124 tasonsäätö
124 tasonsäätö
Morjensta olis ongelma 124 250d 20v e malli farmari 96 rekisteröity.elikä tason säätö ei pelaa vuotoja ei ole venttiili liikkuu ja tason säätö vipu on ehjä.mitenkähän vian voisi paikallistaa? Kiitoksia jo etukäteen jos sais vaikka kondikseen.
vaihdon takaiskareiden kaasu pallerot.Ajettavuus parani tosi paljon ei hae kokoajan menee vakaasti kuin veturi .tuli valkoista vaahtoa ensin jasitten aikamustaa kamaa kun irroitin hydrauliputket.Mutta tasonsäätö ei pelaa vieläkään.tuleeko se paine siitä abs yksiköstä vai mistä?hydraulipumpusta ei ainakaan menekuin ohjaustehostimelle putket.
Kyllä sielä pitäsi hyrdauliikka pumppu olla tehostimen pumpun yhteydessä. Ja jos säiliöön paluuna tulee öljyä niin silloin pumppu toimii. Eli vika vaikuttaisi olevan tasonsäätöventtiilissä, jos esim pumppu olisi rikki, niin silloin öljyn rulo paluusta loppuisi kun tasonsäätövivun kääntää nosto asentoon.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Joo kyllä meikkä rupee vähän ymmärtään ehkä? kyllä siinä pumpussa on kaksi lohkoa ohjaus tehostimelle ja tasonsäädölle se ensimmäinen edestäpäin öljyt kiertää ja auto on ihan vaaterissa oonkohan ollut liian hätänen sen säädön kanssa vai kuinka kauan kestää että nousee jos kun heittää taakkaa taka hotlariin?
tasonsäätö
morjensta taas vaihdoin tasonsäätö venttiilin eipä vaikuttanut mitään. mitäs nyt tehään kohta on kaikki ost vaihdettu eikä vieläkään toimi?
124 tasonsäätö
taitaa ruveta vorkkimaan oon ajellu paripaivää sen venttiilin vaihdon jälkeen auto pysyy vaaterissa ja on pehmeä ajettava(ennen oli perä ylempänä ja jäykkä vähän parani kun vaihto ne kaasupallot mut ei ollu vielä entisensä)purin sen ventiilin se oli ihan täys mustaa mönjää.epäilen että oli tuketta siellä paluu kierrossa kun nyt tuntuu olevan suunnillen niin kuin pitää.mutta ölpit on aika mustaa kuraa kuinkas ne kannattais vaihtaa ettei tyri kun on noi aps:t sinä samassa öljyn kierrossa? oisko niin että imee osan pois pytystä ja laittaa tuoretta ajelee jonkin aikaa ja tekee saman muutaman kerran että kirkastuu ölppi?
tason säätö
Noinhannse pitää tehä
kiitos nut tulee hyvä!

Se vaan että jos haluaa kaikki öljyt sieltä vaihtaa niin kannattaa liikutella sitä venttiiliä samalla tai sitten auton käydessä avaa sitä ilmausruuvia venttiilistä. Ja siltikin jäi vielä vähän nököä iskarin päähän, siis hyvin vähän.. Eli pitäisi iskareitakin liikutella alaspäin.
Tämän totesin omassani sillä että aukauisin lopuksi auton käydessä iskarin päästä liitintä niin nököä tuli ruokalusikallisen verran vielä sieltä. Mutta tämä olikin kyllä 202 koppasessa..
Vai onko w124 erillainen kiertosysteemi?
Tämän totesin omassani sillä että aukauisin lopuksi auton käydessä iskarin päästä liitintä niin nököä tuli ruokalusikallisen verran vielä sieltä. Mutta tämä olikin kyllä 202 koppasessa..
Vai onko w124 erillainen kiertosysteemi?

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
tason säätö
jep voiko huuhdella jollain halvemmalla ölpillä vai pysyä tuossa
ZHM:ssä

Re: tason säätö
Ei sitä öljyä mene kuin litra siihen huuhteluun, jos nyt oikein muistan.kutos-z kirjoitti:jep voiko huuhdella jollain halvemmalla ölpillä vai pysyä tuossaZHM:ssä

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
tason säätö
on hanse aikaiso pytty no isompi kuin litra mutta varmaan lasetellaan läpi sitä ZHM:ää niin eituu ainakaan sentakia mitään vuoto ongelmia.
Iskunvaimentajat on täynnä öljyä oli painetta tai ei.jupehalm kirjoitti:Se vaan että jos haluaa kaikki öljyt sieltä vaihtaa niin kannattaa liikutella sitä venttiiliä samalla tai sitten auton käydessä avaa sitä ilmausruuvia venttiilistä. Ja siltikin jäi vielä vähän nököä iskarin päähän, siis hyvin vähän.. Eli pitäisi iskareitakin liikutella alaspäin.
Tämän totesin omassani sillä että aukauisin lopuksi auton käydessä iskarin päästä liitintä niin nököä tuli ruokalusikallisen verran vielä sieltä. Mutta tämä olikin kyllä 202 koppasessa..
Vai onko w124 erillainen kiertosysteemi?
Re: tason säätö
Niinno, sehän kannattaa antaa mennä melkein tyhjäksi ennen kuin lisää öljyä ja siihen varsinaiseen "huuhteluun" riittää litra.kutos-z kirjoitti:on hanse aikaiso pytty no isompi kuin litra mutta varmaan lasetellaan läpi sitä ZHM:ää niin eituu ainakaan sentakia mitään vuoto ongelmia.
Sen jälkeen pinta kohilleen.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
tason säätö
näin teen ainakin aluks onpahan ainakin suurimmat kurat pois senhän voi tehä siten uuvelleen jonkin ajan päästä .mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa.tietenkin jos eisaa tiivisteitä niin vaikea homma sanoisin mahoton.
Re: tason säätö
Muistaakseni tältä foorumilta löytyy jostain ohjeet niitten huoltoon ja korjaamiseen.kutos-z kirjoitti:näin teen ainakin aluks onpahan ainakin suurimmat kurat pois senhän voi tehä siten uuvelleen jonkin ajan päästä .mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa.tietenkin jos eisaa tiivisteitä niin vaikea homma sanoisin mahoton.
En vaan muista mistä.

Haku tai joku voi kertoa.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: tason säätö
Ainoa huolto noille on jos viitsii niin ottaa isti ja kaataa/pumppaa tyhjäksi ja takaisin paikalleen. Korjaus on sitten toinen juttu.kutos-z kirjoitti:.mutta jos kunnolla ottas iskarit irti ja pumppailis paskat pois vois tulla vielä paree? voiko noita iskareita huolta meinaan mp hommissahan ja yleensä kisa pulella huolletaan luulis että noinkin hinnakkat on hullettavissa..
tason säätö
morjensta nyt tuntuu mese taas entiseltä (siis samanlaiselta kuin ennen kun alkoi temppuilemaa).tein huoltohommat Harri 126: neuvojen mukaan helppoa oli vaihdoin samaan syssyyn ohjaustehostimen ölpit ja suotimen oli sen näkönen että tuskin oli koskaan koskettu ajettujen 170 tuh.aikana no nyt kondiksessa kyselem taas kun rupee paikat prakaan kiitos neuvoista.