuon sporttipurkin ilmanvastusarvoa. Se oli jotain 0,36 - eli vähän samaa kuin jollain Panther-panssarivaunulla.
Miten ihmeessä tuommoinen pulkka vastustaa ilmaa pystyseinän kanssa yhtä hyvin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.