Renkaan venytys

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
EikkaM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 19.10.2009 12:01
Paikkakunta: Masku

Renkaan venytys

Viesti Kirjoittaja EikkaM »

Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
sitte akselijatkopala väliin et tulis nätisti vanne kaaresta ulos?
Fellah
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 13.11.2009 13:53
Paikkakunta: Pori

Re: Renkaan venytys

Viesti Kirjoittaja Fellah »

EikkaM kirjoitti:Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
sitte akselijatkopala väliin et tulis nätisti vanne kaaresta ulos?
Rumalta.. Johonki Güntherii ne sopii, jos on rakennettu muualtaki günther teemalla. Mut sehän on vaa mun mielipide.. :roll:
Avatar
huihai321
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.11.2009 03:24
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja huihai321 »

Flintassa olevat renkaat on aina jees jos vanne on hieno ja auto on tontissa.
Taivas kattona
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Renkaan venytys

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

EikkaM kirjoitti:Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
Kuvissa näyttää vain rumalle, mutta tosielämässä tavattuna aivan hirveälle.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Melkovarmaan tulee hölmön näkönen. Sivulta katsottaessa varmaan ei niinkään, mutta viistosta tai suoraan katsottuna paljastuu kapeat kärrynpyörät auton alta. Sais olla vanteissa ja renkaissa levyyttä lisää. Tai ainakin renkaissa.
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Tuolla nuita venytyksiä :arrow: http://www.tyrestretch.com
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Renkaan venytys

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juhanit kirjoitti:
Kuvissa näyttää vain rumalle, mutta tosielämässä tavattuna aivan hirveälle.
Tässäpä se tuli aika osuvasti ilmaistua.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

195/40 Falken 16x8 vanteilla ja 30mm spacerit.
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... ic+018.jpg

Riippuu mihin autoon tulossa mutta 50 profiili kuullostaa turhan korkeelta, menee vähän pallomaiseksi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvältä näyttää! Paitsi katsurin mielestä.

195/45/16 8x16et11:

http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... 141335.jpg
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
EikkaM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 19.10.2009 12:01
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja EikkaM »

okok, täytyypi miettiä jos ostais kesä vanteisiin semmoset renkaat.
tai sit jos viel leveemmät vanteet ja siihen sit viel uudet kumit :D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Laita mielummin 225 rengas niin on vanteellakin vähän jotain suojaa... :D
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jolle kirjoitti:Laita mielummin 225 rengas niin on vanteellakin vähän jotain suojaa... :D
Nonii, vedä sä vanteet tolla kumilla kanttariin ei suojaa muuten yhtään. Se on vain yleinen luulo että joo otetaan tuosta leveet renkaat, eipähän vanteet kulu. Sitte ihmetellää ku kaikki vanteet kanttareissa käynyt. :lol:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Juurikin näin, nimim. liian kapeilla renkailla kotiin ajanut, seuraavana päivänä sitten vaihtu leveämpää rengasta alle kun oli ilmestyny vanteen reunaan kivenhakkaamaa... :shock:

NIIN JA TÄÄ ON VAAN MUN MIELIPIDE :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Saa olla kyllä tosi leveet ettei osu vanne kanttariin. 8" vanteella 225 ei suojaa yhtään! tarvii laittaa 255/60 tms. kasarikamaa ettei kraapase. Vanne kärsii aina, niin kauan kun renkaan profiili on matalempi kuin kanttari.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.

tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin vaikka totuus onki se että ne on kalliimmat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

?

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä.. :o
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet.. :wink:
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa.. :evil:

ps. Pentti Linkola rules :P
300 GD
K Y M
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

överi strechit erikseen mutta kyl stro normiston mukainen 225-40-18 9" vanteella , vanne tulee ulos renkaasta.

että ei ne kaikki laittomia oo.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

parastahan oliskin jos käytettäs vaa 6,5x15 kaivonkansia 185/65 renkaalla ni ei olis kellää harmistusta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Sergey kirjoitti:parastahan oliskin jos käytettäs vaa 6,5x15 kaivonkansia 185/65 renkaalla ni ei olis kellää harmistusta.
Hei, elä morkkaa, mulla 6x15 195/65 :D Tosin talvirenkaat ja mitatkin heitin muistista (helvetin hyvä, mutta pirun lyhyt)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Heheheheh, hauskaa sinäänsä että väitetään että rengas lähtee vanteelta, koska noita överivenytyksiä näkee Japanissa drifting piireissä > 100km/h pelkkää sivuluisua ja renkaat vaan pysyy vanteella. Joten, miksi ne lähtisi normaalissa liikenteessä irit ja sitä paitsi eihän liikenteessä kuullu kanttailla ja kaahailla, jätetään ne bemarikuskeille. :lol:

E: En siis väitä etteikö ne lähtis, mutta voisin väittää että paljon työtä siihen tarvitaan että lähtee irti.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:parastahan oliskin jos käytettäs vaa 6,5x15 kaivonkansia 185/65 renkaalla ni ei olis kellää harmistusta.
niin, kun kerran täydellinen rengastus on tehtaalla laitettu, niin miksi sitä muuttelemaan :roll: tietysti jos joudutaan laittamaan isommat jarrut, niin sitten joutuu kyllä vanteen halkaisijaakin muuttamaan :cry:

kovin monelta ei silti taida löytyä niin isoja jarruja autosta, että pitää 18" tai sitä suuremmat vanteet olla :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hitto, mitähä sitä nyt tekee ku munki autossa on 205/60ZR15 laitettu 7" vanteelle tehtaalla? No maksoha se uutena 612000mk joten ökyrenkaistahan on kyse. :wink:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

mortti kirjoitti:venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.

tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....
No miltä ne sun 185/65/15 renkaat heitettynä 6" leveelle peltivanteelle näyttää, kalliilta näyttää juu koska ovat STRO normiston mukaiset? :lol:
Viimeksi muokannut Jombe, Ke 09.12.2009 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:hitto, mitähä sitä nyt tekee ku munki autossa on 205/60ZR15 laitettu 7" vanteelle tehtaalla? No maksoha se uutena 612000mk joten ökyrenkaistahan on kyse. :wink:
kyllä sen huomaa, ettei ole mikään hinnat alkaen malli kyseessä, kun on oikein 205 kummit alla :shock: ja vielä 7" leveät vanteet... :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Jombe kirjoitti:
mortti kirjoitti:venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.

tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....
No miltä ne sun 185/65/15 renkaat heitettynä 6" leveelle peltivanteelle näyttää, kalliilta vai? :lol:
eiköhän ne näytä ihan sopusuhtaisilta :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Re: ?

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Atte L kirjoitti:Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä.. :o
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet.. :wink:
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa.. :evil:

ps. Pentti Linkola rules :P

Kuva
Kuva

'Nuff said.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

emmuista mitkä renkaat oli mutta valmistaja lupaa että 195/45 voidaan laittaa 8 tuumaselle vanteelle... olikoha Yokohama. Siin tapaukses saa stro kirjalla pyyhkiä takapuolen. Siinä nimittäin se ei muistaakseni ole säädösten mukaista. Sehän on vain suosituskirja ja jos valmistaja sanoo muuta, ni sillo se on ok.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: ?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jombe kirjoitti:
Atte L kirjoitti:Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä.. :o
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet.. :wink:
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa.. :evil:

ps. Pentti Linkola rules :P

Kuva
Kuva

'Nuff said.
Kuvien perusteella menee ja sulatan :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sergey kirjoitti:Saa olla kyllä tosi leveet ettei osu vanne kanttariin. 8" vanteella 225 ei suojaa yhtään! tarvii laittaa 255/60 tms. kasarikamaa ettei kraapase. Vanne kärsii aina, niin kauan kun renkaan profiili on matalempi kuin kanttari.
8,5 vanteella 225 contin sportcontact 3 tulee nätisti yli vanteen reunan, 225 falken teki ton kyseisen venytyksen. 255 leveällä kumholla toimi kans :P
Vastaa Viestiin