124 tasonsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

124 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Morjensta olis ongelma 124 250d 20v e malli farmari 96 rekisteröity.elikä tason säätö ei pelaa vuotoja ei ole venttiili liikkuu ja tason säätö vipu on ehjä.mitenkähän vian voisi paikallistaa? Kiitoksia jo etukäteen jos sais vaikka kondikseen.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Siitä olis hyvä aloittaa, että katsoo tuleeko paluuputkesta öljyä takaisin säiliöön.
Niin ja että öljyä on. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Harri126 kirjoitti:Siitä olis hyvä aloittaa, että katsoo tuleeko paluuputkesta öljyä takaisin säiliöön.
Niin ja että öljyä on. :wink:
öljyä on säiliössä täytyy huomena tutkailla tuleeko sitä takaisinpäin
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

juu kattelin pellinalle paluu ölppiä tulee säiliöön. onko siellä säiliön ja iskareiden välissä muuta kuin se säätöventtiili?
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

vaihdon takaiskareiden kaasu pallerot.Ajettavuus parani tosi paljon ei hae kokoajan menee vakaasti kuin veturi .tuli valkoista vaahtoa ensin jasitten aikamustaa kamaa kun irroitin hydrauliputket.Mutta tasonsäätö ei pelaa vieläkään.tuleeko se paine siitä abs yksiköstä vai mistä?hydraulipumpusta ei ainakaan menekuin ohjaustehostimelle putket.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Kyllä sielä pitäsi hyrdauliikka pumppu olla tehostimen pumpun yhteydessä. Ja jos säiliöön paluuna tulee öljyä niin silloin pumppu toimii. Eli vika vaikuttaisi olevan tasonsäätöventtiilissä, jos esim pumppu olisi rikki, niin silloin öljyn rulo paluusta loppuisi kun tasonsäätövivun kääntää nosto asentoon.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mites... siinähän on nokkakepinkin päässä jokin tason säädön pumppu? :roll:
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Joo kyllä meikkä rupee vähän ymmärtään ehkä? kyllä siinä pumpussa on kaksi lohkoa ohjaus tehostimelle ja tasonsäädölle se ensimmäinen edestäpäin öljyt kiertää ja auto on ihan vaaterissa oonkohan ollut liian hätänen sen säädön kanssa vai kuinka kauan kestää että nousee jos kun heittää taakkaa taka hotlariin?
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

siinä 10 venttiilisessä on pumppu nokan päässä 20 venttiilisessä ei onko toi meikäläisen pumppu sitten se tanbem minkälaisia on myös?
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

morjensta taas vaihdoin tasonsäätö venttiilin eipä vaikuttanut mitään. mitäs nyt tehään kohta on kaikki ost vaihdettu eikä vieläkään toimi?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Roikkuuko perä?

Testata voisit niin, että pyydät paria kaveria istumaan kontin reunalle silloin, kun motti ei käy. Sitten starttaat ja kaverit sanovat nousiko perä vai ei. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ja välttämättä ei nouse sittenkään vaan vasta ajon aikana.
Mulla ei nosta paikallaan , mutta kun on ajanut jonkin matkaa niin perä on noussut. Liekkö väljä pumppu nokka-akselin päässä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

124 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

taitaa ruveta vorkkimaan oon ajellu paripaivää sen venttiilin vaihdon jälkeen auto pysyy vaaterissa ja on pehmeä ajettava(ennen oli perä ylempänä ja jäykkä vähän parani kun vaihto ne kaasupallot mut ei ollu vielä entisensä)purin sen ventiilin se oli ihan täys mustaa mönjää.epäilen että oli tuketta siellä paluu kierrossa kun nyt tuntuu olevan suunnillen niin kuin pitää.mutta ölpit on aika mustaa kuraa kuinkas ne kannattais vaihtaa ettei tyri kun on noi aps:t sinä samassa öljyn kierrossa? oisko niin että imee osan pois pytystä ja laittaa tuoretta ajelee jonkin aikaa ja tekee saman muutaman kerran että kirkastuu ölppi?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Omaan vaihdoin niin, että pistin sen paluuputken 4 l kannuun ja koneen käydessä lisäilin säiliöön uutta ögeä.
Helppoa. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tason säätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Noinhannse pitää tehä :lol: kiitos nut tulee hyvä!
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Se vaan että jos haluaa kaikki öljyt sieltä vaihtaa niin kannattaa liikutella sitä venttiiliä samalla tai sitten auton käydessä avaa sitä ilmausruuvia venttiilistä. Ja siltikin jäi vielä vähän nököä iskarin päähän, siis hyvin vähän.. Eli pitäisi iskareitakin liikutella alaspäin.
Tämän totesin omassani sillä että aukauisin lopuksi auton käydessä iskarin päästä liitintä niin nököä tuli ruokalusikallisen verran vielä sieltä. Mutta tämä olikin kyllä 202 koppasessa..

Vai onko w124 erillainen kiertosysteemi? :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tason säätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

jep voiko huuhdella jollain halvemmalla ölpillä vai pysyä tuossa :roll: ZHM:ssä
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: tason säätö

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kutos-z kirjoitti:jep voiko huuhdella jollain halvemmalla ölpillä vai pysyä tuossa :roll: ZHM:ssä
Ei sitä öljyä mene kuin litra siihen huuhteluun, jos nyt oikein muistan. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tason säätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

on hanse aikaiso pytty no isompi kuin litra mutta varmaan lasetellaan läpi sitä ZHM:ää niin eituu ainakaan sentakia mitään vuoto ongelmia.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jupehalm kirjoitti:Se vaan että jos haluaa kaikki öljyt sieltä vaihtaa niin kannattaa liikutella sitä venttiiliä samalla tai sitten auton käydessä avaa sitä ilmausruuvia venttiilistä. Ja siltikin jäi vielä vähän nököä iskarin päähän, siis hyvin vähän.. Eli pitäisi iskareitakin liikutella alaspäin.
Tämän totesin omassani sillä että aukauisin lopuksi auton käydessä iskarin päästä liitintä niin nököä tuli ruokalusikallisen verran vielä sieltä. Mutta tämä olikin kyllä 202 koppasessa..
Vai onko w124 erillainen kiertosysteemi? :)
Iskunvaimentajat on täynnä öljyä oli painetta tai ei.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: tason säätö

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kutos-z kirjoitti:on hanse aikaiso pytty no isompi kuin litra mutta varmaan lasetellaan läpi sitä ZHM:ää niin eituu ainakaan sentakia mitään vuoto ongelmia.
Niinno, sehän kannattaa antaa mennä melkein tyhjäksi ennen kuin lisää öljyä ja siihen varsinaiseen "huuhteluun" riittää litra.
Sen jälkeen pinta kohilleen. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tason säätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

näin teen ainakin aluks onpahan ainakin suurimmat kurat pois senhän voi tehä siten uuvelleen jonkin ajan päästä .mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa.tietenkin jos eisaa tiivisteitä niin vaikea homma sanoisin mahoton.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: tason säätö

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kutos-z kirjoitti:näin teen ainakin aluks onpahan ainakin suurimmat kurat pois senhän voi tehä siten uuvelleen jonkin ajan päästä .mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa.tietenkin jos eisaa tiivisteitä niin vaikea homma sanoisin mahoton.
Muistaakseni tältä foorumilta löytyy jostain ohjeet niitten huoltoon ja korjaamiseen.
En vaan muista mistä. :oops:
Haku tai joku voi kertoa. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: tason säätö

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

kutos-z kirjoitti:.mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa..
Ainoa huolto noille on jos viitsii niin ottaa isti ja kaataa/pumppaa tyhjäksi ja takaisin paikalleen. Korjaus on sitten toinen juttu.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

tason säätö

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

morjensta nyt tuntuu mese taas entiseltä (siis samanlaiselta kuin ennen kun alkoi temppuilemaa).tein huoltohommat Harri 126: neuvojen mukaan helppoa oli vaihdoin samaan syssyyn ohjaustehostimen ölpit ja suotimen oli sen näkönen että tuskin oli koskaan koskettu ajettujen 170 tuh.aikana no nyt kondiksessa kyselem taas kun rupee paikat prakaan kiitos neuvoista.
Vastaa Viestiin