Eli Valeon laturi. ei haku tuottanut tulosta joten voisko joku viisaampi kertoa onko tossa laturissa sitä W-napaa? yks tommonen nippa tos on mutta onko se W-napa? jos tulee neuvoja niin paan koko asennuksesta sitten kuvaa ni ei tule muille epäselvyyksiä. Kiitos ja kumarrus viisaille jo etukäteen
Eikös niitä alkuperäsiä kiekkamittareita ole vähän jokaisella, joka w124:n osia tuolla myyntipalstalla myy? Mullakin on yks (vai kaks?), jo(i)ssa ei kello pelaa, kiekkamittari kyllä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Sami H. kirjoitti:Eikös niitä alkuperäsiä kiekkamittareita ole vähän jokaisella, joka w124:n osia tuolla myyntipalstalla myy? Mullakin on yks (vai kaks?), jo(i)ssa ei kello pelaa, kiekkamittari kyllä.
Moi,
Hiukka OT, mutta
Jos ei kello tiksuta, niin se on p**seytyneiden kondensaattoreiden vika. Ainakin W123 kellossa on kaksi 100 mikroFaradin ja 16 V / 105 c Elkoa, jotka näppäsorminen TähvelläSeItse -mies vaihtaa, niin taas takoo. Varosakulut noin 40c /kello...
T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Jatketaan OT:tä. Näissä mun kelloissa käynti loppu siihen, kun kytkennöissä jotain meni oikosulkuun. Joku asenteli radiota ja sai kellon rikki, toinen korjaili polttoainemittarin temppuilua juottamalla ja siihen loppu tikitys. Pitäis joskus tutkia, mikä siellä kellossa oikein on poksahtanu. W123:ssahan kellon käynti takkuili pakkasella pahasti, jos konkat kuivuneet, mutta taas lämpimänä toimi hyvin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Jos tarvikemittarin laitat niin siinä on ohjeet piuhojen paikoista. Laturiin joutuu tuon w-navan kolvailemaan. Laturista kun otetaan kierroslukutieto niin ei tarvitse tietää sylinterilukua. Näyttämä säädetään oikeaksi trimmerillä mikä on mittarissa.
Samuli H kirjoitti:Jos tarvikemittarin laitat niin siinä on ohjeet piuhojen paikoista. Laturiin joutuu tuon w-navan kolvailemaan. Laturista kun otetaan kierroslukutieto niin ei tarvitse tietää sylinterilukua. Näyttämä säädetään oikeaksi trimmerillä mikä on mittarissa.
Mitenkäs toi w-napa sitten kolvataan tuohon laturiin ja onko paha homma?
Arttu. kirjoitti:
Mitenkäs toi w-napa sitten kolvataan tuohon laturiin ja onko paha homma?
Ei se paha homma ole. Laturista takakansi irti ja siihen käämiin ennen diodia kolvaa johdon. Pariin laturiin olen tuon tehnyt mutta valitettavasti ei ole tullut otettua kuvaa operaatiosta.
Mihinkä tuon diesel mersun oma kiekkamittari kytketään siinä tapauksessa että autossa ei aluperin mittaria ole ollut?
Onko siellä pistoke jossain valmiina vai pitääkö tehdä jokin anturiasennus
Viimeksi muokannut tese, Ke 27.01.2010 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lohkon takareunassa on paikka anturille joka haistelee startin kehän hampaita. Tuosta anturista saatu tieto muutetaan jollakin boksilla (esim. ELR-rele) TD-signaaliksi joka kelpaa orggiskierroslukumittarille.
Samuli H kirjoitti:Lohkon takareunassa on paikka anturille joka haistelee startin kehän hampaita. Tuosta anturista saatu tieto muutetaan jollakin boksilla (esim. ELR-rele) TD-signaaliksi joka kelpaa orggiskierroslukumittarille.
Lohkossa ei välttämättä ole reikää anturille, vaan sen voi joutua poraamaan. Ja poraamaan ei taida mahtua jos moottori on autossa paikallaan?
Tarviis vähän apuja kun kun tuosta 124 lopetti kiekkomittari toimimasta kesken ajon, pimeni ajellessa vähän huonompaa tietä joka täryytti aika voimakkaasti, eli onkohan vaan päässy jostain johto irti vai mistä kannattas ruveta vikaa etsimään?? Kiitos vastauksista..
Niin ja autohan on siis 250 farkku diisseli.