Kierroslukumittari asennus DIESEL

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Kierroslukumittari asennus DIESEL

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

Kuva

Eli Valeon laturi. ei haku tuottanut tulosta joten voisko joku viisaampi kertoa onko tossa laturissa sitä W-napaa? yks tommonen nippa tos on mutta onko se W-napa? jos tulee neuvoja niin paan koko asennuksesta sitten kuvaa ni ei tule muille epäselvyyksiä. Kiitos ja kumarrus viisaille jo etukäteen
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ota laturi auki ja juota piuha kiinni kenttäkäämin (aivan sama mikä niistä kolmesta) johtoon ennen tasasuuntaus diodeja. Siinä sulla on W-napa. :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

tuosa ei ole ainakaan tuon kuvan perusteella, siis originaalia w napaa
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmeisesti olet asentelemassa tarvikemittaria jos W-napaa tarvit?
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

Kyllä jälkiasennus olis kiikarissa

edit:Kyllähän semmonen originaali tohon kellon tilalle olis kans jees. mut en oo löytäny mistää. ehkä oon huono ettii vaan. mut joo alustavasti tarvike mittaria asentamassa.
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Eikös niitä alkuperäsiä kiekkamittareita ole vähän jokaisella, joka w124:n osia tuolla myyntipalstalla myy? Mullakin on yks (vai kaks?), jo(i)ssa ei kello pelaa, kiekkamittari kyllä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

täytyy metsästää semmonen onhan se tyylikkäämpi ku joku irrallinen/upotettu tarvikemittari 8)
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Sami H. kirjoitti:Eikös niitä alkuperäsiä kiekkamittareita ole vähän jokaisella, joka w124:n osia tuolla myyntipalstalla myy? Mullakin on yks (vai kaks?), jo(i)ssa ei kello pelaa, kiekkamittari kyllä.

Moi,

Hiukka OT, mutta

Jos ei kello tiksuta, niin se on p**seytyneiden kondensaattoreiden vika. Ainakin W123 kellossa on kaksi 100 mikroFaradin ja 16 V / 105 c Elkoa, jotka näppäsorminen TähvelläSeItse -mies vaihtaa, niin taas takoo. Varosakulut noin 40c /kello...


T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Jatketaan OT:tä. Näissä mun kelloissa käynti loppu siihen, kun kytkennöissä jotain meni oikosulkuun. Joku asenteli radiota ja sai kellon rikki, toinen korjaili polttoainemittarin temppuilua juottamalla ja siihen loppu tikitys. Pitäis joskus tutkia, mikä siellä kellossa oikein on poksahtanu. W123:ssahan kellon käynti takkuili pakkasella pahasti, jos konkat kuivuneet, mutta taas lämpimänä toimi hyvin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Mitenkäs kun aattelin tohon w123 300dehen ostaa ja asentaa kiekkamittarin

a) kun auto on 5-pyttynen niin onko niis mittareissa sitä säätöö 5 pytylle?

b) kuinkas ne johdot tulee kun ei oo kokemusta kun bensa autoon asentamisesta ja onhan tuossa 300 se W-napa laturissa?

c) muuta tiedettävää? :roll:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos tarvikemittarin laitat niin siinä on ohjeet piuhojen paikoista. Laturiin joutuu tuon w-navan kolvailemaan. Laturista kun otetaan kierroslukutieto niin ei tarvitse tietää sylinterilukua. Näyttämä säädetään oikeaksi trimmerillä mikä on mittarissa.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

mulla on yks alkup.kiekkamittari kaupan 124seen (diesel)45€
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Samuli H kirjoitti:Jos tarvikemittarin laitat niin siinä on ohjeet piuhojen paikoista. Laturiin joutuu tuon w-navan kolvailemaan. Laturista kun otetaan kierroslukutieto niin ei tarvitse tietää sylinterilukua. Näyttämä säädetään oikeaksi trimmerillä mikä on mittarissa.
Mitenkäs toi w-napa sitten kolvataan tuohon laturiin ja onko paha homma?
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Arttu. kirjoitti: Mitenkäs toi w-napa sitten kolvataan tuohon laturiin ja onko paha homma?
Ei se paha homma ole. Laturista takakansi irti ja siihen käämiin ennen diodia kolvaa johdon. Pariin laturiin olen tuon tehnyt mutta valitettavasti ei ole tullut otettua kuvaa operaatiosta.
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Mihinkä tuon diesel mersun oma kiekkamittari kytketään siinä tapauksessa että autossa ei aluperin mittaria ole ollut?
Onko siellä pistoke jossain valmiina vai pitääkö tehdä jokin anturiasennus :?:
Viimeksi muokannut tese, Ke 27.01.2010 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Lohkon takareunassa on paikka anturille joka haistelee startin kehän hampaita. Tuosta anturista saatu tieto muutetaan jollakin boksilla (esim. ELR-rele) TD-signaaliksi joka kelpaa orggiskierroslukumittarille.
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Samuli H kirjoitti:Lohkon takareunassa on paikka anturille joka haistelee startin kehän hampaita. Tuosta anturista saatu tieto muutetaan jollakin boksilla (esim. ELR-rele) TD-signaaliksi joka kelpaa orggiskierroslukumittarille.
Lohkossa ei välttämättä ole reikää anturille, vaan sen voi joutua poraamaan. Ja poraamaan ei taida mahtua jos moottori on autossa paikallaan?
200d '86
-Joe-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 15.01.2010 09:42

Viesti Kirjoittaja -Joe- »

Tarviis vähän apuja kun kun tuosta 124 lopetti kiekkomittari toimimasta kesken ajon, pimeni ajellessa vähän huonompaa tietä joka täryytti aika voimakkaasti, eli onkohan vaan päässy jostain johto irti vai mistä kannattas ruveta vikaa etsimään?? Kiitos vastauksista..
Niin ja autohan on siis 250 farkku diisseli.
Jari 96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 01.05.2012 02:42

Re: Kierroslukumittari asennus DIESEL

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

elikkäs auto on sen w123 300d 85 niin tinaanko johonki noista 3 johdosta ennen tuota harmaata juttua johdon? laturi on iskra aak1157 14v 55a
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari 96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 01.05.2012 02:42

Re: Kierroslukumittari asennus DIESEL

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

????????
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kierroslukumittari asennus DIESEL

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep. Johonkin noista kolmesta kääminpäästä.
Vastaa Viestiin